کد خبر : 8650
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 تیر 1398 - 14:24

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت های علمی دانشگاه در بخش بازآفرینی

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه در بخش بازآفرینی شهری استان تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، محمد حسین پناهی فر در نشست  “خوزستان در مسیر بازآفرینی با نگاهی به تجربه منطقه منبع آب اهواز”  که با حضور اساتید دانشگاه، مدیران

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه در بخش بازآفرینی شهری استان تاکید کرد.

IMG 20190721 155440 272 300x283 لزوم بهره‌گیری از ظرفیت های علمی دانشگاه در بخش بازآفرینی

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، محمد حسین پناهی فر در نشست  “خوزستان در مسیر بازآفرینی با نگاهی به تجربه منطقه منبع آب اهواز”  که با حضور اساتید دانشگاه، مدیران شهری، کارشناسان خبره و فعالان حوزه بازآفرینی شهری استان برگزار شد اظهار داشت: در حوزه های راه، عمران، شهرسازی، معماری و … زمینه های همکاری از قبل فراهم بوده است و امیدواریم بتوانیم در حوزه بازآفرینی نیز همکاری های مشترک و موثری داشته باشیم.

وی بر استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه در بخش بازآفرینی تاکید کرد و افزود: در بحث بازآفرینی شهری تعامل با دانشگاه و بهره گیری از توانمندی های علمی اساتید یکی از اولویت های اصلی ماست.

وی، خاطرنشان کرد: برخی شهرهای استان به بازآفرینی نیاز دارد و تلاش خواهیم کرد پس از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه شهید چمران اهواز، مطالعات این شهرها در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این نشست نیز دکتر افشین قنبرزاده مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه بیان کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی های لازم اقدامات موثری در زمینه ارتباط موثر دانشگاه با جامعه و صنعت انجام شده است.

 وی بیان کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز با ترسیم ماموریت های هفت گانه ارتباط با بخش صنعت و جامعه را جزو اولویت های کاری قرار داده است. در دفتر ارتباط با صنعت نیز تلاش می کنیم تعامل با بخش های خارج از دانشگاه را تسهیل نماییم.

ابرهیم مظهری مشاور رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در امور عمرانی نیز، گفت: در بخش بازآفرینی شهری کارهای مهمی در این دانشگاه انجام شده و پیش از برگزاری این نشست ایده های اجرایی از اعضای هیات علمی اخذ گردیده است و در این زمینه آمادگی لازم برای همکاری با اداره کل راه و شهرسازی را داریم.

 وی در ادامه به بیان مطالبی در خصوص وظایف دولت در قانون ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اظهار کرد: در این قانون مساله نوسازی و بازآفرینی مورد توجه ویژه قرار دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز آموزش شهروندی را بهترین راه برای بازآفرینی شهری دانست و بیان کرد: اگر مردم هویت کالبدی را زنده نگه داشته و تعلقات فرهنگی را ارتقاء دهند می توان میزان مشارکت در بازآفرینی را بالا برد.

 گفتنی است در این نشست که با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، حاضران به بیان نظرات خود درباره نحوه همکاری های مشترک پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.