کد خبر : 25685
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1401 - 20:41

فاضلاب بزرگی بنام رودخانه کارون

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

نماینده مردم شادگان در مجلس: رودخانه کارون به دلیل ورود ۱۰ هزار متر مکعب فاصلاب صنعتی و شهری، به فاضلاب بزرگ تبدیل شده است.

168953660 1 فاضلاب بزرگی بنام رودخانه کارون

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ حجت الاسلام مجید ناصری نژاد به ورود ۱۰ هزار متر مکعب فاضلاب به رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: این اتفاق باعث شده این رودخانه به فاضلابی بزرگ تبدیل شود، این در حالی است که کارون هیچ آبی ندارد.

وی متوسط EC (شوری) آب کارون در محدوده دارخوین را ۵ هزار و شرایط آن بسیار نامناسب عنوان کرد و افزود: برای نجات جان مردم خوزستان و کشور باید جلوی انتقال آب از سرشاخه‌های کارون گرفته شود، زیرا اگر کارون خشک شود تمام کشور متاثر خواهد شد.

حجت الاسلام ناصری نژاد به وضعیت تالاب شادگان اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل ورود پساب نیشکر به تالاب شادگان بسیاری از بخش‌های این تالاب را نیزار پوشانده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس می‌گوید: تالاب شادگان از جراحی و کارون آبگیری می‌شود که با ساخت سد مارون آب به تالاب نمی‌رسد، ۵ متر مکعب در ثانیه حق آبه این تالاب است که تامین نمی‌شود.

وی اضافه کرد: کشت در بالا دست تالاب شادگان باعث شده که آب به تالاب نرسد و مدیران استان خوزستان تنها به فکر رفع مشکل به صورت منطقه‌ای هستند.

به گفته حجت الاسلام ناصری نژاد؛ اگر سد مارون ۲ ساخته شود دیگر هیچ آبی به تالاب شادگان نخواهد رسید و باید به هر شکلی جلوی ساخت سد مارون ۲ گرفته شود و این مهم از مطالبه‌های مردم خوزستان است، زیرا باعث خشک شدن حوضه آبریز جراحی می‌شود.

وی از غفلت صورت گرفته نسبت به وضعیت بحرانی رودخانه کارون گلایه کرد و ادامه داد: اگر اعتباری صرف جمع آوری پساب کارون می‌شد آب این رودخانه نیز وضعیت بهتری داشت و نیاز به تامین آب شرب از رودخانه دز نبود.

وی افزود: تصفیه خانه‌ای در شرق اهواز ساخته شده و همیشه فعال نیست به همین دلیل فاضلاب اهواز یا به رودخانه کارون ریخته می‌شود و یا در تالاب شادگان تخلیه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.