کد خبر : 25077
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 - 21:19

مشکلات تالاب هورالعظیم را از طرف عراقی پیگیری می‌کنیم

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

رئیس مرکز بین الملل و امور کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تالاب هورالعظیم تالابی مشترک بین ایران و عراق است، گفت: برای برنامه‌های مدیریتی و رفع مشکلات این تالاب نیاز به ارتباطات بین المللی بین ۲ کشور است که این مسائل در حوزه امور بین‌الملل سازمان پیگیری می‌شوند.

170093190 مشکلات تالاب هورالعظیم را از طرف عراقی پیگیری می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ سید حسین موسوی‌فر روز جمعه در جریان بازدید از تالاب هورالعظیم به مسائل و مشکلات عمده این تالاب در سال‌های جاری با آن مواجه بوده اشاره کرد و افزود: آتش سوزی‌های گسترده‌ای در بخش‌های عراقی تالاب در فصل گرم و خشک روی داده که برای شهرهای غربی استان خوزستان مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: وجود کانون‌های فعال گرد و غبار در بخش‌های خشک شده تالاب در کشور عراق و تأثیر آن بر استان خوزستان از دیگر مواردس است که در حوزه بین الملل سازمان دنبال می‌شود.

رئیس مرکز بین الملل و امور کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست در این بازدید ضمن حضور در محل پاسگاه محیط بانی تالاب هورالعظیم با محیط بان این پاسگاه دیدار و گفت و گو کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این بازدید گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این اداره کل در راستای مدیریت منابع آبی و برنامه‌های حفاظتی و نظارتی در حوزه تالاب هورالعظیم ارائه کرد.

تالاب بین المللی هور العظیم حدود ۴۵۰ هزار هکتار وسعت دارد که دوسوم آن در خاک عراق و یک سوم در محدوده ایران است.

این تالاب که حقابه آن از رودخانه‌های کرخه و دجله تامین می‌شود در دوران جنگ تحمیلی صدمات و لطمات زیست محیطی زیادی متحمل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.