کد خبر : 5148
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 فروردین 1398 - 14:30

مدیریت بدترین حالت سیل در خوزستان پیش بینی شده است/ نگرانی وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب ،معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: پیش بینی های لازم برای مدیریت بدترین حالت سیل در خوزستان صورت گرفته است. سید علی بحرینی مقدم در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به وظیفه ای که برای امداد و اسکان شهروندان آسیب دیده از سیل به حوزه

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب ،معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: پیش بینی های لازم برای مدیریت بدترین حالت سیل در خوزستان صورت گرفته است.

IMG 20190407 WA0041 300x256 مدیریت بدترین حالت سیل در خوزستان پیش بینی شده است/ نگرانی وجود ندارد

سید علی بحرینی مقدم در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به وظیفه ای که برای امداد و اسکان شهروندان آسیب دیده از سیل به حوزه معاونت توسعهه محول شده، گفت: پس از برنامه ریزی های صورت گرفته، توانمندی ‌و موجودی استان و میزان نیاز استان به خدمات تاسیسات و تجهیزات، طی سه روز گذشته ارزیابی شد و پیش بینی لازم برای بدترین حالت سیل هم صورت گرفته است، لذا هیچ‌نگرانی وجود ندارد .

بحرینی مقدم عنوان کرد: جلسات مشترک با حضور مدیران و مسئولان استان (آموزش و‌پرورش، ورزش و جوانان، مساجد و‌حسینیه ها، سازمان جمعیت هلال احمر، آب و فاضلاب، شرکت برق، دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه های مرتبط) برگزار و پس از بررسی، فضاهایی آماده سازی شد.
وی با اشاره به مصادف بودن وقوع سیلاب با آمادگی مدارس برای پذیرایی از مهمانان نوروزی و کاروان راهیان نور، اظهار کرد: فضاهایی آماده در اختیارمان بود اما در مقابل ، بسیاری از مردم سیل زده حاضر به جا به جایی و سکونت در اردوگاه ها یا مساجد و مدارس نبودند و تمایل داشتند تا در کمپ های جداگانه در نزدیکترین محل به روستای خود مستقر شوند که این موضوع، کار خدمات رسانی را دشوار کرد.

وی با بیان این که تا امروز ۵۰ اردوگاه و کمپ را با بیش از ۵۰ هزار نفر مقیم تجهیز کرده ایم، گفت: این اردوگاه ها نواقصی همچون سرویس بهداشتی و حمام دارند اما طی هفته گذشته ۸۶ چشمه سرویس بهداشتی از سوی سپاه پاسداران، ارتش و شهرداری تهیه شد و ادامه نیازها در این بخش، مستلزم یک دستور اکید است که باید در حداقل زمان ممکنه و با توجه به گرمای پیش رو و بیم شیوع بیماری های واگیر انجام شود.

بحرینی مقدم گفت: فعال کردن مدیران در اردوگاه ها از دیگر روندهای تسهیل کار بود به این شکل که برای هر اردوگاه یک مدیر تعیین شد. همچنین با توجه به این که بسته های ۲۲ قلمی استاندارد هلال احمر برای ۷۲ ساعت، یک هفته و یک ماه جوابگو نبود و در بسته های مردمی هم شیر خشک، پوشک بچه یا تشت لباس و مواد شوینده وجود نداشت لذا از سایر دستگاه ها، موسسات خیریه و بخش خصوصی تهیه شد.

وی گفت: علیرغم همزمانی تعطیلی ها با وقوع سیل و بروز مشکلاتی در ارائه خدمات، اما مبلغ یک میلیارد تومان کمک جمع آوری و اقلام مورد نیاز که در بسته های هلال احمر موجود نبود، تهیه شد. همچنین سهمیه ۱۵۰ تن برنج با هماهنگی شرکت بازرگانی دولتی دریافت شد. به طور کلی، کمک ها تا به امروز خوب بود.

به گزارش خوزتاب دکتر بحرینی مقدم افزود: استفاده از ظرفیت مواکب، توزیع غذای گرم در اردوگاه ها، آمادگی جهت توزیع یخ با توجه به ورود به فصل گرما، موظف کردن شرکت برق و شرکت آب و فاضلاب برای تامین برق پایدار و آب آشامیدنی و شست و شو، و حضور بهداشت و درمان در منطقه برای درمان بیماران دیالیزی و زنان باردار از جمله الزامات و نکات فنی بود که مد نظر قرار گرفت تا تجهیزات و امکانات مورد نیاز سیل زدگان تامین شود. همچنین حدود ۴۰۰ دستگاه از سوی سپاه پاسداران ، ارتش و شهرداری برای انتقال مردم به اردوگاه های اضطراری و تخلیه شهرها کمک رسانی شد.

بحرینی مقدم با اشاره به مشخص شدن استان های معین خوزستان، گفت: لیست اقلام مورد نیاز به استان ها اعلام شده و در سه روز اخیر هم ۵ فروند هواپیما با بیش از ۱۰۰ تن کالا وارد استان شده است.

معاون‌توسعه مدیریت و‌منابع انسانی استانداری خوزستان در پایان با اشاره به فصل گرما و پیشگیری از شیوع بیماری ها و رعایت بهداشت، تامین حمام و سرویس بهداشتی را مهم بر شمرد و با ابراز نگرانی در این زمینه، پیگیری ویژه را از اولویت ها دانست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.