کد خبر : 25421
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 دی 1401 - 15:09

لو رفتن سوالات کنکور

خبرهای مهم خوزستان و ایران را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

رئیس سازمان سنجش:برای تقلب در کنکور از وسایل جاسوسی استفاده شد

کنکور لو رفتن سوالات کنکور

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ رئیس سازمان سنجش با اشاره به برگزاری مرحله اول کنکور سراسری از صبح امروز در خصوص جلوگیری از تقلب و سایر راهکارها برای ارتقاء امنیت کنکور به جای قطع اینترنت در این آزمون گفت: راه‌های جایگزین تا قبل از شروع آزمون کارایی دارد. مادامی که آزمون شروع می‌شود مکانیزم عکس گرفتن از سرجلسه آغاز می‌شود و عکس را در بستر اینترنت ارسال می‌کنند. وسایل عکاسی نیز به اندازه یک دکمه پیراهن است و این دستگاه‌ها با دستگاه‌های ایکس ری هم قابل کشف شدن نیست.

پور عباس با تاکید بر اینکه تاکنون علیرغم تلاش زیادی که صورت گرفته، هیچ عکسی ارسال نشده است، خاطرنشان کرد: بخاطر اینکه “جمر” یا مسدود کننده موبایل جوابگو نیست و چون سیستم‌ها و دوربین‌های پیشرفته فوق جاسوسی برای تقلب به کار گرفته می‌شوند که با فرکانس‌های مخصوص کار می‌کنند. ۲۸۰۰ دستگاه آشکار ساز داریم اما همین سیگنال یاب هم با چند ثانیه ارتباط نمی‌تواند کشف کند و سیگنال‌هایی که دوام چند دقیقه‌ای دارند را شناسایی می‌کند. این دستگاه‌های شبه جاسوسی به دلیل اینکه تمام اتوماتیک و هوشمند است و زدن دکمه مساوی است با ارسال عکس.

دیروز یک «کلیدزن» را شناسایی کردیم

وی در حاشیه بازید از حوزه برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی شریف، در جمع خبرنگاران درباره امنیت برگزاری کنکور گفت: گزارش‌های فنی حاکی از آن است که هیچ مسئله‌ای در زمان برگزاری آزمون گروه علوم‌تجربی اتفاق نیفتاده است. اینترنت همراه نیز قطع شده و یک پوشش کامل امنیتی برقرار شده است.
پورعباس با بیان اینکه بررسی‌ها حاکی از آن است که متخلفان کنکور هیچ توفیقی پیدا نکرده‌اند تا به اهداف خود برسند، اظهار داشت: در روز گذشته چهارشنبه ۲۸دی ماه توانستیم یک فرد حرفه‌ای که اصطلاحاً «کلیدزن» است، شناسایی کنیم. این فرد طی سال‌های متمادی در آزمون ورود به دانشگاه‌ها شرکت کرده و توانایی قبولی در رشته پزشکی را دارد. وی تحت رصد قرار دارد و به طور قطع تا ظهر امروز دستگیر می‌شود.
دکتر پورعباس ادامه داد: بیشتر افرادی که کلیدزن هستند، اغلب به نقاط دوردست می‌روند. همچنین یک گروه در گرگان دستگیر شدند که اقدام به فروش تجهیزات می‌کردند. محل پنهان این گروه در شهر گرگان بود اما کل کشور را تحت پوشش قرار می‌دادند. همچنین ۸۳۷ شبکه که توسط ۵۴ نفر اداره می‌شدند و مدعی فروش سؤال بودند، دستگیر شدند.

سوالات کنکور بازهم لو رفت؟

به گزارش همشهری آنلاین با وجود قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور تعدادی از کانال‌های تلگرامی از انتشار سوالات کنکور در فضای مجازی خبر دادند و مدعی شدند که سوالات کنکور را در اختیار دارند و براساس آن پاسخ سوالات را هم داده‌اند.

براساس این گزارش، در تعدادی از این کانال‌ها باید درخواست ورود به کانال دهید تا پس از دریافت مبالغی امکان حضور در آن کانال را داشته باشید و این در حالی است که کنکوری‌ها همچنان سرجلسه آزمون هستند و اینترنت مکان‌های برگزاری کنکور قطع است.
کانال‌های مدعی فروش سوالات کنکور، در مرحله اول حتی تماس تلفنی هم با داوطلبان برقرار می‌کردند اما امروز اعلام کردند که به دلایل امنیتی امکان پاسخگویی به تماس تلفنی را ندارند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.