کد خبر : 17613
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 فروردین 1400 - 16:16

لپارس، سهامی که سرمایه سهامداران را یک پنجم کرد

سقوط تاریخی سهام شرکت پارس الکتریک در ۹ ماه و به تاراج رفتن سرمایه مردم/نمایندگان مجلس و مسئولان نظام از تضییع حق سهامداران جلوگیری کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab؛  سقوط بی سابقه سهام شرکت پارس الکتریک به میزان ۸۵ درصد در ۹ ماه منجر به متضرر شدن چند هزار سهامدار این شرکت و نابودی صدها میلیارد تومان از سرمایه این افراد شده است.

IMG 20210330 144156 069 لپارس، سهامی که سرمایه سهامداران را یک پنجم کرد

 

در مرداد ماه سال۹۹ سهم #لپارس (شرکت پارس الکتریک) به مدت ۱۰ روز تعلیق و ارزش هر سهم از ۵۵۰۰۰ تومان به ۳۸۰۰۰ تومان کاهش یافت.

سپس در آبانماه ۹۹ بعلت افشای الف سهم بدون محدودیت در دامنه نوسان پس از دو بار ابطال با ۴۷ درصد منفی (۱۸۰۰۰تومان) بازگشایی و مورد تایید ناظر بازار قرار گرفت. در صورتیکه در همان تاریخ سهم #کسعدی با افشای الف و ۵۰ درصد منفی بازگشایی و از طرف ناظر بازار ابطال گردید.

قابل ذکر است که شرکت پارس الکتریک طبق گزارشات شش ماهه اول سال۹۹ نسبت به شش ماهه اول سال ۹۸ شرکت سود دهی بهتری داشته است.

اکنون در فروردین ۱۴۰۰ هر سهم با قیمت نازل ۹۵۰۰ تومان بدون حمایت حقوقی شرکت و بازیگردان همچنان صف یک میلیونی فروش خود را حفظ کرده است. بدین ترتیب سرمایه سهامداران را به کمتر از یک پنجم رساند.

 

حال سهامداران لپارس به دنبال پاسخ از مسئولین هستند تا بدانند به تاراج رفتن سرمایه شان تا چه مدت ادامه خواهد یافت؟

 

بسیاری از سهامدارانی که در این اوضاع وخیم اقتصادی سرمایه شان به کمتر از یک پنجم رسیده، در پی توصیه و تشویق مقامات ارشد نظام جمهوری اسلامی وارد بازار بورس شدند و خواستار ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات مسئول در کشور برای جلوگیری از تضییع حق متضرر شدگان هستند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.