کد خبر : 8218
تاریخ انتشار : جمعه 21 تیر 1398 - 18:03

لزوم تعامل دستگاه های دولتی با ngo های تخصصی

رییس کمیته پیشگیری از اعتیاد در محیط های کاری گفت: دستگاه های دولتی باید با ngo های تخصصی تعامل لازم را داشته باشند رئیس هیئت مدیره شبکه ملی اعتیاد کشور با تقدیر از شهدای نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان در راه مبارزه با مواد مخدر گفت: شبکه ملی اعتیاد کشور به این منظور

رییس کمیته پیشگیری از اعتیاد در محیط های کاری گفت: دستگاه های دولتی باید با ngo های تخصصی تعامل لازم را داشته باشند
IMG 20190625 WA0014 768x512 300x200 لزوم تعامل دستگاه های دولتی با ngo های تخصصی
رئیس هیئت مدیره شبکه ملی اعتیاد کشور با تقدیر از شهدای نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان در راه مبارزه با مواد مخدر گفت: شبکه ملی اعتیاد کشور به این منظور تاسیس شد که NGo های هم عرض در سراسر کشور همدیگر را به راحتی پیدا کنند و از تجارب هم دیگر بهتر بهره مند و در توانمندسازی یکدیگر موثر واقع شده و ضعف های علمی خود را به خوبی برطرف کنند

داریوش مرادی در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت :شبکه طی جلساتی که با رئیس پلیس مواد مخدر و وزارت بهداشت و ستاد مواد مخدر ریاست جمهوری داشت قرار شد از طریق شبکه NGO های تخصصی شناسائی و جهت دریافت و انجام پروژه به دستگاهها معرفی شوند. گفتنی هست این سیاست شبکه کمک بزرگی به توانمند سازی مالی NGO ها خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص تعامل دستگاههای دولتی با NGO ها گفت: اعتیاد بین زنان و جوانان از حالت خزنده به حالت جهشی تبدیل شده و چنانچه فکری اساسی در این زمینه نشود خسارات اجتماعی جبران ناپذیری به وجود خواهد آمد .

مرادی با انتقاد از نحوه مورد درمان و پیشگیری از اعتیاد افزود : این که یک معتاد ۲۸ روز صرفا در یک کمپ بستری شود شیوه درستی برای ترک اعتیاد نیست. مهمترین اصل در ترک اعتیاد، مشاوره و روان درمانی شود.

رئیس کمیته پیشگیری از اعتیاد در محیط های کاری استان گفت: مراکز مشاوره در شرکت ها و کارخانجات راه اندازی خواهد شد و برای ارائه خدمات مشاوره پیشگیری از اعتیاد به کارکنان و خانواده ها محترم آنان از توان NGO های فعال و علمی که در زمینه اعتیاد و پیشگیری حرفی برای گفتن دارند. بهره گیری می شود.

مرادی گفت: فضای شادی و نشاط از جمله موسیقی و تئاتر در استان وجود ندارد و اگر هم باشد انحصاری است.تنها بخشی از جامعه که از تمکن مالی کافی برخودارند می توانند از این فضا استفاده کنند نه بچه های کارگر و فقیر که نان شب ندارند!

وی یادآور شد: نشاط باید از حالت انحصاری خارج شود و در پارکها برای عموم اجرا شود نه در تالارهای مجلل.

رییس کمیته پیشگیری از اعتیاد در محیط های کاری در خاتمه گفت: اگر امروزه مدیران دولتی نشان افتخار مبارزه و پیشگیری از اعتیاد بر سینه خود دارندصرفا بخاطر زحمات بی مزد و خستگی ناپذیر NGo ها است .

وی همچنین
از زحمات و تلاش های استاندار و دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر بخاطر تعاملشان با NGO ها تشکر و قدر دانی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.