مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان : اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مناطق کم برخوردار، اولویت دفاتر تسهیل‌گری است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در مناطق حاشیه و کم برخوردار از الویت های مهم دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی است. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، محمدصادق کریمی کیا با اشاره به افتتاح دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در مناطق زویه و ملاشیه، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در مناطق حاشیه و کم برخوردار از الویت های مهم دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی است.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان : اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مناطق کم برخوردار، اولویت دفاتر تسهیل‌گری است

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، محمدصادق کریمی کیا با اشاره به افتتاح دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در مناطق زویه و ملاشیه، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این دفاتر ایجاد یک متولی واحد برای پیگیری تمام امور در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کالبدی است.

وی بابیان اینکه تمام تلاش ما بر این است که ۵ دفتر دیگر در آینده نزدیک در مناطق محروم استان افتتاح کنیم، گفت: اغلب مناطق کم برخوردار که با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، از خدمات‌رسانی رایگان دولت در حوزه‌هایی همچون آموزش و بهداشت مطلع نیستند که این دفاتر می‌توانند در آگاه بخشی مردم و کاهش محرومیت آن‌ها بسیار مؤثر باشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: اسفندماه سال گذشته تعداد ۱۰۰ محله کشور برای دفاتر تسهیلگری انتخاب شدند که سهم استان خوزستان ۷ دفتر است، این دفاتر از سوی وزارت کشور تأمین اعتبار شده و مناطق زویه و ملاشیه در اولویت قرار گرفتند.

کریمی کیا عنوان کرد: بر اساس سرشماری صورت گرفته، ملاشیه قریب به ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و مطمئناً یک دفتر جوابگوی منطقه نیست به همین دلیل در تلاش هستیم با حمایت استاندار و فرماندار اهواز دفتری دیگری را امسال در این منطقه راه‌اندازی کنیم.

وی دفاتر توسعه محلی را حلقه واسط بین مردم و دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: در سال گذشته همکاری قابل قبولی بین دستگاه‌های اجرایی همچون فنی و حرفه‌ای، اداره کل کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره بهزیستی و آموزش‌وپرورش صورت گرفت و تاکنون ۵ دفتر افتتاح‌شده است.

کریمی کیا با اشاره به حضور کارشناسان اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، حقوقی و شهرسازی در دفاتر تسهیلگری، گفت: از زمان استقرار این افراد تاکنون تمام اولویت‌های منطقه ملاشیه احصاء شده است؛ یکی از اولویت‌های ما اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام همچون فرهنگسرا و کتابخانه این منطقه است.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، کمبود اعتبارات تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی برای تقویت زیرساخت در زمینه‌های مذکور از طریق استانداری تأمین می‌شود و بحث املاک، شهرسازی و طرح تفضیلی از طریق اداره راه و شهرسازی صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود ظرف ۳ الی ۴ ماه آینده شاهد تغییراتی در این منطقه باشیم و مشکل آب شرب و آسفالت منطقه که یکی از خواسته‌های ضروری شهروندان است با کمک شهرداری و اداره آب و فاضلاب حل و از محرومیت آن‌ها کاسته شود.

کریمی کیا با تأکید بر اینکه عقب‌ماندگی‌های زیادی در ملاشیه وجود دارد و نباید انتظار داشته باشیم تمامی مشکلات یک‌شبه یا یک‌ماهه حل شوند، عنوان کرد: انتظار می‌رود پس از گذشت ۴ سال از حضور این دفاتر شاهد جشن خروج از محرومیت و مظلومیت این مناطق باشیم.

به گزارش خبرگزاری خوزتاب، دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی به مدت ۴ سال در مناطق کم برخوردار در حوزه‌های کالبدی، عمومی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند و روز گذشته نیز دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی مناطق زویه و ملاشیه با حضور مدیران استانی افتتاح شد.

 

برچسب ها : محمد صادق کریمی کیا مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان

دفاتر تسهیلگری خوزستان امید به آینده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.