کد خبر : 18394
تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1400 - 15:19

عرصه سیاست مرتع گرگهاست باید شیرها را به میدان فرستاد

عرصه سیاست مرتع گرگهاست باید شیرها را به میدان فرستاد   به قلم دکتر ایمان آقاملاپور اگر تفکر ایران قوی با ایران توسعه یافته ترکیب شود باید منتظر زایشی معاصر در حاکمیت باشیم که می تواند وحدت ملی را به دنبال داشته باشد وحدتی که همه اقوام را با اندیشه ایرانی و مذهب شیعی و

عرصه سیاست مرتع گرگهاست باید شیرها را به میدان فرستاد

 

به قلم دکتر ایمان آقاملاپور

IMG 20210730 WA0043 عرصه سیاست مرتع گرگهاست باید شیرها را به میدان فرستاد

اگر تفکر ایران قوی با ایران توسعه یافته ترکیب شود باید منتظر زایشی معاصر در حاکمیت باشیم که می تواند وحدت ملی را به دنبال داشته باشد وحدتی که همه اقوام را با اندیشه ایرانی و مذهب شیعی و شیوه های توسعه یافتگی غربی آمیخته کند .

 

البته با نگاهی گذرا به شرایط کنونی جهان و بحرانهای داخلی در می بابیم که نباید بیشتر ازاین راههای رفته را تجربه کنیم بلکه بازنگری در برخی سیاست ها می تواند راه را هموار کند. همانگونه که(تیم سیاست خارجه بایدن نه تئوریسین است و نه ایدئولگ بلکه ترکیبی از هردو و با اجماع سازی افق ها را هدف گذاری می کند ) ابزارهای گوناگونی وجود دارد که می شود با استفاده از این ابزارها درحین حفظ اقتدار به سوی توسعه یافتگی گام برداشت .

توجه عمیق و ریشه ای به مفهوم عدالت در داخل و خشکاندن ریشه فساد در بین دولتمردان و استفاده از منابع سرشار خدادادی و نیروهای بسیار قوی و دانش آموخته ، متعهد و پر انرژی و صدالبته بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا بدون تنگ نظری اما بومی سازی و اتخاذ تصمیمات درست بین المللی با استفاده از تمام ظرفیت های موجود داخل در یک فضای مشورتی می تواند امید را به جامعه برگرداند و از آنارشیسم اجتماعی جلوگیری کند. با نگاهی واقع بینانه به شرایط کنونی ایران در می یابیم که وضعیت موجود ترکیبی از باورهای شیعی ، ملی و غربی است .اگر در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس با افتخار ایستادگی کردیم رمز این ایستادگی وحدت ملی بود ما حتی از اقلیت های دینی هم شهید دادیم حتی آنان که باورهای مذهبی ضعیفی داشتند اما رمز ایستادگی چه بود؟! پاسخ روشن است وحدت ملی . ایران یکپارچه با تقسیم عادلانه منابع و امکانات واستفاده از همه ظرفیت ها می تواند از بحرانها عبور کند . تمرکز جدید دولت باید استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل های موجود برای از بین بردن فقر ، بیکاری ، تورم و گرانی افسار گسیخته باشد . با عنایت به اینکه فضای کنونی جامعه با هژمونی و اتوریته سازگار نیست . زمان حرف درمانی گذشته است باید چالشها آسیب شناسی شود و راهکار عملی ارائه داد اعتیاد ، خودکشی ، فرار مغزها ، تجمعات و اعتراضات و… استیصال و سر ریز شدن آستانه صبر است .

 

بحث محدود کردن فضای مجازی و اینترنت در دراز مدت هم کمی دور از ذهن است در مقوله کنش و واکنش یا عمل و عکس العمل نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود گاهی اتخاذ برخی تصمیمات در یک ظرف زمانی زودگذر می تواند برای عبور از برخی چالشها کاربرد داشته باشد . اما اعمال دائم چنین تصمیماتی برای دراز مدت خطر بزرگی است که هشدار جدی می طلبد زیرا دور زدن در اتوبان حادثه آفرین است .

 

دولتها ناگزیرند بسترهای مناسب را برای تکنولوژی های روز فراهم کنند چاره کار بستن و محدود کردن نیست به هر روی هر لحظه شیوه های نوین دسترسی به اطلاعات وارد عرصه جهانی می شود باید مؤلفه های دیگر را بازنگری کرد. عرصه سیاست مرتع گرگهاست بهتر است میشها را در آغل کرد و شیرها را به میدان فرستاد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.