کد خبر : 13566
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 دی 1398 - 20:47

معضلات زیست محیطی تاب آوری اجتماعی را از بین می برد

معضلات زیست محیطی تاب آوری اجتماعی را از بین می برد مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: مشکلات زیست به واسطه آثار منفی بر زندگی مردم تاب آوری اجتماعی را از بین می برند.   محمد صادق کریمی کیا در گفتگو با خبرنگار خوزتاب با اشاره به برگزاری نخستین مسابقه و جایزه ملی

معضلات زیست محیطی تاب آوری اجتماعی را از بین می برد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: مشکلات زیست به واسطه آثار منفی بر زندگی مردم تاب آوری اجتماعی را از بین می برند.

 

محمد صادق کریمی کیا در گفتگو با خبرنگار خوزتاب با اشاره به برگزاری نخستین مسابقه و جایزه ملی تصویرگری محیط زیست اظهار کرد: این مسابقه برای نخستین بار و به ابتکار هنرمندان تصویرگر خوزستانی در کشور و به میزبانی استان برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به این که بخش عمده معضلات زیست محیطی جنبه اجتماعی دارد و انسان ها بزرگترین عامل تخریب محیط زیست و در عین حال قربانیان آن هستند و این مسابقه در حوزه اهداف و برنامه های ما بود تصمیم گرفتیم که از آن حمایت کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان تصریح کرد: تلاش برای ارتقاء جایگاه هنر تصویرگری در فعالیتهای فرهنگی زیست‌محیطی استان و جلب توجه جامعه به پیامدهای بحرانهای زیست‌محیطی از طریق انتشار آثار، ایجاد همکاری هنری و فرهنگی بین هنرمندان و فعالان محیط زیست، شناخت زوایای گوناگون محیط زیست و معضلات زیست محیطی اقلیم‌های گوناگون و دستیابی به همکاری بیشتر هنرمندان و مسئولان ارگانهای ملی در حوزه‌های زیست‌محیطی از جمله اهداف اصلی این مسابقه است.

کریمی کیا بیان کرد: هنرمندان و فعالان زیست محیطی باید همکاری های بیشتری با هم برای حل مشکلات خوزستان در بحث محیط زیست داشته باشند.

وی ادامه داد: اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در دوره جدید تصمیم گرفته است که از ظرفیت های هنر برای حل مشکلات و چالش های اجتماعی استفاده کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان یادآور شد: جای خالی هنر در حوزه مسائل اجتماعی به ویژه محیط زیست بسیار احساس می شد و جایزه ملی تصویرگری محیط زیست تلاش دارد تا این خلأ و کمبود‌ را جبران کند.

کریمی کیا گفت: علاوه بر این در آموزه های دین نیز بر توجه به حفظ محیط زیست و طبیعت به عنوان مخلوقات خداوند و وظیفه ای دینی و شرعی تاکیدات بسیاری شده است.
وی با اشاره به ضرورت ورود هرچه بیشتر هنرمندان به عرصه های اجتماعی، گفت: از هنرمندانی که در زمینه مسائل و چالش های اجتماعی در قالب هنر راهکار پیشنهاد دهند حمایت مالی می کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان تصریح کرد: هنرمندان رشته های مختلف برای حل مشکلات و چالش های اجتماعی خوزستان طرح های توجیهی پیشنهاد و به ما ارائه دهند تا در شوراهای تخصصی مطرح و درباره آنها تصمیم گیری شود.
وی گفت: مشکلات زیست به واسطه آثار منفی بر زندگی مردم تاب آوری اجتماعی را از بین می برند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.