کد خبر : 18997
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 شهریور 1400 - 23:40

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان:

علت عمده بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی فقدان  مهارت شغلی است

اخبار اهواز و شهرهای استان را در پایگاه خبری خوزتاب KHUZTAB بخوانید

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت: بسیاری از دانشجویان استانداردهای آموزشی لازم برای ورود به بازار کار را ندارند و فقدان مهارت شغلی در بین فارغ التحصیلان به شدت دیده می‌شود

 

IMG 20210916 233227 247 علت عمده بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی فقدان  مهارت شغلی است

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خوزتاب؛ عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در دیدار مدیران دانشگاههای استان با دکترصادق خلیلیان استاندار خوزستان برای بیان دیدگاه ها و طرح مشکلات دانشگاه ها پرداخت و گفت:
بر اساس آمار احصایی از مراکز ثابت بخش دولتی و بیش از ۶۵۰ آموزشگاه آزاد فنی حرفه ای در سطح استان بخش عمده  کارآموزان و فراگیران مهارت را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.

 

 

 

سواعدی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای انجام رسالت مهارتی برای حل این معضل اقدام به اجرای طرح جامع کارآفرینی و اشتغال پذیری دانشجویان  بصورت پایلوت در دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان اجرا شد.

 

 

وی ادامه داد:این طرح بر دو هدف اساسی  مهارت آموزی متناسب با بازار کار در دوران تحصیل و ایجاد اشتغال پایدار بعداز فارغ التحصیلی پیگیری کرد.

 

 

 

سواعدی عنوان کرد:این طرح مورد حمایت مادی و معنوی درسطح استان و کشور قرارگرفت و در حال گسترش در سایر دانشگاه برای توسعه مهارت و توانمندسازی دانشجویان با ایجاد مراکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دوران دانشگاه است.

سواعدی به مدل نوین مهارت آموزی تعاملی مبتنی بر ریزمحتوی های الکترونیکی اشاره و گفت: این مدل بعنوان یک برند شناخته شد و موردحمایت قرارگرفت و براساس برنامه در سال جاری رونمایی خواهدشد.

 

 

 

وی بیان داشت: یکی از علل آموزش گریزی عدم کارآیی فنون وشیوه های انتقال مهارت است که مدل جدید مهارت آموزی محصول محور با کمک دانشگاه  علوم فنون دریایی خرمشهر برای تغییر در نظام دارالفنونی انتقال مهارت طراحی شد .

 

 

 

سواعدی اضافه کرد: این طرح در حال پیاده سازی است تا در بین مهارت آموختگان  ایجاد انگیزه کرده و آموزش گریزی کاهش پیدا کند که برای تکمیل آن نیاز به اختصاص اعتبار است.

 

 

 

سواعدی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح موفق آموزش و تولید بین فنی وحرفه ای و جهاد دانشگاهی استدالال کرد که در آن دانشجویان سفارش  دانشگاه از صنایع را  با استفاده ازظرفیت،  تجهیزات وفضای کارگاه آموزشی همزمان با مهارت آموزی  به تولید محصول می پردازند.

وی پیشنهاد کرد:شورای عالی سیاستگذاری اعتبارات مسئولیت  اجتماعی صنایع توجه ویژه ای برای توانمندسازی مهارتی اقشار آسیب پذیر و در معرض آسیب  که تجربه بسیار خوبی در توسعه کارآفرینی واشتغال مناطق محروم اهواز داشت را در سطح استان اجرایی کند.

 

 

 

سواعدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آینده طرح های بزرگ توسعه پالایشگاه و پتروشیمی در استان اجرا می‌شود برای تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند ایجاد مرکز تخصصی نفت و پتروشیمی در غرب استان با استفاده از اعتبارات مسئولیت اجتماعی ضروری است.

 

 

 

به گزارش خوزتاب؛ مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان در پایان خواستار حمایت استاندار از آموزش فنی و حرفه ای برای اجرای رسالت  مهارتی و تحقق تفاهمنامه ها برای تربیت نیروی ماهر و متخصص بویژه در حوزه نفت و پتروشیمی شد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.