غرق شدن دختربچه سه ساله در رودخانه کارون

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از غرق شدن یک دختربچه سه ساله در رودخانه کارون به دلیل بی احتیاطی و نبستن جلیقه نجات هنگام قایق سواری خبر داد. مقصود حقشناس اظهار کرد: اواخر شب گذشته (۹ فروردین ماه) یکی از مالکین قایق های سطح رودخانه کارون به اتفاق اعضای

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از غرق شدن یک دختربچه سه ساله در رودخانه کارون به دلیل بی احتیاطی و نبستن جلیقه نجات هنگام قایق سواری خبر داد.
image 200 149 2 غرق شدن دختربچه سه ساله در رودخانه کارون
مقصود حقشناس اظهار کرد: اواخر شب گذشته (۹ فروردین ماه) یکی از مالکین قایق های سطح رودخانه کارون به اتفاق اعضای خانواده خویش به منظور تفریح با قایق خود اقدام به حرکت درسطح رودخانه کارون کرد که متاسفانه علی رغم در اختیارداشتن جلیقه های نجات اهدایی از سوی سازمان آتش نشانی اهواز، هیچ کدام از سرنشینان قایق آن جلیقه ها را به تن نکرده و در هنگام دور زدن، یکی از فرزندان این خانواده که دختربچه ای سه ساله بود به درون رودخانه سقوط و علی رغم تلاش والدینش به دلیل تاریکی شب و شدت جریان آب متاسفانه غرق شد.

وی افزود: یکی از پرسنل شهرداری اهواز که در بلوار ساحلی شرقی رودخانه در حال نظافت و خدمت رسانی به میهمانان نوروزی بود، با دیدن حالت پریشان سرنشینان قایق در سطح رودخانه مراتب را به ستاد فرماندهی ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز اطلاع داد. بلادرنگ فرماندهی ۱۲۵ تیم امدادآبی و همچنین تیم های امداد و نجات زمینی را به محل اعلام شده که در حوالی پل پنجم بود، اعزام کرد.

حقشناس گفت: همزمان نیروهای سازمان بسیج شهرداری اهواز با حضور در محل ضمن حفظ نظم و تامین امنیت حاشیه ساحل که به دلیل ازدحام عابرین و تماشاچیان زمینه را برای وقوع حوادث احتمالی فراهم می ساخت، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام کردند.

وی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل گذشت زمان طولانی از وقوع حادثه، تاریکی و شدت جریان آب تلاش نیروهای آتش نشانی برای پیدا کردن جسد کودک بدون نتیجه ماند و به دلیل شرایط خاص رودخانه کارون  ادامه عملیات غواصی به صبح موکول شد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر اهواز در راستای تامین ایمنی استفاده کنندگان از قایق های سطح رودخانه کارون اعم از قایقرانان و مسافران با تهیه جلیقه های نجات وت حویل به قایقرانان همچنین استقرار کمپ های نجات غریق نوروزی در اماکن مجاز و از پیش تعیین شده جهت قایقرانی تفریحی و با نصب بنرهای حاوی هشدارها و توصیه های ایمنی رودخانه و با افزایش گشت های امداد آبی صادقانه تمام تلاش خود را می کندتا از بروز چنین حوادث ناگواری جلوگیری کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.