کد خبر : 22424
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 16:33

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

مجوز جذب ۲۵ هزار معلم برای سال تحصیلی جدید در کشور صادر شده است

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: جذب ۲۵ هزار معلم برای سال تحصیلی آینده در آموزش و پرورش تصویب شده است که در چهار سال آینده وارد این نهاد خواهند شد.

169516125 مجوز جذب ۲۵ هزار معلم برای سال تحصیلی جدید در کشور صادر شده است

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب ، قاسم احمدی لاشکی روز چهارشنبه در نشست خبری در محل مدرسه رودکی اهواز بیان کرد: نیروهایی که پیش از سال ۹۱ برای دوره پیش دبستانی و نیز آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشغول کار بودند در سال ۹۷تبدیل وضعیت شده ، و در طرح امین به عنوان معلم قرآنی جذب شدند.

وی گفت: در یک سال گذشته ۵۵ هزار نفر دیگر تبدیل وضعیت شدند و خوشبختانه امروز نامه احکام بقیه افراد صادر شده و به زودی باقی افراد نیز تبدیل وضعیت می‌شوند که در خوزستان بیش از ۲ هزار نفر معلم تبدیل وضعیت خواهند شد.

احمدی لاشکی ادامه داد: برای آزمون استخدامی کشوری که در اردیبهشت آینده برگزار می‌شود  ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر داوطلب ثبت نام کرده‌اند که تا سه برابر بیشتر از سهمیه جذب انجام خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سفر ۲ روزه خود به خوزستان گفت: نمایندگان آموزش و پرورش ۶ استان در ۲ روز اخیر در کارگاه‌های آموزش رسیدگی به تخلفات حضور یافتند، ضمن اینکه در این سفر نشستی با مسوولان خوزستان برگزار شد و نیز با شرکت در نشست کمیته برنامه ریزی استان تخصیص اعتبار بیشتر به آموزش و پرورش استان را خواستار شدیم.

وی گفت: همچنین با شرکت در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش خوزستان، موضوعات مختلف تربیتی و آموزشی مورد بحث و پیگیری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سرانه آموزشی کشور ۵.۲ مترمربع برای هر دانش آموز است ادامه داد: سرانه آموزشی خوزستان ۴.۹ است. هر چند سرانه آموزش کشور، از سرانه استاندارد که ۸.۵ مترمربع است پایین‌تر است.

مدارس شناسنامه دار می‌شوند
معاون حقوقی و امور مجلس

وزیر آموزش و پرورش افزود: برنامه داریم برای جلوگیری  از تصرف مدارس مستند سازی املاک آموزش و پرورش انجام شود. هم اکنون ۳۰۰ مدرسه در خوزستان دارای شناسنامه هستند و باید با سرعت بیشتری این طرح اجرا شود.

وی گفت: برای اجرای این طرح توافق نامه سه جانبه بین دستگاه‌های ثبت اسناد، بنیاد مسکن و آموزش و پرورش منعقد شده است و با جدیت به دنبال مستند سازی املاک آموزش و پرورش هستیم.
طولانی شدن طرح رتبه بندی لذت آن را کم کرده است

احمدی لاشکی بیان کرد: لذت رتبه بندی معلمان به دلیل طولانی شدن اجرای این طرح کم شده اما این مژده از سوی دولت داده شد که به زودی این طرح عملیاتی و ابلاغ می‌شود.

کمبود ۶۰ هزار نیروی خدماتی در مدارس کشور

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار نیروی خدماتی در مدارس کشور کمبود وجود دارد گفت: با حضور سرایدار در مدرسه می‌توان امنیت مدرسه را بالا برد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش افزود: امیدوار بودیم در نشست دیروز مجلس شورای اسلامی، با پیشنهاد جذب ۲۵ هزار نیروی خدماتی در مدارس موافقت شود که متاسفانه اجازه طرح موضوع را ندادند و تاکنون مجوزی برای جذب نیروی خدماتی مدارس صادر نشده است.

وی در ادامه با اشاره به آهنگ‌هایی که برای گروه سنی کودک و نوجوان به صورت غیر اخلاقی منتشر می‌شود گفت: تنها راه حفاظت دانش آموزان در مقابل آسیب هایی که این موزیک‌ها ممکن است برای آنها به همراه داشته باشد  ارتباط قوی مدرسه با خانواده‌ها است. خانواده‌ها چون زمان بیشتری با دانش آموز ارتباط دارند باید این موضوع را مدیریت کنند.

احمدی لاشکی افزود: اگر این آهنگ‌ها بر آموزش و پرورش اثر مستقیم داشته باشد توسط دستگاه قضایی قابل پیگیری است.

سونامی بیسوادی با غیرحضوری بودن مدارس

احمدی لاشکی با تاکید بر اینکه باید کمک کرد تا آموزش در مدارس حضوری شود گفت:متاسفانه با غیر حضوری بودن مدارس باید منتظر سونامی بیسوادی در حوزه آموزش و فرهنگ بود.

وی ادامه داد: غیرحضوری شدن آموزش در مدارس، آسیب جدی به تحصیل دانش‌آموزان وارد کرده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش دیروز سه‌شنبه وارد خوزستان شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.