کد خبر : 557
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1395 - 13:35

مشکلات ازدواج زودرس در مناطق روستایی خوزستان

معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: ازدواج های زودرس یکی از مشکلات موجود در مناطق روستایی است که باید برای رفع آن آموزشهای لازم را برگزار و کارهای فرهنگی مورد نیاز را انجام داد اردشیر شجاعی اظهار کرد: حدود یکصد و ۶۰ هزار دانش آموز روستایی در نه هزار کلاس درس خوزستان فعال هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: ازدواج های زودرس یکی از مشکلات موجود در مناطق روستایی است که باید برای رفع آن آموزشهای لازم را برگزار و کارهای فرهنگی مورد نیاز را انجام داد

اردشیر شجاعی اظهار کرد: حدود یکصد و ۶۰ هزار دانش آموز روستایی در نه هزار کلاس درس خوزستان فعال هستند. که از این تعداد ۸۷ درصد از کلاس های روستایی به صورت مختلط برگزار می شوند و مهمترین چالش موجود نیز کلاس های چند پایه ای است.
شجاعی اضافه کرد: وجود معلمان مرد یکی دیگر از مشکلات موجود است که برای ادامه تحصیل دختران را دچار مشکلاتی می کند. همچنین کم سوادی و بی سوادی اولیا که باید بخشی از بار تعلیم و تربیت را به خانه ها منتقل کنند از دیگر مشکلات است.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: یکی از چالش های جدی نیز نامناسب بودن فضاهای آموزشی در روستاها بدلیل کمبود یا فرسودگی است.
وی با اشاره به وجود دانش آموزان دوزبانه در خوزستان بیان کرد: نداشتن حصارکشی و نبود نگهبان و حراست مناسب در مدارس روستایی استان باعث شده است که هر سال مهرماه تجهیزات مدارس را بازسازی کنیم.
شجاعی ادامه داد: ازدواج های زودرس یکی دیگر از مشکلات موجود در مناطق روستایی است که باید برای رفع آن آموزش های لازم و کارهای فرهنگی مورد نیاز را انجام داد همچنین استقبال نکردن از کلاس های پیش دبستانی به دلیل هزینه های اجرای این دوره توسط بخش خصوصی نیز یکی از مشکلات موجود می باشد./.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.