کد خبر : 26816
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 فروردین 1402 - 20:21

علت اصلی بروز آلرژی در بهار را بشناسید

خبرهای مهم حوزه سلامت را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

متخصص کودکان و فوق تخصص آسم و آلرژی گفت: آلرژی زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی فرد نسبت به یک ماده بی‌ضرر که به عنوان آلرژن شناخته می‌شود، بیش از حد واکنش نشان می‌دهد.

13940809202840456425304 علت اصلی بروز آلرژی در بهار را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ سید حسام‌الدین نبوی‌زاده اظهار کرد: آلرژی یا حساسیت فصلی، بیشتر با فرارسیدن فصل بهار گریبان‌گیر بسیاری از افراد می‌شود.

وی ادامه داد: آلرژی زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی فرد نسبت به یک ماده بی‌ضرر که به عنوان آلرژن شناخته می‌شود، بیش از حد واکنش نشان می‌دهد و شدت آلرژی در هر فردی نسبت به فرد دیگر متفاوت است و این تفاوت تنها به میزان حساسیت سیستم ایمنی بدن فرد در مقابل مواد حساسیت‌ زا ارتباط دارد.

متخصص کودکان و فوق تخصص آسم و آلرژی گفت: این علائم می‌تواند در سنین خردسالی، کودکی، نوجوانی یا بزرگسالی بروز کند و این در حالی است که احتمال دارد آلرژی‌ها در سنین بزرگسالی بهتر شده و کاهش یابد.

وی تصریح کرد: علت اصلی آلرژی بهاری، گرده‌ هایی است که در طول فصل رشد و تکثیر می‌شود. زمانی که گرده افشانی گل‌ها فرا می‌رسد و باد بیش از همیشه می‌وزد، احتمال اینکه علائم آلرژی بیشتر شود، افزایش می‌یابد، زیرا در این صورت گرده‌ها می‌تواند مسافت بیشتری را طی کرده و همچنین سریع‌تر حرکت کند.

نبوی‌زاده با اشاره به علائم آلرژی، افزود: نشانه‌های ایجاد حساسیت فصلی یا آلرژی، سوزش چشم و آبریزش چشم و بینی، تورم گلو و گرفتگی صدا، قرمزی چشم‌ها، پف چشم و سیاه شدن زیر چشم و خارش شدید چشم، گوش و بینی است.

وی خاطرنشان کرد: این علائم در مواجهه با دود، بو و گرد و غبار و موادی که فرد به آن آلرژی دارد، تشدید می‌شود. بسیاری از آلرژی‌ها، به صورت ارثی، از طریق ژن‌ها از پدر و مادر به کودک انتقال می‌یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.