کد خبر : 10107
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 شهریور 1398 - 19:48

فرمان رهبر برای تامین منابع مالی لازم جهت حل مشکل فاضلاب خوزستان

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برای حل مشکل فاضلاب استان به چندین هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با فرمان رهبر قرار است منابع لازم برای حل این مشکل تامین شود. حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی‌فرد در شورای اداری خوزستان که امروز یکشنبه (۳ شهریورماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به نزدیک بودن

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برای حل مشکل فاضلاب استان به چندین هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با فرمان رهبر قرار است منابع لازم برای حل این مشکل تامین شود.
IMG 20190826 001306 300x213 فرمان رهبر برای تامین منابع مالی لازم جهت حل مشکل فاضلاب خوزستان

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی‌فرد در شورای اداری خوزستان که امروز یکشنبه (۳ شهریورماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به نزدیک بودن اربعین اظهار کرد: باید برای اربعین امسال خود را آماده کنیم. اگر در سال‌های گذشته این اتفاق خلق شده است، گذشته از اینکه مسئولین در صحنه بودند، در واقع مردم با اعتقادشان اربعین را رقم زدند.

وی افزود: در چند ماه اخیر یکی از بحران‌های بسیار بزرگی را که کشور با آن درگیر بود پشت‌ سر گذاشتیم. در بحث سیل حتی اگر احتمال ضعیفی باشد که سال آینده ترسالی داشته باشیم، تقاضا می‌کنم که خود را برای آن آماده کنیم. چه بسا در اواسط شهریورماه بارندگی‌های شدیدی در بالادست شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: لایروبی‌هایی که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کرده است، باید انجام شود. سیل‌بندهایی که لازم بود نیز هنوز ساخته نشده است. باید در این حوزه تلاش کنیم تا خدای ناکرده اتفاقی نیافتد که ما مورد سرزنش قرار گیریم. ما در بالادست قاعده آبخیزداری را رعایت نمی‌کنیم و در نتیجه آن با بارندگی در پایین‌دست، خسارت می‌بینیم.

موسوی‌فرد در ادامه با اشاره به الگو بودن شهید رجایی و باهنر گفت: این افراد برای ما می‌توانند بهترین الگو باشند. اگر ما در جامعه از مردم انتظار داریم که قانون‌شکنی نکنند، باید به این مساله توجه داشته باشیم که مردم اول به مسئولین نگاه می‌کنند. به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص تکریم ارباب‌رجوع باید توجه شود. در این زمینه بسیاری از کشورها از ما جلوتر هستند. گاهی می‌بینیم مردم شکایت دارند که چند ماه است که دوندگی می‌کنند تا مشکلات حل شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: بحث فاضلاب و آب شرب اولویت اول ما است. در مناطق گوناگونی ما تلاقی فاضلاب را می‌بینیم که باعث ایجاد بوی تعفن می‌شود. ما تصفیه‌خانه‌های متعددی در اهواز داریم. تصفیه‌خانه شماره ۲ باید وارد مدار شود. در بحث فاضلاب ما به چندین هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. در دیدار با مقام معظم رهبری این مساله را مطرح کردم. ایشان نیز برای رئیس جمهور فرمان صادر کردند که منابع مالی لازم تامین شود. رئیس جمهور نیز به سازمان برنامه و بودجه کشور فرمان داده است که منابع لازم تامین شود.

موسوی‌فرد افزود: با مشکلی که سال گذشته برای آب شرب آبادان و خرمشهر پیش آمد، عده‌ای به خیابان آمدند و اعتراض کردند و پس از حل مشکل تصور کردند به خاطر اعتراض آن‌ها این مشکل به سرعت حل شده است. در حالی که طرح غدیر در سال ۹۶ شروع شده بود و به ۴۰ کیلومتری خرمشهر رسیده بود و حل شدن مشکل آب شرب به خاطر تدبیری بود که در گذشته اندیشیده شده بود/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.