کد خبر : 20383
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آذر 1400 - 20:17

راهنمایی و رانندگی خوزستان در هشت ماه نخست سال جاری:

فوت بیش از ۵۵۰ نفر در حوادث رانندگی خوزستان / بی توجهی صنایع استان به ایمنی جاده های اختصاصی خود/تردد حدود ۲هزار شوتی در شبانه‌روز/بیشترین و کمترین فوتی در کدام جاده های خوزستان رخ داد؟

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

سرهنگ دولتشاهی رییس پلیس‌راه خوزستان در دومین نشست شورای راهبردی کاهش تصادفات خوزستان در سال ۱۴۰۰ که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: بیشترین و کمترین آمار فوتی ناشی از تصادفات در هشت ماه امسال به ترتیب در جاده اندیمشک – خرم آباد و آبادان – اهواز رخ داده است.

.

169256535 فوت بیش از ۵۵۰ نفر در حوادث رانندگی خوزستان / بی توجهی صنایع استان به ایمنی جاده های اختصاصی خود/تردد حدود ۲هزار شوتی در شبانه‌روز/بیشترین و کمترین فوتی در کدام جاده های خوزستان رخ داد؟

مم

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب به نقل از ایرنا؛ سرهنگ رضا دولتشاهی افزود: پارسال به دلیل اعمال محدودیت ناشی از شیوع کرونا سفر کمتری در راه‌های خوزستان داشتیم که همین عامل باعث کاهش امار تصادفات شد اما امسال تاکنون به دلیل باز بودن مسیرها به دلیل وضعیت رنگ بندی کرونایی و تردد بین شهری و استانی آمار تصادف خسارتی و فوتی بالا رفته است.

 

وی عنوان کرد: ۶۲ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری مانده به شهر مقصد رانندگان رخ می‌دهد.

(خوزتاب نوشت: خستگی و خواب‌آلودگی راننده، عجله و شتاب راننده برای رسیدن به مقصد، افزایش تعداد دسترسی‌ها به مسیر اصلی و عدم تفکیک جریان ترافیک درون و برون‌شهری از مهمترین علل بروز تصادفات در ۳۰کیلومتری شهرها به‌حساب می‌آید. همچنین افزایش تعداد عابران پیاده، افزایش ساخت‌وسازهای غیراصولی در حاشیه راه، تنوع زیاد وسایل نقلیه در حال تردد با سرعتهای مختلف و عدم کاهش مناسب سرعت وسایل نقلیه در ورودی شهرها را می‌توان از دیگر علل بروز تصادفات در ۳۰کیلومتری شهرها دانست.)

 

 

رییس پلیس راه با اشاره به وجود دوربین‌های سرعت‌سنج در جاده‌های خوزستان افزود: تعداد ۴۴ دستگاه دوربین سرعت سنج سیار و ۱۰۳ دوربین سرعت سنج ثابت در راه‌های خوزستان بر تردد خودروها نظارت می‌کنند.

 

سرهنگ دولتشاهی درباره چالش‌های پیش رو در کنترل ترافیک جاده‌ای خوزستان بیان کرد:نبود تناسب دوربین‌های کنترل سرعت ثابت جاده‌ای با طول جاده‌های استان ، لزوم اختصاص اعتبار لازم برای رفع نقاط حادثه خیز و یا حتی آشکارسازی و ایمن سازی این نقاط با وجود بیش از ۱۴۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شده، توسعه راه‌های روستایی بدون توجه به الزامات ایمنی و زیرساخت‌های فرهنگی، لزوم توجه به ارتقای فرهنگ ترافیک به صورت پایه و تاثیرگذار، و کمبود اعتبارات در ساخت راه‌های جدید از جمله چالش‌های ترافیکی در خوزستان است.

 

وی ادامه داد: روزانه نزدیک به ۲ هزار خودرو شوتی (قاچاق‌بَر) در جاده‌های خوزستان تردد میکنند که علاوه بر ایجاد ناامنی برای سایر کاربران راه موجب افزایش تلفات رانندگی نیز شده است.

 

رییس پلیس‌راه خوزستان با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف جاده‌های اختصاصی در خوزستان (همچون جاده‌های اختصاصی نفت و دیگر صنایع) گفت: راهداری در این جاده‌ها خدماتی ندارد، و متولیان امر نیز برای ایمن سازی آن هیچگونه اقدامی نمی‌کند ضمن اینکه پلیس راه نیز هیچگونه نظارتی بر آنها ندارد، که این امر باعث افزایش تصادفات فوتی زیادی در این جاده‌ها شده است.

 

 

۱۱۶ نفر فوتی ناشی از حوادث رانندگی درون شهری در خوزستان

 

سرهنگ کریمی زاده رییس پلیس راهور خوزستان نیز در این نشست با اشاره به چالش‌های موجود در روان سازی ترافیک درون شهری گفت: توسعه و احداث پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی در هسته مرکزی شهرها و معابر دارای تراکم خودرویی با هدف روان سازی ترافیک، راهکار مهمی برای برطرف کردن ترافیک درون شهری است.

 

سرهنگ فرید کریمی زاده با اشاره به فوت ۱۱۶ نفر در حوادث رانندگی درون شهری خوزستان در هشت ماه امسال، افزود: در این مدت ۶۰ نفر موتورسوار و ترک نشین، ۴۲ نفر عابر پیاده و نیز ۱۴ نفر راننده و سرنشین در تصادفات رانندگی درون شهری در خوزستان حان خود را ازدست دادند.

 

رییس پلیس راهور خوزستان تصریح کرد: همچنین یک هزارو ۲۱۴ نفر موتور سوار، یک هزار و ۱۰۸ نفر عابر پیاده، ۸۰۹ نفر راننده و ۶۱۵ نفر سرنشین در این مدت در تصادفات درون شهری در خوزستان مجروح شدند.

 

 

ه۵

بیشتر بدانیم؛ تفاوت پلیس راهور و پلیس راه راهور

 

خوزتاب؛ پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا (راهور) چند زیرمجموعه دارد:

۱-پلیس راهنمایی و رانندگی استانها ۲-پلیس راه کل کشور (که فرمانده آن توسط فرمانده کل پلیس راهور ناجا منصوب می‌شود و او خود فرماندهان پلیس راه‌های استانها را منصوب می‌کند ، بنابراین پلیس راه در سطح استانها از پلیس راهور استان مستقل عمل می‌کند اما در سطح کلان (کشوری) زیر مجموعه آن می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.