کد خبر : 2420
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهریور 1396 - 17:44

مخالفت روسیه با اعمال فشار بر کره شمالی و میانمار

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، اعمال فشار بر کره شمالی یا باعث فاجعه جنگ در شمال شرق آسیا می‌شود یا فاجعه انسانی در این کشور را به همراه دارد. به نقل از شبکه راشاتودی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: مسکو از هر اقدام مسالمت آمیز یا میانجی‌گری درباره وضعیت کره شمالی استقبال

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، اعمال فشار بر کره شمالی یا باعث فاجعه جنگ در شمال شرق آسیا می‌شود یا فاجعه انسانی در این کشور را به همراه دارد.
57549080 300x123 مخالفت روسیه با اعمال فشار بر کره شمالی و میانمار
به نقل از شبکه راشاتودی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: مسکو از هر اقدام مسالمت آمیز یا میانجی‌گری درباره وضعیت کره شمالی استقبال می‌کند.

ماریا زاخارووا در ادامه گفت: اعمال فشار بیش از حد بر مقامات میانمار و وارد کردن اتهامات بی‌اساس به آن به خاطر ظلم در حق مسلمانان روهینجا منجر به شدت تنش در این کشور می‌شود.

این سخنگو افزود: ممکن است اعمال فشار و وارد کردن اتهامات بی‌اساس منجر تنش در این کشور شود. مسکو اوضاع میانمار را دنبال می‌کند و معتقد است مقامات میانمار بر اساس توان خود مانع از افزایش خشونت خواهند شد و سعی می‌کنند آرامش و حاکمیت قانون را به خاک این کشور بازگردانند و شرایط اجتماعی و اقتصادی عادی را تضمین کنند و اوضاع آوارگان را سر و سامان دهند.

وی تاکید کرد، جامعه جهانی باید آمادگی مقامات میانمار را برای اجرای توصیه‌های کمیسیون مشورتی تشکیل شده به ریاست کوفی عنان، دبیرکل اسبق سازمان ملل در نظر بگیرد.

زاخارووا از تمامی طرف‌های درگیر خواست اقداماتی که منجر به تنش بیشتر در میانمار می‌شود، متوقف کرده و مذاکرات سازنده را شروع کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.