کد خبر : 9155
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 9:15

عرضه مرغ فقط با نرخ مصوب/ برخورد قانونی با گرانفروشان

معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قيمت مصوب مرغ كشتار روز از سوی ستاد تنظيم بازار كشور برای مصرف كننده و درب کشتارگاه ها و درب مرغداری ها اعلام شده و بايد مرغ به قيمت مصوب به دست مصرف كننده برسد و با گرانفروشان طبق قانون برخورد خواهد شد.  

معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قيمت مصوب مرغ كشتار روز از سوی ستاد تنظيم بازار كشور برای مصرف كننده و درب کشتارگاه ها و درب مرغداری ها اعلام شده و بايد مرغ به قيمت مصوب به دست مصرف كننده برسد و با گرانفروشان طبق قانون برخورد خواهد شد.

IMG 20190731 101228 300x204 عرضه مرغ فقط با نرخ مصوب/ برخورد قانونی با گرانفروشان

 

علی محمد رحمانی زاده در گفتگو با خبرنگار خوزتاب، خصوص قیمت مرغ اظهار کرد: مرغ كشتار روز فقط با نرخ مصوبی كه در کارگروه كشوری اعلام شد می بایست به فروش برسد بنابراین هر گونه عرضه بالاتر از قيمت مصوب تخلف محسوب می شود.

وی اظهار کرد : قيمت مصوبه مرغ كشتار روز از سوی ستاد تنظيم بازار كشور برای مصرف كننده و درب کشتارگاه ها و درب مرغداری ها اعلام شده و با گرانفروشان طبق قانون برخورد خواهد شد.   رحمانی زاده افزود مرغداری ها کشتارگاهها و مرغ فروشی ها مکلف هستند طبق قانون اقدام به صدور فاکتور کنند و در صورت عدم صدور فاکتور پرونده تخلف تشکیل و برابر قانون برخورد قاطع صورت می گیرد .

وی گفت: طی اعلام ستاد تنظيم بازار قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده در محل درب مرغداری ۸۵۵۰ تومان، درب كشتارگاه ۱۲ هزار تومان و برای مصرف كننده  ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان مصوب شد.   رحمانی زاده عنوان کرد: هيچ كمبودی در حوزه گوشت مرغ وجود ندارد .بنابراین بر اساس مصوبه ستاد تنظيم بازار كشور بايد مرغ به قيمت مصوب به دست مصرف كننده برسد و مردم نظارت بر بازار اين ماده غذايی را لمس كنند.

وی افزود: بازرسان اصناف و سازمان صمت به شدت مراقب عرضه مرغ در سطح بازار هستند و با هر نوع گرانفروشی و عرضه به قيمت بالاتر مرغ كشتار روز برخورد قانونی مي کنند.

رحمانی زاده ادامه داد: اکیپ مشترکی متشکل از نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل دامپزشکی، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صمت و بازرسی اصناف جهت بازرسی و نظارت بر مرغداری ها و کشتارگاه های طیور استان تشکیل شده است و با هرگونه تخلفی برخورد قانونی می شود.

وی گفت: به مدت سه روز از تاریخ ۵ مرداد الی ۸ مرداد مانور نظارتی در سطح استان با همکاری دستگاههای عضو تنظیم بازار صورت می گبرد و مردم در صورت مشاهده گرانفروشي، كم فروشي، تقلب و عدم درج قيمت از سوی واحدهاي صنفی مراتب را به ستاد خبری ۱۲۴ منعكس كنند تا بازرسان موضوع را پيگيری و در صورت نياز نتيجه را به شخص گزارش دهنده، اعلام كنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.