کد خبر : 25157
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 دی 1401 - 22:56

مجید انصاری: ورود نظامی‌ها به سیاست اشکال عقلی و شرعی دارد

خبرهای مهم خوزستان و ایران را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

سردار سلیمانی به طور جدی پایبند به اصل عدم ورود نظامی‌ها به عرصه سیاست بود،عده‌ای از هم‌ لباسان سردار سلیمانی راه او را فراموش کرده‌اند، عده‌ای فقط به فکر خودی و غیرخودی سازی هستند

مجیدانصاری مجید انصاری: ورود نظامی‌ها به سیاست اشکال عقلی و شرعی دارد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد شدید از برخی تندروی‌ها بیان داشت: شاهد هستیم با آرام‌تر شدن فضا در کشور، دوباره عده‌ای با رفتارهای غلط و البته ادبیات نامناسب، کشور را به سمت چندپارچگی و دوگانه‌سازی سوق می‌دهند. عده‌ای تصور می‌کنند که آنها «حق مطلق» هستند و تلاش می‌کنند جامعه را به گروه‌های «خودی و غیر خودی» و «انقلابی و غیر انقلابی» تقسیم‌بندی کنند.

م باشکوه تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از ماندگارترین تصاویر ثبت شده در تاریخ معاصر ایران است. اتفاقی که در روز بدرقه پیکر سردار سلیمانی در تهران و سایر شهرهای کشور رخ داد، به لحاظ جامعه‌شناسی سیاسی آنقدر اهمیت دارد که شاید سالها بتوان آن را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

امروز نیز و پس از گذشت سه سال از شهادت این چهره برجسته سیاسی-نظامی، بسیاری از کارشناسان و نخبگان جامعه بر این باور هستند که می‌توان دوباره فضای ایجاد شده در زمان شهادت این فرمانده عالی‌رتبه را احیا کرد. فضایی که برای چند روز تمامی گروه‌ها و حتی عقاید کاملا متضاد سیاسی را گرد هم آورد، و بدون شک یکی از قاب‌های تاریخی پس از انقلاب سال ۵۷ را برای جمهوری اسلامی ایران رقم زد.

مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی نماد وحدت ایران است

در همین رابطه حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: ارزش‌هایی که مردم در زندگی و وجود حاج قاسم سلیمانی دیدند، موجب حضور همه اقشار، گروه‌ها، تفکرات سیاسی و حتی ادیان و مذاهب مختلف در مراسم تشییع پیکر ایشان شد. بدون شک مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی در آن روزها تبدیل به نماد همدلی و همبستگی در کل کشور شد.

وی تأکید کرد: مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی به نوعی از ارزش‌های وجودی این شهید بزرگوار تجلیل کردند، زیرا سردار سلیمانی حامل و عامل به ارزش‌های بسیار والایی بود.

این روحانی سیاستمدار با اشاره به زندگی شهید سلیمانی، عنوان داشت: سردار سلیمانی در طول زندگی خود فداکاری‌های بسیار زیادی برای ایران، اسلام و انقلاب، و به طور کل مردم کرد. بررسی زندگی این شهید نشان می‌دهد که ایشان عمر خود را وقف مردم کرده بود و بارها نیز تا مرز شهادت پیش رفت.

انصاری با یادآوری اخلاق نیک شهید سلیمانی، بیان داشت: سردار سلیمانی انسانی افتاده حال و به قول عام، فردی بسیار خاکی بود. این شهید بزرگوار هرگز اهل ادعا و تظاهر و رفتن در پی منافع شخصی نبود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از ورود برخی از نظامی‌ها به عرصه سیاست، بیان داشت: گرچه اقتضا ذاتی تمامی نیروهای مسلح این است که وارد دسته‌های سیاسی و باندبازی‌های مرسوم نشوند، اما بخشی از نظامی‌ها این الزام عقلی، شرعی و قانونی را رعایت نکردند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی به طور جدی پایبند به اصل عدم ورود نظامی‌ها به عرصه سیاست بود.

در نگاه شهید سلیمانی افراد بر اساس ظاهر قضاوت نمی‌شدند

این روحانی سیاستمدار با تمجید از نگاه مهربانانه شهید سلیمانی به جامعه، یادآور شد: سردار سلیمانی یک نگاه عطوف و مهربانانه به تمامی افراد داشت. ایشان حتی محبت خود را به افرادی که شاید به لحاظ ظاهری ملاک‌های دینی را نیز رعایت نمی‌کردند، ابراز می‌کرد. سردار سلیمانی به کسانی توجه می‌کرد که عده‌ای در این کشور آن بخش از جامعه را خودی تقلی نمی‌کند.

انصاری با یادآوری سخنرانی معروف شهید سلیمانی درباره زنان و دختران گفت: سردار سلیمانی در سخرانی معروف خود درباره زنان و دختران، به تقسیم‌بندی های صورت گرفته درباره افراد جامعه اعتراض کرد. این شهید بزرگوار با چندپارچه سازی جامعه مخالف بودند. شهید سلیمانی یک نگاه عطوف به تمامی زنان جامعه اعم از کم حجاب و حتی بی حجاب داشت و با دید سیاسی به جامعه خود نگاه نمی‌کرد.

سردار سلیمانی یک دیپلمات ورزیده بود

وی تأکید کرد: سردار سلیمانی در عرصه نظامی‌گری نیز فردی بسیار توانمند و ماهر بود. نگاه استراتژیک ایشان در حوزه جنگ و حتی مسائل بین‌المللی غیرقابل انکار است. ایشان را می‌توان حتی یک «دیپلمات ورزیده» دانست؛ برای مثال فردی همچون محمدجواد ظریف معتقد بود که سردار سلیمانی یک فرد برجسته در بخش مسائل دیپلماتیک بود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از گفتگوی خود با دیده‌بان ایران اظهار داشت: شهید سلیمانی حتی در وصیت‌نامه مهم خود نیز، تأکید کرد که «سرباز وطن» است. ایشان خود را در اقیانوس جمع و ملت، فانی می‌دانست.

مراسم وداع با شهید سلیمانی شبیه یک ابر رحمت، اما زودگذر بود

انصاری تصریح کرد: سوال اینجاست که آیا تفکرات ارزشمند سردار سلیمانی پس از شهادت ایشان در جامعه در حال ترویج است و یا خیر؟ متاسفانه عده‌ای همچنان بر طبل اختلاف، کدورت، کینه و نفرت می‌کوبند. به نظر می‌رسد که فضای تشییع پیکر شهید سلیمانی در سال ۹۸ تنها شبیه یک ابر رحمت زودگذر بود که برای مدتی برای کشور و حتی جریانات سیاسی همدلی ایجاد کرده بود.

این روحانی سیاستمدار گفت: برخی از کسانی که هم‌لباس شهید سلیمانی هستند و در نهادهای مهمی حضور دارند، انگار مکتب و راه شهید سلیمانی را فراموش کرده‌اند. امروز و در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی از طریق رسانه‌ها و بیلبوردهای شهری موضوع «مکتب سلیمانی» بسیار به چشم می‌خورد، اما در عمل بخشی از ترویج دهندگان ظاهری این تبلیغات، خود قائل به این مکتب ارزشمند نیستند.

وی ضمن اشاره به حوادث اخیر در کشور به دیده‌بان ایران گفت: پس از اتفاقات اخیر بسیاری از افراد و گروه‌های سیاسی به این نتیجه رسیدند که کشور نیازمند یک فضای آرام، و همچنین برادری و محبت؛ شبیه به اوایل انقلاب است.

عده‌ای فقط به فکر خودی و غیرخودی سازی هستند

انصاری با انتقاد شدید از برخی تندروی‌ها بیان داشت: شاهد هستیم با آرام‌تر شدن فضا در کشور، دوباره عده‌ای با رفتارهای غلط و البته ادبیات نامناسب، کشور را به سمت چندپارچگی و دوگانه‌سازی سوق می‌دهند. عده‌ای تصور می‌کنند که آنها «حق مطلق» هستند و تلاش می‌کنند جامعه را به گروه‌های «خودی و غیر خودی» و «انقلابی و غیر انقلابی» تقسیم‌بندی کنند.

این روحانی سیاستمدار در پایان گفت: اگر می‌خواهیم کشور روی خوشی و سعادت را ببیند، باید انسجام و وحدت خود را حفظ کنیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.