کد خبر : 17891
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 - 1:46

ماجرای تایید و تکذیب خلع ید مالکان نیشکر هفت تپه

اخبار مهم خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب بخوانید

♨️ به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ ظهر امروز ۱۸ اردیبهشت خبری در خصوص “بازگشت هفت تپه به دولت با حکم قوه قضائیه” مطرح شد

n83106667 72670848 ماجرای تایید و تکذیب خلع ید مالکان نیشکر هفت تپه

پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab اخبار خوزستان؛

 

♨️ استاندار خوزستان شنبه شب( ۱۸ اردیبهشت۱۴۰۰) به انصاف نیوز گفت که خبر خلع ید مالکان شرکت کشت و صنعت هفت تپه صحت ندارد.

🔻قاسم سلیمانی دشتکی گفت: این خبر[خلع ید اسدبیگی] را تایید نمی‌کنم، دادستان اهواز هم تایید نکرد. لذا چنین خبری صحت ندارد. اگر چنین چیزی بود اول باید به من اعلام می‌کردند که نکردند، دستگاه قضا هم تایید نمی‌کند.

🔻به گفته سلیمانی ظاهرا چنین ادعایی بدون منبع منتشر شده؛ اما تا حالا که صحت ندارد.

 

♨️ به گزارش خوزتاب؛ اما نماینده شوش و برهی خبرگزاری ها ظهر امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت از صدور حکم خلع ید مالکان هفت‌تپه و بازگشت آن به بیت‌المال خبر داده بودند

🔰محمد کعب‌عمیر در توئیتی ضمن تشکر از رئیس قوه‌قضائیه‌ در صدور حکم خلع ید مالکان هفت‌تپه‌ و بازگشت آن به بیت‌المال، این اتفاق مهم را به مردم شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود تبریک گفته و ادامه داده: این اتفاق مهم را علی‌الخصوص به مردم شهرستان شوش و کارگران زحمتکش شرکت هفت‌تپه تبریک عرض می‌کنم.

🔰خبرگزاری های صداوسیما ، تسنیم و فارس هم ظهر امروز با انتشار اخباری در این خصوص نوشتند؛ پس از ابطال واگذاری‌های فسادآمیز بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی نظیر هپکو، ایران ترانسفو، ماشین‌سازی تبریز، شرکت تولید نیروی برق شاهرود، شرکت آب‌وخاک پارس، شرکت کشت‌وصنعت دامپروری مغان، سیلوی سنقر، شرکت تراورس البرز، شرکت فولاد میبد و …حالا با ورود دستگاه قضایی، شرکت هفت‌تپه نیز از واگذاری معیوب رهایی یافت و به بیت‌المال بازگشت.

🔺️سال گذشته بود که تصمیم‌گیری پیرامون واگذاری شائبه‌دار شرکت هفت‌تپه توسط سازمان خصوصی‌سازی به هیئت داوری محول شد.

🔺️با ورود دستگاه‌های مختلف نظارتی و اعتراض به رأی هیئت داوری، دادخواست ابطال واگذاری پر فساد شرکت هفت‌تپه به دادگاه ویژه حقوقی رسیدگی‌کننده به پرونده‌های مسأله‌دار خصوصی‌سازی ارجاع شد و پس از برگزاری جلسات رسیدگی دادگاه در زمستان سال گذشته، رأی ابطال واگذاری هفت‌تپه صادر شد.

🔺️بر اساس این رأی صادره، مالکیت این شرکت باید به دولت واگذار شود. علت تأخیر در اعلام حکم این دادگاه، تمهید شرایط انتقال مالکیت توسط دولت و جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات کارگری بوده است.

 

♨️ به گزارش خوزتاب؛ امید اسدبیگی ساعتی پس از خبر خلع ید مالکان شرکت نیشکر هفت تپه ابلاغ حکم خلع ید را تکذیب کرد و با ارسال پیامی در کانال مجازی شرکت از کارگران خواست آرامش به کار خود ادامه دهند. مدیرعامل شرکت هفت تپه نوشت؛ براساس اعلام خبرگزاری ها اعلام شده که این شرکت می‌بایست به بخش دولتی واگذار گردد که تا کنون هیچ گونه ابلاغ قانونی در این خصوص به هیئت مدیره شرکت واصل نگردیده است و چنانچه این ابلاغ صورت بگیرد، حق اعتراض به این حکم برای مالکین محفوظ میباشد

🔺️لذا از کلیه کارگران خدوم و زحمتکش با توجه به برنامه کشت ۵۰۰۰ هزار هکتاری سال جاری و برنامه ریزی برای آرامش دائمی به مجموعه پس از ده‌ها سال از شما کارکنان فهیم خواهشمند است ؛
🔺️ضمن حفظ ارامش با قدرت تمام به فعالیت خود ادامه داده و اجازه بهره برداری سیاسی به افراد سودجو از این فضا را ندهید.
به امید هفت تپه ایی سرفراز و آباد/ مدیر عامل امید اسدبیگی

 

♨️ از سال ۱۳۹۴، کارخانه نیشکر هفت‌تپه به مالکانی خصوصی واگذار شد و در سال‌های اخیر این کارخانه همواره صحنه اعتراض کارگران به اوضاع معیشتی و صنفی‌شان بوده و بازگرداندن مالکیت این کارخانه به دولت از خواسته کارگران بود

⭕شواهد نشان می دهد تا کنون حکم خلع ید به مسئولان استان خوزستان و مدیرعامل شرکت هفت تپه ابلاغ نشده و احتمال می رود به زودی و به طور رسمی ابلاغ شود .

⭕اکنون باید منتظر ماند و دید که سرنوشت هفت تپه ای که پس از سالها تنش، در چندماه اخیر بوی آرامش به خود گرفته بود چه خواهد شد؟!

Khuztab خوزتاب 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.