کد خبر : 9680
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 مرداد 1398 - 11:20

لوله‌سازی اهواز متولی ساخت ۵۰ درصد  از خطوط لوله طرح گوره _ جاسک

به گزارش  پایگاه خبری خوزتاب،امروز ۲۳مرداد ۹۸ علی خنیفر،‌ مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز پس از بازدید معاونین شرکت ملی نفت از  لوله سازی اهواز و فولاد اکسین ،در نشست خبری اظهار کرد: میزان تعهد شرکت لوله‌سازی اهواز در پروژه ملی احداث خط انتقال نفت خام گوره-جاسک، ۵۰ درصد از خط لوله یعنی ۵۵۰ کیلومتر است

به گزارش  پایگاه خبری خوزتاب،امروز ۲۳مرداد ۹۸ علی خنیفر،‌ مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز پس از بازدید معاونین شرکت ملی نفت از  لوله سازی اهواز و فولاد اکسین ،در نشست خبری اظهار کرد: میزان تعهد شرکت لوله‌سازی اهواز در پروژه ملی احداث خط انتقال نفت خام گوره-جاسک، ۵۰ درصد از خط لوله یعنی ۵۵۰ کیلومتر است که تا کنون ۵۷ کیلومتر آن ساخته و دپو شده است.

IMG 20190815 WA0077 300x200 لوله‌سازی اهواز متولی ساخت ۵۰ درصد  از خطوط لوله طرح گوره   جاسک

دکتر خنیفر با بیان اینکه این شرکت ۲ سال پیش طی مناقصه ای عهده دار تامین بخشی از ورقه های مختص به محیط ترش در پروژه ساخت خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک شده است، گفت: پیش تر حدود ۲۰ هزار تن ورق فولادی از حجم مورد نظر از خارج از کشور تامین شده بود، اما همزمان با آغاز تحریم‌ها و پس از برگزاری نشست‌ها و رایزنی‌های شرکت متن با لوله‌سازی اهواز و فولاد مبارکه، بنا بر آن شد که ساخت ورقه‌ها برای نخستین بار بومی‌سازی شود.

IMG 20190815 WA0078 300x200 لوله‌سازی اهواز متولی ساخت ۵۰ درصد  از خطوط لوله طرح گوره   جاسک

وی ادامه داد: با انجام آزمون‌های انجام شده روی ورقه‌ها و رعایت استانداردهای موردنظر، هم‌اکنون موفق به بومی‌سازی این لوله‌ها شده ایم و در مجموع از خروج بیش از ۲۰۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شده است.

به گفته خنیفر، زنجیره تامین خط لوله گوره- جاسک با نظارت شرکت مهندسی و توسعه نفت به عنوان کارفرما، از سه شرکت لوله‌سازی اهواز، فولاد اکسین و فولاد مبارکه تشکیل شده است. مقدار تعهد شرکت لوله‌سازی اهواز در این پروژه ۵۰ درصد از خط لوله یعنی ۵۵۰ کیلومتر است که تا کنون ۵۷ کیلومتر آن ساخته و دپو شده است.

مدیرعامل لوله سازی اهواز افزود: همسو با سیاست‌های صنعت نفت مبنی بر حداکثرسازی تولید داخل، شرکت ملی نفت ایران تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای با شرکت فولاد مبارکه اصفهان، اکسین صنعت و لوله‌سازی اهواز امضا کرده تا زنجیره کاملی از تولید شمش یا تختال و سپس تولید ورق و سرانجام لوله را با توان این سه کارخانه انجام دهند.

خنیفر با بیان اینکه بخش عمده‌ای از لوله مورد نیاز طرح احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک در ایران تولید می‌شود، اظهار امیدواری کرد که بتوان در گام‌های بعدی دیگر ضخامت‌های ورق مورد نیاز را در کشور تولید کرد.

بر اساس این گزارش، انتقال روزانه یک میلیون بشکه انواع نفت خام سبک و سنگین میدان‌های جنوب غربی کشور به سواحل جنوب شرقی، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌ کردن آن، ‌امکان تأمین خوراک پالایشگاهی برنامه‌ریزی‌شده برای احداث در سواحل مکران، ‌فراهم‌سازی زمینه برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های صنایع پایین‌دستی و توسعه پایدار مناطق محروم جنوب‌شرقی کشور از جمله اهداف اجرای طرح انتقال نفت خام گوره – جاسک است.

به گزارش خوزتاب، روز چهارشنبه ۲۳مرداد ۹۸ رضا دهقان، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران، فرخ علیخانی، معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران، تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، محمد سقایی، مجری طرح ساخت خط لوله گوره-جاسک و جمعی از خبرنگاران از شرکت های لوله‌سازی اهواز و فولاد اکسین اهواز به عنوان تامین کنندگان لوله‌های این طرح، بازدید کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.