کد خبر : 21005
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 9:24

مرز مسافری چذابه به جز موارد خاص بسته است

فرماندار دشت آزادگان گفت: مرز مسافری چذابه به جز موارد خاص و استثنایی همچنان برای تردد زایران عتبات عالیات و گردشگران عراقی بسته است. حمید سیلاوی، فرماندار دشت آزادگان با اعلام این خبر اظهار کرد: تردد مسافران ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به جز هفت مورد استثنایی از جمله داشتن همسر ایرانی

فرماندار دشت آزادگان گفت: مرز مسافری چذابه به جز موارد خاص و استثنایی همچنان برای تردد زایران عتبات عالیات و گردشگران عراقی بسته است.

1848949359 مرز مسافری چذابه به جز موارد خاص بسته است

حمید سیلاوی، فرماندار دشت آزادگان با اعلام این خبر اظهار کرد: تردد مسافران ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به جز هفت مورد استثنایی از جمله داشتن همسر ایرانی برای اتباع عراقی و بالعکس، نوبت بستری در بیمارستان‌های خوزستان، انجام امور تجاری و…، با انجام تشریفات قانونی و گمرکی، داشتن کارت واکسیناسیون ۲ نوبتی و انجام تست منفی پی.سی.آر مجاز است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه تست گیری به صورت شبانه روزی در پایانه مسافری چذابه فعال است بیان کرد: افراد مشکوک ابتلا به کرونا تا پایان روند تست گیری و اعلام نتیجه آن، در این نقطه مرزی قرنطینه می‌شوند.

فرماندار دشت آزادگان گفت: روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از مرز مسافری چذابه وارد یا خارج می‌شوند.

سیلاوی، با بیان اینکه بسته بودن مرز مسافری چذابه به جز موارد استثنایی بر اساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا است ادامه داد: هرگونه تغییر در نحوه تردد اتباع عراقی و زایران عتبات عالیات منوط به مصوبه ستاد مدیریت کرونا و موافقت مسئولان عالی رتبه ۲ کشور است.

سازمان حج و زیارت کشور روز دوشنبه اعلام کرد: از نیمه دوم بهمن امسال عزیمت زمینی زائران عتبات عالیات به صورت محدود شروع خواهد شد.

هم اکنون زائران ایرانی عتبات عالیات تنها به صورت هوایی و بدون روادید می‌توانند به شهرهای مقدس عراق سفر کنند و برای بازگشت می‌توانند از مرزهای رسمی زمینی وارد کشور شوند.

به گفته فرماندار دشت آزادگان بازگشت زمینی زائران عتبات عالیات به کشور که قبل از آن به صورت هوایی به شهرهای مقدس عراق مشرف شده‌اند می‌توانند از مرز بین‌المللی چذابه و با رعایت شیوه‌های نامه بهداشتی و انجام تست پی.سی.آر وارد مهین اسلامی شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.