کد خبر : 25806
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 بهمن 1401 - 22:40

مخلان نظم و امنیت، عوامل ناامنی، اشرار سابقه دار در چنگ قانون

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

جلال محمودزاده عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به سایت دیده‌بان ایران گفت: نمایندگان نباید اجازه دهند بحث مولدسازی شکل بگیرد زیرا با اگر این طرح اجرا شود قطعا یک دایره امن نیز برای خودشان پیش‌بینی میکنند که اگر تخلفی هم صورت گیرد مجلس نتواند از بعد نظارتی ورود کند.

1297140 837 مخلان نظم و امنیت، عوامل ناامنی، اشرار سابقه دار در چنگ قانون

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛مولد سازی دارایی‌های دولت به این معناست که دولت اموال بلا استفاده‌ یا اموالی که ارزش افزوده و بهره وری پایینی دارد و سال‌ها رها شده اند و استفاده مطلوبی از این اموال صورت نمی‌گیرد را شناسایی کند تا این اموال بهینه سازی شود و بهره وری و ارزش افزوده آن‌ها افزایش یابد. هفته گذشته یکی از رسانه‌ها از تصمیم سران سه قوه برای اجرای طرح مولدسازی خبر داد. رسانه‌ای شدن جزییات مصوبه مولدسازی اموال دولت، واکنش‌های انتقادی زیادی را به همراه داشت. علاوه بر غیرشفاف و محرمانه بودن مصوبه، مصونیت قضایی هیات هفت نفره واگذاری، مورد نقد قرار گرفت.

جلال محمودزاده؛ نماینده مهاباد وعضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اجرای مصوبه مولد سازی سران قوا به سایت دیده بان ایران گفت: سران سه قوا تصمیم گرفتند که دارایی های کل دولت را بفروشند و درآمد آن را به سمت تولید ببرند، باید تاکید کنم این مسائل نیاز به قانون‌گذاری دارد و اگر نظارت نباشد به فساد و رانت منجر و هدر رفتن بیت‌المال میشود.

عضو کمیسسون کشاورزی مجلس ادامه داد: تجربه به ما نشان داده است که اموال دولت به کسانی یا نهادهایی واگذار میشود که دست مجلس از بُعد نظارتی کوتاه میشود پس این روش، یک شیوه غیرقانونی است و بایستی ابتدا در مجلس مصوب شود و اگر نمایندگان مجلس کوتاه بیایند هم به مردم ظلم کرده‌اند.

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتظار داریم که اکثر نمایندگان با شیوه واگذاری اموال دولتی مخالفت کنند تا اجازه ندهند رانت، فساد و مشکلات دیگری در آینده بوجود آید.

دولت برای جبران کسری بودجه گاها دست در جیب مردم میکند

وی تصریح کرد: حداقل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای سال آینده کسری بودجه داریم زیرا درآمد بودجه‌ای ما از محل مالیات و نفت و گاز است که پیش‌بینی مان به عدم تحقق این امر است البته اگر این موارد هم نباشد دولت بلد است که چگونه کسری بودجه خود را جبران کند به طور مثال با ایجاد نوسانات ارزی چون بالا رفتن قیمت دلار که تقصیر مردم نیست بلکه دولت گاها عمدا این کار را میکند، افزایش قیمت دلار سبب میشود تا دولت مابعدالتفاوت قیمت بالارفته دلار را از جیب مردم بردارند و برای جبران کسری بودجه استفاده کنند.

نمایندگان نباید اجازه دهند  مصوبه مولدسازی اجرا شود

محمودزاده در ادامه به انتقاد از مصوبه «مولد سازی» سران قوا پرداخت و به دیده بان ایران گفت: نمایندگان نباید اجازه دهند بحث مولدسازی شکل بگیرد زیرا با اگر این طرح اجرا شود قطعا یک دایره امن نیز برای خودشان پیش‌بینی میکنند که اگر تخلفی هم صورت گیرد مجلس نتواند از بعد نظارتی ورود کند ولی در صورت اجرا باید از کانال مجلس عبور کند و طبق قوانین مصوبه مجلس حرکت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.