کد خبر : 20597
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 - 14:34

فرزند بندرماهشهر سربلند در جشنواره سینما حقیقت/ حمید جعفری جایزه بهترین کارگردانی فیلم کوتاه جشنواره را کسب کرد

حمید جعفری فرزند بندرماهشهر، دانش آموخته کارگردانی سینما در مقطع کارشناسی؛ کارگردان جوانی است که با فیلم‌های مستند خود توانسته حضور بین‌المللی موفقی در جشنواره‌های داخلی و خارجی داشته باشد و اکنون جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم برگ از جشنواره سینما حقیقت را دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خوزتاب از بندرماهشهر، ️حمید جعفری کارگردان مستند کوتاه «برگ» با اشاره به اولین حضور بین‌المللی این مستند در یک جشنواره آنلاین، درباره موضوع آن توضیحاتی ارائه کرد.

حمید جعفری کارگردان فیلم مستند «برگ»، با اشاره به اولین حضور بین‌المللی این فیلم گفت: فیلم مستند «برگ» در پنجاه و یکمین دوره جشنواره «ویزیون دو ریل» شرکت کرد تا اولین نمایش خود را در این جشنواره تجربه کند.

وی تاکید کرد: جشنواره «ویزیون دو ریل» که یکی از جشنواره‌های معتبر در سینمای مستند است، در سوییس برگزار می‌شود که با توجه به شیوع کرونا، این دوره از آن به‌صورت آنلاین برگزار شد.

این کارگردان بیان کرد: تولید مستند «برگ» چند روز قبل از شروع سال ۱۳۹۹ به پایان رسید و برای حضور در جشنواره فوق، راف کات فیلم را به جشنواره ارسال کردم و بلافاصله بعد از پایان فیلم، نسخه اصلی را به «ویزیون دو ریل» ارائه کردم.

وی بیان کرد: «برگ» به مدت ۳۶ دقیقه ساخته شده و درباره فردی است که با خود تعدادی نهال بر می‌دارد و در کوه‌های اطراف تهران می‌کارد و از رودخانه به نهال‌ها آب می‌دهد.

جعفری در پایان توضیح داد: در حال حاضر بیشتر جشنواره‌ها یا به تعویق افتاده است و یا به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و یا حتی بعضی از آن‌ها لغو شده و برگزار نمی‌شوند. به همین دلیل نمی‌توانم چیزی زیادی درباره نمایش‌های بعدی فیلم بگویم.

در پایان روز جمعه ۲۶ آذرماه و یک روز پس از اعلام اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» بیش از ۷۰ هزار بازدید در خانه جشنواره، از مستندهای این دوره ثبت شده است.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.