کد خبر : 17602
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 فروردین 1400 - 1:15

لزوم ورود استاندار خوزستان به‌ عملکرد مبهم ابول نژادیان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز /چرا ابول نژادیان آمار روزانه‌ کرونا در استان خوزستان را اعلام نمی‌کند؟

رویداد های مهم خوزستان و ایران را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

♨️ لزوم ورود استاندار خوزستان به‌ عملکرد مبهم ابول نژادیان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز / چرا ابول نژادیان آمار روزانه‌ کرونا در استان خوزستان را اعلام نمی‌کند؟

 

🔰 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، از زمان شیوع کرونا ویروس در کشور تا کنون بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار ایرانی مبتلا و همچنین بیش از ۶۲ هزار نفر دیگر از هموطنان مان متاسفانه فوت شده اند.

IMG 20210329 010812 066 لزوم ورود استاندار خوزستان به‌ عملکرد مبهم ابول نژادیان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز /چرا ابول نژادیان آمار روزانه‌ کرونا در استان خوزستان را اعلام نمی‌کند؟

 

🔻 استان خوزستان یکی از استان هایی بود که بدلیل تنوع قومی و فرهنگی آن همواره به عنوان یکی از کانون های بحران کرونا ویروس در کشور شناخته می‌شد.

 

🔻 در روزهای ابتدایی شیوع این ویروس، آمار روزانه مبتلایان و فوتی های هر استان به تفکیک از صدا و سیما و آمار تفکیکی هر شهرستان توسط دانشگاه علوم پزشکی آن استان اعلام میشد.

 

🔻علوم پزشکی استان خوزستان نیز تا خرداد ۹۹ همانند سایر استان ها نسبت به اعلام آمار تفکیکی هر استان اقدام می‌کرد، آماری که همان زمان نیز بدلیل تأخیر در اعلام همواره به عنوان یکی از نقاط ضعف دانشگاه علوم پزشکی اهواز شناخته می‌شد.

 

🔻 اما ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خرداد ۹۹ با بیان اینکه نهادهای بالادستی مانع از اعلام تفکیکی استان ها شده اند از ارائه آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان به رسانه ها خودداری کرد.

 

🔻 عدم ارائه آمار از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور موجب شد مردم خوزستان تصور کنند کرونا به پایان رسید به نحوی که براساس آمار رسمی، زدن ماسک در خوزستان به زیر ۵۰ درصد رسید.

 

🔻 اما شیوع ویروس جهش یافته کرونا (کرونای انگلیسی) در ماه های اخیر باعث ایجاد نگرانی در بین مردم شده است‌، با این حال هنوز ابول نژادیان بعد از گذشت ۹ ماه حاضر به ارائه آمار روزانه مبتلایان به کرونا در خوزستان نیست!

 

🔻این در حالی است که بررسی های پایگاه خبری خوزتاب نشان می‌دهد اکثر استان های کشور آمار روزانه کرونای خود را منتشر می‌کنند و در اختیار رسانه ها قرار می دهند.

 

🔻 در زیر برخی از آمارهای منتشر شده در خبرگزاری ایرنا که مربوط به تاریخ یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ هستند اشاره شده است، و باید دید ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی چه پاسخ قانع کننده ای برای مردم خوزستان دارد؟ و آیا قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان به عملکرد مبهم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ورود می‌کند؟

 

🔻دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان آذربایجان غربی هم بالا رفته و بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی این استان، در این مدت ۴۲۰ مورد ابتلای جدید به بیماری کووید ۱۹ ثبت شده که بیشترین تعداد طی یک ماه گذشته بوده است.

 

🔻محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی گفت: وی با اشاره به اینکه تعداد بستری های کرونا  در استان به ۳۸۰ نفر کاهش یافته بود، گفت: با توجه به اینکه ضریب انتشار بیماری و تعداد بستری ها در بیمارستان ها به ۴۶۰ نفر افزایش یافته است، باید بیش از پیش مراقب بود.

 

🔻 ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز گفت: در شبانه‌روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۷ فرد مبتلا به ویروس کرونا در این استان شناسایی شدند و در این مدت یک نفر نیز به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ فوت کرد

 

🔻محمد دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: ۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا روز گذشته از طریق آزمایش مولکولی در خراسان جنوبی شناسایی شدند

 

🔻اورنگ ایلامی معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در ۲۴ تا ۴۸ ساعت گذشته بالاترین رقم ورودی به بیمارستان ها را  در شیراز و دیگر شهرها داشته ایم؛ ضریب اشغال تخت ICU بیمارستان های مرجع اکنون بالای ۸۵ درصد و در آستانه تکمیل شدن است.
وی اضافه کرد: آمار جانباختگان کرونا نیز تا حدودی در حال افزایش است و میزان بستری ها نیز حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است؛ به گونه ای که موارد روزانه بستری در بیمارستان های استان از میزان حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر به ۷۰۰ نفر رسیده و موارد بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، سه رقمی شده است.

 

🔴 پایگاه خبری خوزتاب آمادگی دارد جوابیه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مبنی بر اینکه از طرف کدام نهادهای بالادستی جهت ارائه آمار ممنوع شده اند و اینکه چرا این ممنوعیت برای سایر استان ها نیست را منتشر نماید.

 

 

خوزتاب متفاوت ترین پایگاه خبری اهواز-خوزستان
WWW.KHUZTAB.IR

Telegram.me/khuztab

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.