کد خبر : 5691
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 - 1:39

عملیات اجرایی پروژه حفاری ۱۰ حلقه چاه جدید آغاز شد

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: عملیات اجرایی پروژه حفاری ۱۰ حلقه چاه جدید در میدان نفتی آزادگان جنوبی زودتر از برنامه آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، «حمیدرضا خوش‌آیند» در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران افزود: هم‌اکنون دستگاه حفاری ۹۲ فتح در حال انتقال به این موقعیت عملیاتی است. وی

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: عملیات اجرایی پروژه حفاری ۱۰ حلقه چاه جدید در میدان نفتی آزادگان جنوبی زودتر از برنامه آغاز شد.

636106741169893508 300x200 عملیات اجرایی پروژه حفاری 10 حلقه چاه جدید آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، «حمیدرضا خوش‌آیند» در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران افزود: هم‌اکنون دستگاه حفاری ۹۲ فتح در حال انتقال به این موقعیت عملیاتی است.
وی با اشاره به اختصاص دو دستگاه دیگر برای حفاری چاه‌های تعریف شده در این پروژه توضیح داد: در این موقعیت هم‌اکنون پروژه حفاری ۳+۲۰ حلقه چاه با تکمیل آخرین حلقه در مراحل پایان کار قرار دارد.
قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: پروژه حفاری در میدان نفتی آزادگان جنوبی به ‌صورت کلید در دست اجرا و مراحل طراحی، مدیریت، تامین کالا و مواد و ارایه خدمات جانبی به‌ عهده این شرکت است.
خوش‌آیند بیان کرد: پروژه‌های اجرا شده در میدان آزادگان جنوبی از جمله پروژه‌های شرکت ملی حفاری به شمار می‌آید که در منطقه عملیاتی غرب کارون زیرمدیریت شرکت مهندسی و توسعه نفت اجرا می‌شود.
وی با اشاره به تکمیل عملیات حفاری هفت حلقه چاه در قالب پروژه در میدان نفتی آذر در فروردین امسال گفت: عمق بالای مخزن هیدروکربوری و نیاز به حفاری در سازندهای مختلف نفتی از ویژگی‌های این میدان است که عملیات حفاری را بسیار پیچیده و طولانی می‌کند.

وی به اجرای پروژه حفاری ۸+۶ حلقه چاه اکتشافی در حوزه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و گفت: پروژه حفاری ۶ حلقه چاه در میدان جفیر و منصوری غربی با استفاده از دستگاه حفاری ۷۴ و ۸۹ فتح در حال انجام است و پروژه حفاری هشت حلقه چاه دیگر در میدان شادگان و خنج در استان فارس با استفاده از دستگاه حفاری ۳۲ و ۳۳ فتح در دست اجرا قرار دارد.
خوش‌آیند با این توضیح که پروژه‌های حفاری ۱۲ حلقه چاه در حوزه شرکت نفت و گاز اروندان و همچنین حفاری ۱۳ حلقه چاه در جزیره کیش نیز بر اساس برنامه تداوم دارد، اجرای ۲ پروژه میدان محور شامل پنج حلقه چاه در میدان نفت‌شهر و هفت حلقه چاه در گچساران را یادآور و افزود: این پروژه‌ها نیز به‌صورت کلید در حال اجرا و هم‌اکنون در مراحل تجهیز کارگاه و انجام عملیات روسطحی قرار دارد.

s54 1 300x225 عملیات اجرایی پروژه حفاری 10 حلقه چاه جدید آغاز شد
قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بیان کرد: این شرکت هم اکنون با شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت و گاز اروندان، مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز پار، نفت مناطق مرکزی، فلات قاره، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شماری از شرکت‌های بخش خصوصی فعال در عرصه صنعت حفاری همکاری دارد.
وی گفت: این همکاری‌ها که دربرگیرنده خدمات حفاری و خدمات یکپارچه و متنوع فنی و مهندسی است در گستره عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب، میدان‌های نفتی در غرب کارون به ویژه میدان نفتی آزادگان جنوبی، میدان‌های نفتی اروندان و جفیر، فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی و بخش خشکی میدان گازی کیش و همچنین حفر چاه‌های اکتشافی ارایه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.