کد خبر : 3350
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 - 8:54

لزوم ترویج مهارت کتاب خوانی در مدارس سمپاد/ ضرورت آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان نخبه

لزوم ترویج مهارت کتاب خوانی در مدارس سمپاد/ ضرورت آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان نخبه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم توجه به سرانه کتاب خوانی در مدارس سمپاد گفت: آموزش ساده ترین مهارت های زندگی اجتماعی باید به اولویت معلمان سمپاد تبدیل شود. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، محمد

لزوم ترویج مهارت کتاب خوانی در مدارس سمپاد/ ضرورت آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان نخبه
fileLoader لزوم ترویج مهارت کتاب خوانی در مدارس سمپاد/ ضرورت آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان نخبه
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم توجه به سرانه کتاب خوانی در مدارس سمپاد گفت: آموزش ساده ترین مهارت های زندگی اجتماعی باید به اولویت معلمان سمپاد تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، محمد تقی زاده ظهر روز یکشنبه ۱۳ آبان ماه ۹۷ در جمع مدیران مدارس سمپاد خوزستان اظهار کرد: مدارس سمپاد با تربیت و آموزش  دانش آموزان نخبه استان نقش مهمی در ارتقای وضعیت شاخص های علمی استان دارند.

وی با تاکید بر لزوم بازتعریف مفهوم نخبگی در جامعه، بیان کرد: فرد نخبه کسی است که بتواند ساده ترین مفاهیم زندگی اجتماعی جامعه خود را درک کند. دانش آموز نخبه مدارس استعدادهای درخشان هم در قالب همین تعریف جای می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به لزوم توجه ویژه به وضعیت مدارس شبانه روزی در استان، خاطرنشان کرد: استان خوزستان دارای  ۱۳ هزار دانش آموز شبانه روزی است. سرانه این مدارس در سال گذشته ۲۲ میلیارد ریال بوده است که برای این حجم از دانش آموزان بسیار ناچیز است.

تقی زاده در عین حال با اظهار اینکه برنامه محوری مهمترین رویکرد مجموعه تعلیم و تربیت استان در اجرای طرح های عملکردی است، تصریح کرد: در برنامه توسعه آموزش و پرورش استان ۲۰ اولویت عملکردی تعیین شد. اولویت اول این برنامه توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی است که در این حوزه استان خوزستان موفق به کسب رتبه اول در کشور شد.

وی با بیان اینکه استان خوزستان با داشتن بیش از یک میلیون دانش آموز در رتبه سوم کشور از لحاظ آمار دانش آموزی قرار دارد، اظهار کرد: مهمترین لازمه توسعه استان توجه ویژه به دانش آموزان به عنوان آینده سازان این سرزمین است. رشد علمی و ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی دانش آموزان به عنوان اولویت های ویژه آموزش و پرورش به طور جدی دنبال می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان یادآور شد: آموزش دانش آموزان سمپاد باید بر اساس الگوهای تربیتی ک خلاقانه باشد. با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه، معلمان مدارس سمپاد باید فرهنگ کتاب خوانی را به صورت ویژه در بین دانش آموزان نخبه ترویج کنند./اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.