کد خبر : 18924
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 شهریور 1400 - 20:39

آیفون ۱۳ رونمایی شد

محصولات جدید اپل رونمایی شد/ از آیفون های سری ۱۳ تا آیپد مینی و اپل‌واچ سری ۷

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب بخوانید

شرکت اپل روز سه‌شنبه ۱۴ سپتامبر۲۰۲۱ سری جدیدی از آیفون ، اپل واچ و آیپد را معرفی کرد که دارای پردازنده سریعتر و دوربین‌های با کیفیت بهتری هستند به طوریکه این شرکت مدعی شد هر فرد با این دوربین‌ها می‌تواند در حد حرفه‌ای فیلم بسازد.

PicsArt 09 15 08.08.59 محصولات جدید اپل رونمایی شد/ از آیفون های سری ۱۳ تا آیپد مینی و اپل‌واچ سری ۷

به گزارش خبرنگار حوزه تکنولوژی خوزتاب

 

“تیم کوک” مدیر اجرایی شرکت اپل بالاخره از آیفون‌های سری ۱۳ با دوربین بهتر و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی در مدل‌های پرو رونمایی کرد. در کنار آیفون‌ها، اپل واچ سری ۷ با نمایشگر بزرگتر و روشن‌تر و آیپد مینی نسل ششم با طراحی کاملا جدید و پشتیبانی از اپل پنسل نسل دوم و پورت یو‌اس‌بی تایپ سی هم معرفی شدند.

 

اما به نظر می‌رسد که آیفون‌های سری ۱۳ تفاوت‌های چشمگیری با نسخه‌های قبلی که سال گذشته معرفی شده‌اند نداشته باشند اما آقای کوک ۱۴سپتامبر ۲۰۲۱ _ ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ در یک سالن خالی و تاریک با اشاره به کارایی موبایل های جدید شرکت اپل گفت: این‌ها بهترین آیفون‌هایی هستند که ما از شال ۲۰۰۷ تاکنون ساخته‌ایم.

 

 

خوزتاب

به طور کلی گوشی های جدید سری آیفون ۱۳، از لحاظ ظاهری و حتی ساختاری، شباهت زیادی با سری آیفون ۱۲ دارند اما تغییرات و بهبودها نیز چشمگیر است. آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی همانند گذشته از نمایشگرهای OLED موسوم به Super Retina XDR بهره می‌برند اما ارتقای قابل توجهی یافته اند که می تواند روشنایی تا ۸۰۰ نیت را نیز ارائه دهند. آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس نیز به نوع جدیدی از نمایشگر Super Retina XDR با نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر پروموشن مجهز شده اند. آیفون های جدید همچنین به نسل جدید پردازنده های اختصاصی A15 Bionic مجهز شده اند. در ادامه شما را با مشخصات کامل آیفون جدید آشنا خواهیم کرد.

 

 

 

مشخصات محصولات جدید اپل در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱

 

اپل واچ سری ۷

PicsArt 09 15 07.41.45 1046x1280 محصولات جدید اپل رونمایی شد/ از آیفون های سری ۱۳ تا آیپد مینی و اپل‌واچ سری ۷

ساعت هوشمند اپل از نظر طراحی و شکل ظاهری تفاوت های زیادی با سری اپل واچ ۶ دارد.

IMG 20210915 025242 673 محصولات جدید اپل رونمایی شد/ از آیفون های سری ۱۳ تا آیپد مینی و اپل‌واچ سری ۷

تجربه کاربری به احتمال بسیار زیاد روی این ساعت بی‌نظیر خواهد بود. به این صورت که اکنون کلیدها بزرگ‌تر شده‌اند و کار کردن با آن‌ها راحت‌تر شده است. از طرفی روی صفحه ۵۰ درصد متن بیشتری به نسبت نسل گذشته قابل مشاهده است. همچنین اپل یک صفحه کلید تمام صفحه هم برای این محصول در نظر گرفته است تا بدین ترتیب تایپ کردن راحت‌تر باشد. همچنین به لطف یادگیری ماشین، ساعت جدید اپل ورودی شما را پیش‌بینی کرده و کلمات جدید را پیشنهاد می‌دهد تا کار راحت‌تری در فرآیند نوشتن داشته باشید.

 

اپل واچ سری ۷ از لحاظ مقاومت هم بهترین ساعت هوشمندی است که تاکنون تولید شده است. نمایشگر آن اکنون در برابر ترک‌خوردگی و شکستگی مقاوم است و از استاندارد ضد گرد و غبار IP6X هم بهره می‌برد. همچنین در برابر نفوذ آب هم تا ۵۰ متر مقاوم است.

از لحاظ باتری هم اپل واچ سری ۷ بهبود چشمگیری داشته است. سرعت شارژ آن هم به لطف فناوری جدید اپل، ۳۳ درصد به نسبت نسل گذشته سرعت بیشتری دارد. طبق گفته‌های اپل، این ساعت هوشمند تنها در مدت ۴۵ دقیقه از ۰ به ۸۰ درصد شارژ می‌رسد و در مدت زمان ۸ دقیقه هم می‌توان تا ۸ ساعت پایش مداوم خواب روی آن حساب کرد.

از لحاظ قابلیت‌های نرم‌افزاری هم اپل واچ سری ۷ به نسبت نسل گذشته بهتر شده است اما نه آن‌قدری که انتظار داشتیم. این محصول همچنان از نوار قلب، پایش خواب، سنسور اندازه‌گیر اشباع اکسیژن خون، سنسور تشخیص شست‌و‌شوی دست و یادآورهای بسیار کاربردی بهره می‌برد.

اپل واچ سری ۷ با قیمت ۳۹۹ دلار اواخر فصل پاییز در دسترس قرار می‌گیرد. اما با ورود آن به بازار، قیمت اپل واچ سری ۳ به ۲۰۰ دلار و واچ SE به ۲۷۹ دلار می‌رسد. تولید اپل واچ سری ۶ هم بعد از عرضه مدل جدید متوقف خواهد شد

 

 

آی‌پد مینی ۲۰۲۱

PicsArt 09 15 07.35.29 1057x1280 محصولات جدید اپل رونمایی شد/ از آیفون های سری ۱۳ تا آیپد مینی و اپل‌واچ سری ۷

آیپد مینی ۲۰۲۱ (Apple iPad Mini) در جریان کنفرانس کالیفرنیا استریمینگ اپل روز ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ _ ۲۳ شهریور۱۴۰۰ رونمایی شد.

IMG 20210915 190056 003 محصولات جدید اپل رونمایی شد/ از آیفون های سری ۱۳ تا آیپد مینی و اپل‌واچ سری ۷

اپل امروز آیپد مینی را بالاخره آپدیت کرد. در رویداد امروز اپل آیپد مینی ۲۰۲۱ در کنار نسل نهم آیپد رونمایی شد و حالا قیمت، قابلیت‌ها و مشخصات فنی iPad Mini 2021 را می‌دانیم. هیجان بسیاری در خصوص این مراسم داشتیم و لحظه به لحظه اطلاعاتی که می‌خواستیم را دریافت می‌کنیم. مثلا آیپد مینی جدید نمایشگر ۸٫۳ اینچ با حاشیه کم دارد و از نسل پنجم اینترنت تلفن همراه یا ۵G پشتیبانی می‌کند.

 

با حذف حاشیه‌ها و دکمه هوم اسکرین، اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش به ۸.۳ اینچ رسیده است. گستردگی رنگ، True Tone و افزایش روشنایی صفحه تا ۵۰۰ واحد نوری را در صفحه نمایش ایپد جدید می بینیم.

iPad mini هنوز هم تاچ آیدی دارد اما تاچ آیدی مانند آیپد ایر روی دکمه روشن/خاموش در لبه‌ی بالایی آیپد قرار گرفته است (مجاور دکمه‌های تنظیم صدا). همچنین به جای درگاه لایتنینگ، از USB-C استفاده شده که مخصوص اتصال سریع‌تر دوربین و یا درایوهای خارجی مختلف است.

پردازنده نیز تقویت شده است. در حالی که آیپد مینی قبلی با تراشه‌ی A12 Bionic سرعت نسبتا کندی داشت، آیپد مینی جدید همان تراشه‌ی A15 Bionic که در آیفون های ۱۳ تعبیه شده، را دارد. اپل می‌گوید که تراشه جدید ۴۰ درصد CPU و ۸۰ درصد GPU سریع‌تری در مقایسه با مدل قبلی دارد. علاوه بر این، از فناوری ۵G نیز پشتیبانی میکند

دوربین عقب نیز ارتقا یافته است. آیپد مینی جدید یک سنسور ۱۲ مگا پیکسلی با دیافراگم بزرگ‌تر و فلاش True Tone دارد که باعث می‌شود در نور کم بتوان تصاویر با کیفیت‌تری ثبت کرد. اپل همچنین می‌گوید که پردازنده‌ی سیگنال تصویر درتراشه‌ی A15 به لطف Smart HDR جزئیات سایه‌ روشن‌ها را بهبود بخشیده و باعث افزایش کیفیت تصویر می شود.

آیپد مینی جدید، مانند آیپد پرو جدید و آیپد نسل نهم، نیز دارای دوربین جلوی ultra-wide با کیفیت ۱۲MP است که از قابلیت Center Stage پشتیبانی می‌کند. Center Stage یکی از قابلیت‌های جدید IOS 15 است و عملکرد آن به این صورت است که کاربران را در حین ورود و خروج از کادر دنبال می‌کند تا همیشه در دید باشند. هنگام تماس تصویری در Face Time و دیگر برنامه‌های ویدئویی، دوربین جلوی آیپد مینی حرکت می‌کند و تصویر را اسکن می‌کند و شما نیازی ندارید تا مرتب آیپد را بچرخانید.

iPad mini جدید همچنین از اپل پنسل نسل ۲ پشتیبانی می‌کند که به صورت مغناطیسی به لبه کناری آیپد متصل می شود. همچنین نوار جدید کاورهای باریک Smart Folio در رنگ‌های مختلف مشکی، سفید، قرمز تیره، بنفش کمرنگ و نارنجی براق دارد.

این‌همه قابلیت جدید اما قیمت بالاتری نیز به همراه دارد؛ قیمت ۴۹۹ دلاری در مقابل ۳۹۹ دلاری آیپد قبلی. از همین امروز می‌توانید آیپد مینی را در چهار رنگ بنفش، صورتی، سفید ستاره ای و خاکستری فضایی پیش خرید کنید. آیپد مینی جدید از ۲۴ سپتامبر عرضه خواهد شد.

 

آیفون ۱۳  و  آیفون ۱۳مینی

PicsArt 09 15 07.24.30 1054x1280 محصولات جدید اپل رونمایی شد/ از آیفون های سری ۱۳ تا آیپد مینی و اپل‌واچ سری ۷

 

اپل با معرفی آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی، نوآوری های چشمگیری در دوربین و تراشه قدرتمند با جهش چشمگیر در عمر باتری ارائه می دهد.

8280692 محصولات جدید اپل رونمایی شد/ از آیفون های سری ۱۳ تا آیپد مینی و اپل‌واچ سری ۷

این گوشی ها با طراحی زیبا و لبه های صاف براق، در پنج رنگ صورتی، آبی، نیمه شب، نور ستاره و قرمز، از جمعه ۱۷ سپتامبر برای پیش فروش و از ۲۴ سپتامبر برای خرید مستقیم در دسترس خواهند بود. اپل، آیفون‌های ۱۳ و ۱۳ مینی را با قیمت پایه‌ی ۶۹۹ و ۷۹۹ دلاری به‌فروش خواهد گذاشت. این گوشی ها از یک قاب آلومینیومی محکم بهره می برند و نمایشگرها نیز به یک محافظ سرامیکی منحصر به iPhone مجهز شده اند که از هر شیشه گوشی هوشمند سخت تر است. همچنین هر دو مدل دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک هستند.

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی، به ترتیب از نمایشگرهای ۶٫۱ و ۵٫۴ اینچی OLED موسوم به Super Retina XDR بهره می‌برند که با ۲۸ درصد نسبت کنتراست بهبود یافته، حداکثر روشنایی بالغ‌بر ۸۰۰ نیت در محیط‌های بیرونی و ۱۲۰۰ نیت حین نمایش محتوای HDR را ارائه می دهند. البته باید توجه داشت که نمایشگر آیفون‌های ۱۳ و ۱۳ مینی نیز مانند نسخه قبلی، از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی بهره خواهند برد. در این میان نیز به لطف استفاده از تراشه A15 Bionic، عمر باتری این گوشی ها نیز به طرز چشمگیری ارتقا یافته است. به عبارت بهتر، آیفون ۱۳ تا ۲ ساعت و نیم بیشتر از آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ مینی تا ۱ ساعت و نیم بیشتر از آیفون ۱۲ مینی، شارژ دهی خواهند داشت.

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی نشان دهنده یک جهش بزرگ در طراحی دوربین با پیشرفت در سخت افزار و عکاسی محاسباتی هستند که عکس ها و فیلم های خیره کننده ای را ارائه می دهند. دوربین جدید واید، با پیکسل ۱٫۷ میکرومتر، دارای بزرگترین سنسور موجود در سیستم دوربین دوگانه آیفون است و قادر است ۴۷ درصد نور بیشتری را برای نویز کمتر و نتایج روشن تر جمع آوری کند. OIS سنسور شیفت، فناوری که برای اولین بار در iPhone 12 Pro Max معرفی شد و در هیچ گوشی هوشمند دیگری یافت نمی شود، در تمام مدل های آیفون ۱۳ حتی مدل مینی وجود دارد. دوربین اولتراواید آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.4 و زاویه‌ی دید عریض ۱۲۰ درجه بهره می‌برد. اپل می‌گوید دوربین اولتراواید جدید تا ۹۲ درصد عملکرد بهتری در عکاسی شب نسبت به نسل گذشته ارائه می‌دهد. این گوشی ها همچنین به حالت فیلم‌برداری جدیدی موسوم به Cinematic Mode مجهز شده اند که از هوش مصنوعی برای واقعی تر کردن فیلم های ثبت شده بهره می برد. این دو گوشی قابلیت فیلم‌برداری ۴K HDR با نرخ نوسازی ۶۰ فریم‌برثانیه را نیز دارند.

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی، همانگونه که اشاره شد از تراشه جدید A15 Bionic بهره می برند که به ‌گفته‌ی اپل تا ۵۰ درصد سرعت پردازشی بیشتری در مقایسه ‌با رقیبان را ارائه می دهد. این تراشه از فناوری ۵ نانومتری استفاده می کند و نزدیک به ۱۵ میلیارد ترانزیستور برای انجام سخت ترین کارها از جمله جدیدترین ویژگی های عکاسی محاسباتی را دارد. A15 Bionic از ۶ هسته شامل ۲ هسته‌ی پرقدرت و ۴ هسته‌ی کم‌ مصرف به‌عنوان CPU استفاده می‌کند که قادر است تا ۳۰ درصد بیشتر از رقیبان، جلوه های بصری و نورپردازی واقعی را در بازی های پر گرافیک ایجاد کند.

طراحی سخت افزاری سفارشی در خط آیفون ۱۳ دارای باندهای ۵G بیشتری است که به آن امکان می دهد تا در پوشش های بیشتر و عملکرد بیشتر در مکانهای بیشتری از طریق ۵G کار کند. این گوشی ها همچنین به قابلیت هوشمندی مجهز هستند که وقتی گوشی نیازی به اتصالات ۵G ندارد، آن را به صورت خودکار به حالت LTE منتقل کنند تا مصرف باتری کاهش یابد. سرانجام این گوشی ها با سیستم عامل جدید iOS 15 روانه بازار خواهد شد تا دنیایی از امکانات جدید را در اختیار کاربر قرار دهند.

تماس های FaceTime با صدای فضایی و حالت جدید پرتره طبیعی تر به نظر می رسند، ویژگی های جدید Focus به کاربران کمک می کند حواس پرتی خود را کاهش دهند، اعلان ها دوباره طراحی شده اند و Live Text از هوش روی دستگاه برای تشخیص متن در عکس استفاده می کند. نقشه های اپل روشهای جدید زیبایی را برای حرکت و کشف جهان با تجربه سه بعدی جدید رانندگی در شهر و مسیرهای پیاده روی در واقعیت افزوده ارائه می دهد. آب و هوا با نقشه های تمام صفحه و نمایش داده های گرافیکی بیشتر باز طراحی شده است، Wallet از کلیدهای خانه پشتیبانی می کند و کنترل های جدید حفظ حریم خصوصی در Siri ، Mail و مکان های دیگر در سراسر سیستم از اطلاعات کاربر بیشتر محافظت می کند

 

آیفون ۱۳پرو  و  آیفون ۱۳پرومکس

 

PicsArt 09 15 07.30.35 1053x1280 محصولات جدید اپل رونمایی شد/ از آیفون های سری ۱۳ تا آیپد مینی و اپل‌واچ سری ۷

آیفون ۱۳ های پرو و پرومکس دارای پیشرفته ترین سیستم دوربین حرفه ای تا کنون در iPhone؛ صفحه نمایش Super Retina XDR با ProMotion؛ جهش عظیم در عمر باتری؛ A15 Bionic، سریعترین تراشه در گوشی های هوشمند و تجربه پیشرفته ۵G، تنها بخشی از ویژگی های گوشی های پرچمدار آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس است. آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس، با نمایشگرهای ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی، بدنه‌ی شیشه‌ای با پوشش مات و فریم فولادی براق با سطح تخت، شباهت بسیار زیادی با نمونه های مشابه خود در سری آیفون ۱۲ دارند. این گوشی ها در چهار رنگ جدید آبی، طلایی، نقره‌ای و گرافیت، از جمعه ۱۷ سپتامبر برای پیش فروش و از ۲۴ سپتامبر برای فروش مستقیم در دسترس خواهند بود. اپل مدل‌های حرفه‌ای آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس را بدون افزایش قیمت نسبت به نسل گذشته به‌ترتیب با قیمت پایه‌ی ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلار به‌فروش خواهد رساند.

IMG 20210915 024517 156 محصولات جدید اپل رونمایی شد/ از آیفون های سری ۱۳ تا آیپد مینی و اپل‌واچ سری ۷

آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس همانند گذشته از سه دوربین واید، اولتراواید و تله‌فوتو بهره می‌برند اما دوربین های سری جدی شاهد تغییراتی چشمگیر بوده است. دوربین کاملاً جدید واید و ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی ها، دارای سنسور بزرگتر با پیکسل ۱٫۹ میکرومتر است که بزرگترین نمونه در گوشی های آیفون به شمار می رود. همراه با دیافراگم بزرگتر ƒ/۱٫۵ ، دوربین عریض در iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max پیشرفت چشمگیری در شرایط کم نور، تا ۲٫۲ برابر در مقایسه با آیفون ۱۲ پرو و تقریبا ۱٫۵ برابر در مقایسه با آیفون ۱۲ پرو مکس ارائه می دهد. تثبیت کننده نوری سنسور شیفت OIS که منحصر به آیفون است، در هر دو مدل دارد و سنسور را به جای لنز تثبیت می کند تا تصاویر واقعی تری را عرضه کند.

دوربین جدید Ultra Wide دارای دیافراگم بسیار گسترده تر ƒ/۱٫۸ و سیستم فوکوس خودکار جدید است که ۹۲ درصد بهبود را در محیط های کم نور به ارمغان می آورد و تصاویری روشن تر و واضح تر تولید می کند. در واقع این طراحی جدید لنز، قابلیت فوکوس خودکار را برای اولین بار در لنزهای اولترا واید به ارمغان می آورد. این قابلیت کاربران را قادر می سازد تا تصاویری واضح و خیره کننده را در جایی که اشیاء بزرگتر از اندازه واقعی به نظر می رسند را ضبط کرده و سوژه ها را با حداقل فاصله فوکوس ۲ سانتی متر بزرگنمایی کنند. آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس همچنین دارای یک دوربین تله فوتو ۷۷ میلیمتری جدید هستند که به کاربران امکان می دهد در حین فیلمبرداری به سوژه های خود نزدیک شوند و زوم اپتیکال ۳ برابری را برای کل محدوده ارائه دهند.

در این میان یک موتور عصبی جدید ISP در A15 Bionic، به پیشرفت عکاسی محاسباتی دوربین های جدید آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس کمک می کند. تنظیمات برگزیده از پیش تعیین شده و سفارشی در صحنه ها و موضوعات کار می کند و برخلاف یک فیلتر ساده، به طور هوشمند تنظیمات مناسب را در قسمت های مختلف عکس اعمال می کند تا اطمینان حاصل شود که عناصر مهم مانند رنگ پوست حفظ شوند. برای اولین بار، حالت شب برای همه دوربین های آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از جمله دوربین تله فوتو اعمال شد و با کمک Smart HDR 4، کاربران می توانند انتظار بهبود رنگ، کنتراست و روشنایی سوژه ها را حتی در عکس های گروهی داشته باشند. این دو گوشی همچنین، ویژگی های محبوبی مانند Deep Fusion ، Apple ProRAW و حالت پرتره با نورپردازی پرتره را ارائه می دهند. حالت فیلم‌برداری جدید Cinematic Mode که با استفاده از هوش مصنوعی عمل می کند، نیز از دیگر قابلیت های این دو گوشی است.

تراشه A15 Bionic در مدل های آیفون ۱۳ بالاتر، حتی پیشرفته تر است که قدرت و کارایی چشمگیری را ارائه می دهد و ویژگی های فوق العاده جدید صفحه نمایش، دوربین و فیلم را که در گوشی های قبلی آیفون امکان پذیر نبود، هدایت می کند. با فناوری ۵ نانومتری، A15 Bionic را که سریعترین تراشه در تلفن های هوشمند به شمار می رود، دارای پردازنده گرافیکی جدید ۵ هسته ای در سری Pro است که سریعترین عملکرد گرافیکی را در هر گوشی هوشمند به ارمغان می آورد. این امر بدان معنا است که این تراشه بنا به ادعای اپل می تواند تا ۵۰ درصد سریعتر از رقبای پیشرو، عمل کند.

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس، مانند نسخه های مشابه خودر در سری آیفون ۱۲، به ترتیب از نمایشگرهای ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی، بدنه‌ی شیشه‌ای با پوشش مات و فریم فولادی براق با سطح تخت، برخوردار هستند. این دو گوشی از پنل OLED کارآمدتر Super Retina XDR با ProMotion بهره می برند که از نرخ تازه سازی تطبیقی از ۱۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کند. صفحه نمایش هوشمند جدید از پنل OLED کارآمدتر، موتور نمایشگر جدید A15 Bionic، عملکرد سریعتر GPU، پردازنده پردازنده لمسی همیشه روشن استفاده می کند و به طور سفارشی طراحی شده است تا با iOS 15 کار کند. در واقع این روشن ترین صفحه نمایش آیفون به شمار می رود که روشنایی ۱۰۰۰ نیت در محیط‌های بیرونی و ۱۲۰۰ نیت هنگام نمایش محتوای HDR را عرضه می کند.

سرانجام این گوشی های هوشمند پرچمدار به مانند دو مدل قبلی شاهد تغییر در معماری داخلی بوده اند تا عملکرد بهتر باتری را عرضه کنند. باتری آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس نیز به ‌ترتیب یک و نیم و دو نیم ساعت شارژدهی بیشتر را نسبت به نمونه های مشابه در سری آیفون ۱۲، ارائه می دهند.

بنا به اعلامیه اپل، این دو گوشی پرچمدار در چهار پیکربندی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت به‌همراه مدل جدید ۱ ترابایتی، راهی بازار خواهند شد.

 

قیمت تقریبی محصولات اپل در ایران

IMG 20210915 210944 457 محصولات جدید اپل رونمایی شد/ از آیفون های سری ۱۳ تا آیپد مینی و اپل‌واچ سری ۷

 

قیمت دلار در کشور در حال حاضر در کانال ۲۷۰۰۰ تومان به سر می برد و اگر بخواهیم قیمت این محصولات را داخل ایران محاسبه کنیم، جدول بالا بدست می آید.

البته این قیمت ها شامل هزینه رجیستری هم می شود و هزینه دیگری را به قیمت گوشی در داخل ایران اضافه می کند. بر اساس اعلامی که انجام شده است، هزینه رجیستری برابر ۲۶ درصد از قیمت دلاری آن کالای دیجیتال خواهد بود که با این تفاسیر هزینه رجیستری آیفون ۱۳ مبلغی در حدود ۵میلیون و ۷۰۰هزار تومان خواهد بود.

همینطور برای خرید مدل آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس مبلغی در حدود ۷میلیون ۸۸۶هزار تومان باید توسط شرکت واردکننده پرداخت شود و به هزینه گوشی برای مصرف کننده اضافه می شود.

توجه کنید که هر یک از این قیمت ها با توجه به دلار ۲۷,۶۰۰ تومان (نرخ دلار در ۲۴شهریور۱۴۰۰) محاسبه شده است و این مقادیر ممکن است به دلیل تغییر نرخ روزانه دلار، تغییر کند. حال باید منتظر ماند و دید اولین آیفون های سری ۱۳ همانند محصولات تازه رونمایی شده در سال های گذشته با قیمت نجومی وارد بازار می شود یا نه!

 

 

پردازنده A15 Bionic

 

IMG 20210915 024442 593 محصولات جدید اپل رونمایی شد/ از آیفون های سری ۱۳ تا آیپد مینی و اپل‌واچ سری ۷

 

اپل در کنار معرفی محصولات جدید خود از تراشه جدید نیز رونمایی کرد، این نسخه از تراشه های اپل از قدرت بسیار بالایی برخوردار خواهند بود و به نوعی نسل جدید پردازنده های دسکتاپ این شرکت را اجرایی خواهند کرد. سرعت بالای ۵۰ درصدی برای بخش CPU و همچنین افزایش ۳۰ درصدی برای بخش GPU از جمله ارتقا هایی است که برای این سری در نظر گرفته شده است.

در ساختار این پردازنده شاهد بهره‌گیری از ۱۵ میلیارد ترانزیستور هستیم که به ۶ هسته ای ارائه شده است. ۲ هسته با کارایی بسیار بالا و ۴ هسته با کارایی متوسط برای بخش CPU در نظر گرفته شده است. GPU چهار هسته ای نیز برای نسخه های آیفون ۱۳ پرو و همچنین آیفون ۱۳ پرومکس در نظر گرفته شده است.

 

 

سیستم عامل iOS 15 برای آیفون

IMG 20210915 210745 342 محصولات جدید اپل رونمایی شد/ از آیفون های سری ۱۳ تا آیپد مینی و اپل‌واچ سری ۷

پس از انتشار نسخه‌های بتا مختلف، در نهایت اپل در رویداد رونمایی ۲۳ شهریورماه از تاریخ انتشار عمومی iOS 15 و iPadOS 15 برای ۲۹ شهریورماه (۲۰ سپتامبر) خبر داد. کاربران در این بروزرسانی به تعدادی از ویژگی‌های جدید از جمله آپدیت فیس‌تایم و تغییرات جدیدی در نوتیفیکیشن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.