کد خبر : 23451
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 15:28

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی: بومی‌سازی صنعت پتروشیمی ایران قابل تحقق است

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به چشم‌اندازهای تعیین‌شده برای کاهش وابستگی صنعت پتروشیمی به خارج از کشور، گفت: بومی‌سازی این صنعت در سال‌های آینده بی‌شک قابل تحقق است.

335636 1 مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی: بومی‌سازی صنعت پتروشیمی ایران قابل تحقق است

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب ؛ مرتضی شاهمیرزایی سه‌شنبه شب (۱۷ خردادماه) در نودوسومین نشست شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: ظرفیت سالانه تولید محصول این صنعت از ۳ میلیون تن در پیش از انقلاب، به ۹۰ میلیون تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه با بومی شدن صنعت پتروشیمی، افزون بر افزایش تولید مجتمع‌ها، امکان اجرای طرح‌های زنجیره ارزش شتاب بیشتری خواهد گرفت، افزود: بومی شدن این صنعت، سبب رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های پایدار شغلی در کشور می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با اتکا به دانش داخلی، امکان طراحی قطعات مورد نیاز، همچنین نصب و راه‌اندازی آنها از سوی متخصصان ایرانی امکان‌پذیر است و باید این چشم‌انداز طی سه یا چهار سال آینده محقق شود.

شاهمیرزایی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به ضرورت اصلاح طرح آمایش سرزمینی استان خوزستان، گفت: این‌طرح به بازنگری کارشناسی نیاز دارد تا از این طریق، امکان توسعه پایدار صنعت پتروشیمی فراهم شود.

در این نشست، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از برخی آتش‌نشانان عضو تیم واکنش سریع و آتش‌نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اعزام‌شده به محل ساختمان متروپل آبادان به نمایندگی از دیگر نیروهای این تیم قدردانی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.