کد خبر : 25951
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 اسفند 1401 - 22:32

متأسفانه مسئولان بجای اینکه مسئله رو حل کنن و صورت مسئله رو پاک میکنن

خبرهای مهم خوزستان و ایران را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

اکبر منتجبی سردبیر روزنامه سازندگی ضمن تایید خبر توقیف این روزنامه می‌گوید: دولت با تیتر «طغیان گوشت» مشکل داشت اما سوال این است که اگر ما با فونت هزار تیتر بزنیم «گوشت ارزان شد» آیا گوشت ارزان می‌شود؟

1111 متأسفانه مسئولان بجای اینکه مسئله رو حل کنن و صورت مسئله رو پاک میکنن

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛صبح امروز خبر رسید که هیات نظارت بر مطبوعات روزنامه سازندگی را به استناد تبصره دو ماده (۵) و بند یازده ماده (۶) قانون مطبوعات توقیف کرده است. ظاهرا تیتر «طغیان گوشت» موجب تعطیلی این روزنامه شده است. اکبر منتجبی سردبیر روزنامه سازندگی ضمن تایید خبر توقیف روزنامه به رویداد۲۴ گفته «در جلسه امروز هیات نظارت بر مطبوعات، موضوع ناراحتی  وزیر ارشاد از تیتر روزنامه مطرح شده است. قبل از آن هم برای فشار به روزنامه پس‌زمینه‌ای در توییتر به وجود آوردند و در نهایت خواستار توقیف روزنامه سازندگی شدند. خب طبیعتاً مدیران روزنامه از طریق دادسرای رسانه مشکل را پیگیری خواهند کرد تا مشکل روزنامه رفع شود.

اگر ما با فونت هزار تیتر بزنیم «گوشت ارزان شد» آیا گوشت ارزان می‌شود؟

منتجبی می‌گوید: سوال من از آقایان دولتی این است که اگر ما با فونت هزار تیتر بزنیم «گوشت ارزان شد» آیا گوشت ارزان می‌شود؟ یا بنویسیم دلارِ ۱۰ هزار تومان شد، آیا مشکل مردم رفع می‌شود و قیمت دلار کاهش می‌یابد؟ آقایان نمی‌دانند رسانه وظیفه انعکاس واقعیت‌ها را دارد اما مشکل اینجاست که مسئولان نمی‌خواهند اخبار واقعی منتشر شود به شکل عجیبی اصرار دارند مشکلات موجود از طریق رسانه‌های خارجی منعکس شوند و به اصطلاح مرجعیت رسانه‌ای به بیرون کشور منتقل شود!

هیچ رسانه اصلاح‌طلبی پیدا نمی‌کنید که تحت فشار نباشد

این چهره پیشکسوت مطبوعاتی می‌گوید: در این چند مدت شکایت‌هایی زیادی از ارگان‌های دولتی انجام شده بود، اما «روزنامه سازندگی» تذکر رسمی نگرفته بود. البته شما هیچ رسانه اصلاح‌طلبی پیدا نمی‌کنید که تحت فشار نباشد و ما هم از این قاعده مستثنا نبودیم. رسانه‌های مختلف اصلاح طلب تحت تاًثیر وقایع اخیر، دوره خیلی سختی را به چشم دیدند و فشار‌های متعددی را متحمل شدند. روزنامه سازندگی بعد از تیتر «دور افتخار با بورکینافاسو» که در واکنش به کنگره بین‌المللی زنان تاًثیرگذار بود، فشار‌های زیادی را متحمل شد و ظاهراً این توقیف هم تاوان همان تیتر است.

دولت به جای حل مسائل، دنبال ساکت کردن رسانه‌هاست

منتجبی این سوال را طرح می‌کند که «آیا با توقیف سازندگی و هشدار دادن به رسانه‌های دیگر آیا مشکلا ت مردم رفع می‌شود؟» و  می‌گوید: متاسفانه وزیر ارشاد و سایر دولتی‌ها متوجه واقعیت‌ها نیستند و به همین دلیل درد و رنج مردم نه تنها کم نمی‌شود، بلکه جامعه روز به روز با گرفتاری‌های دشوارتری مواجه می‌شود. مشکلات به این دلیل حل نمی‌شوند که آقایان به جای بررسی حل مسائل، دنبال ساکت کردن رسانه‌ها هستند.

سردبیر سازندگی درباره «تجربه مواجهه دولت رئیسی با رسانه‌ها» می‌گوید: اینکه یک رسانه یا سردبیر با بخش‌های مختلف دولت ارتباط داشته باشد، فی‌نفسه اهمیتی ندارد. مهم این است که همکاری رسانه و دولت بتواند فضا را ترمیم کند. تقریباً روزی نبود که سازندگی منتشر شود و دستگاه‌های دولتی جواب اعتراضی ندهند. به طوری‌که ما در صفحه اول سازندگی ستونی را به طنز با عنوان «در اجاره دولت» طراحی کردیم. همین امروز هم یک جوابیه از بانک مرکزی و یک جوابیه از معاونت زنان داشتیم. ۵ شنبه گذشته هم همسر خانم خزعلی به ما جوابیه داده بود که چرا در گزارش تخریب آثار باستانی در شیراز به اسم ایشان اشاره کرده بودیم.

می‌خواهند رسانه‌ها «صم و بکم» باشند

منتجبی درباره تفاوت تعامل دو دولت روحانی و رئیسی با رسانه‌ها می‌گوید: دولت روحانی که خودش گوشه رینگ کیهان و وطن امروز و خبرگزاری‌های اصولگرا بود و با هجمه‌های شدیدی روبرو شد. اما دولت رئیسی علاقه ندارد صدای مردم را بشنود. رسانه‌ها ظاهراً باید «صم بکم» باشند تا گوشت ارزان شود، مشکل سکه رفع شود و قطار پیشرفت اقتصاد هم همچنان با سرعت زیادی مسیرش را طی کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.