مجلس جای قصه گویی نیست/روحانی باید از آه مادران خوزستانی و اشک عشایر بترسد

مولوی در صحن علنی مجلس: مجلس جای قصه گویی نیست/روحانی باید از آه مادران خوزستانی و اشک عشایر بترسد   عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه مجلس جای قصه‌گویی نیست، چرا از قبل به فکر قطعی نبودید، تصریح کرد: تقصیر را به گردن طبیعت انداختید، بارش کم، گرمای زیاد، نبود امکانات،

مولوی در صحن علنی مجلس:

مجلس جای قصه گویی نیست/روحانی باید از آه مادران خوزستانی و اشک عشایر بترسد

 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه مجلس جای قصه‌گویی نیست، چرا از قبل به فکر قطعی نبودید، تصریح کرد: تقصیر را به گردن طبیعت انداختید، بارش کم، گرمای زیاد، نبود امکانات، مصرف بالا؛ کمی هم از بی‌توجهی خودتان حرف بزنید، کمی هم از بی‌مدیریتی خودتان بگویید.

IMG 20210718 170003 800 مجلس جای قصه گویی نیست/روحانی باید از آه مادران خوزستانی و اشک عشایر بترسد

 

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، سیدمحمد مولوی نماینده مجلس یازدهم در نشست علنی در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی در خصوص خاموشی‌های اخیر و مانع‌زدا، امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه مجلس گفت: متأسفم که الان این گزارش قرائت شد، مجلس جای قصه‌گویی نیست، عده‌ای مشروحاتی را در برخی اوراق می‌نویسند و به ظن اینکه مجلس متوجه نمی‌شود آن را گزارش می‌دهند، الان چه موقع گزارش دادن است، اگر واقعا انصاف دارید و می‌گویید کمیسیون پیشنهادات خوبی ارائه کرده است، چرا چند ماه قبل به فکر نبوده‌اید.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان همه استان‌ها و شهرستان‌ها در مجلس داد و فریاد کردند، چرا گوش ندادید، گزارش‌های رنگارنگ فقط به درد بخش‌های مختلف وزارت نیرو می‌خورد، استان‌های جنوب را ببینید، خوزستان دارد نابود و له می‌شود، این گزارش‌ها به درد خوزستان نمی‌خورد.

 

وی با بیان اینکه بی‌برنامگی بیداد می‌کند، اظهار داشت: مگر قرار نبود در طول اجرای برنامه ششم توسعه ۲۵ هزار مگاوات برق تولید شود، الان ۱۵ هزار مگاوات پایین‌تر از برنامه هستیم، این هم تقصیر ما است؟ در تولید، انتقال و توزیع مشکل داریم، حل این مشکلات کار ما نیست، کار شماست. مشکلات را با مجلس مطرح می‌کردید تا راه‌حلی ارائه شود.

 

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درمجلس افزود: در پایان دولت گزارش می‌دهید که به درد خودتان می‌خورد، اگر وزارت نیرو مدعی است پول ندارد ساخت نیروگاه‌ها را به صنایع خلیج فارس می‌سپرد اما حتی صادرات برق را هم انحصاری کرده‌اید و نتوانستید فرسودگی شبکه‌ها را درست کنید، چرا نمی‌پذیرید در مدیریت مشکل دارید.

 

مولوی تأکید کرد: تقصیر را به گردن طبیعت انداختید، بارش کم، گرمای زیاد، نبود امکانات، مصرف بالا؛ کمی هم از بی‌توجهی خودتان حرف بزنید، کمی هم از بی‌مدیریتی خودتان بگویید. سرمایه‌های اجتماعی در هفته‌های اخیر نابود شد، خدا شما را نمی‌بخشد چون مردم را آزرده کردید تا جایی که همه شک کردند و بوی فتنه را احساس کردند؛ چرا باید مردم به اینجا برسند.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار داشت: خوزستان فرزند دلیر ایران، جانباز انقلاب، مرزداری وفادار و مصداق عزت و شرف و غیرت است. همان استانی که امام راحل فرمودند خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد. برای ما خوزستانی‌ها، دولت‌ها بیشتر خطرساز بودند تا خاطره‌ساز. آن‌ها نه تنها مشکلی را مرتفع نکردند بلکه بر دردهای ما افزودند و هم اکنون نیز گرفتار دولتی بی‌تدبیر و ناامید هستیم که هر دو چشم خود را بر استان بست و بر زخم‌هایمان نمک پاشید.

 

وی ادامه داد: روحانی مصداق دقیقی از بی‌عهدی و بی‌مسئولیتی نسبت به استان خوزستان است، باید از آن روز بترسد که آه و ناله سوزناک مادران دلشکسته خوزستانی و روستاییان خسارت دیده از بحران‌ها دامنش را خواهد گرفت و محیط زندگی‌اش را همانند محیط زیست خوزستان تباه خواهد کرد. بداند مظلومیت نخل‌های زنده به گور شده خوزستان و اشک عشایر زجرکشیده کابوس زندگی‌اش خواهد شد.

 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آقای به اصطلاح حقوقدان از بی‌توجهی، سیل و گرد و غبار میهمانان منازل ما شد، بیکاری و رکود شاخص زندگی ما شد. بی‌آبی و خشکی قاب تصویر طبیعت خوزستان شد ولی هیچگاه رنگ و لعاب چهره‌ات را فراموش نکرده‌ایم چرا که خوزستان برایت معنا نداشت. همان خوزستانی که ایستاد و به وفا و عهدش وفا کرد؛ ما هم به احترام نظام مقدس کشورمان شرافت را مراعات، حرمت را محترم شمردیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.