کد خبر : 23206
تاریخ انتشار : شنبه 17 اردیبهشت 1401 - 20:51

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

فوتی‌های کرونایی در خوزستان ۵۵ درصد کاهش یافت

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از کاهش ۵۵ درصدی فوت بیماران کرونایی در خوزستان خبر داد.

169657208 فوتی‌های کرونایی در خوزستان ۵۵ درصد کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، دکتر محمدحسین سرمست روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد:در هفته منتهی به ۱۶ اردیبهشت‌ موارد ابتلا به بیماری نسبت به هفته پیش از آن ۴۶ درصد و موارد بستری ۴۰ درصد کاهش داشته است.

 

 

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا نداشتیم افزود:اگرچه روند بیماری در خوزستان سیر نزولی داشته اما کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عادی‌انگاری همچنان ما را تهدید می‌کند.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در شبانه روز گذشته یک هزار و ۳۰۰ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۲۷۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

 

 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند افزود: از این تعداد ۷۷ نفر در بخش‌های عادی و ۴۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری‌ بوده و ۱۳ بیمار اینتوبه‌ای داریم.

 

 

سرمست، به کندی روند واکسیناسیون در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۸۵.۴ درصد از افراد بالای ۱۲سال خوزستانی یک نوبت واکسن، ۷۳.۶ درصد ۲ نوبت و ۳۳.۳ درصد هر سه نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

 

 

وی افزود: همچنین ۸۴ درصد دانش‌آموزان خوزستانی یک نوبت و ۶۸.۳ درصد ۲ نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند که باید پوشش واکسیناسیون این افراد تکمیل شود.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به نظارت بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در خوزستان گفت: امیدواریم که این بیماری هر چه زودتر ریشه کن شود.

 

 

هم اکنون ۱۳ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۱۴ شهرستان آبی کرونایی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.