کد خبر : 8861
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مرداد 1398 - 14:02

معلمان مهمان سرمایه خوزستان محسوب نمی شوند

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس گفت: انتقال معلم از استانهای معین به خوزستان را قبول نداریم زیرا این معلمان سرمایه استان محسوب نمی شوند و کمبودهای آموزشی را مرتفع نمی کند. قاسم ساعدی پیش از ظهر امروز در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز خوزستان و اولین جشنواره مدرسه‌ای به‌منظور افزایش ایمنی مدارس با

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس گفت: انتقال معلم از استانهای معین به خوزستان را قبول نداریم زیرا این معلمان سرمایه استان محسوب نمی شوند و کمبودهای آموزشی را مرتفع نمی کند.

PhotoGrid 1564050331469 300x300 معلمان مهمان سرمایه خوزستان محسوب نمی شوند

قاسم ساعدی پیش از ظهر امروز در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز خوزستان و اولین جشنواره مدرسه‌ای به‌منظور افزایش ایمنی مدارس با رویکرد خیران اظهار کرد: کار خیران یک ذخیره اخروی و صدقه جاریه است و قطعاً مدرسه سازی دست کمی از مسجدسازی ندارد.

وی افزود: خوزستان یعنی ایران و کشور ایران در خوزستان خلاصه می شود چرا که این استان شریان حیاتی کشور است؛ از دهدز که حد مرزی خوزستان تا رفیع شهرستان هویزه، از لالی و اندیکا تا اروند کنار با بیش از پنج میلیون جمعیت، نزدیک به دو میلیون دانش آموز و پرجمعیت ترین شهرهای کشور را دارد هنوز در بخش های مختلف آموزش و پرورش کمبودهای شدیدی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش آئینه سیاسی همه دولت ها است، تصریح کرد: توسعه هر جامعه بشری در معلم متبلور و در نهاد آموزش و پرورش و مدرسه معنا پیدا می کند ولی در استان خوزستان درصد کمی از شاخص های آموزش و پرورش را تأمین کردیم.

ساعدی انتقاد کرد: اداره کل آموزش و پرورش خوزستان یک تالار مناسب در شأن فرهنگیان و معلمان ندارد؛ در حالی که باید حداقل یک سالن ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفره را داشته باشد.  وی با طرح این سئوال گلایه آمیز که آیا در خوزستان مدرسه ای در تراز نظام تعلیم و تربیت این کشور ساخته ایم، گفت: امروز دانش آموزان خوزستانی در مکانی با شرایط اقلیمی گرم و مکانی بدون کولر، عرق می ریزند و بعد در کنکور با استان های خوش آب و هوا با هوای خنک رقابت می کند.

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با تأکید بر اینکه نیروی خرید خدمات آموزشی آینده دانش آموزان را به عنوان سرمایه ملی کشور را تضمین نمی کند، گفت: خوزستان با این همه ریزگرد، سیلاب و چالش هایی که یکی پس از دیگری پشت سر می گذارد و همه این مشکلات وقت تحصیل دانش آموزان را کاهش می دهد ولی باز هم با کمبود معلم مواجه است.  ساعدی با تأکید بر لزوم کاهش سهمیه دانشگاه فرهنگیان و توجه به نیروهای حق التدریسی ادامه داد: ترجیح می دهیم کلاس های درس خوزستان خالی باشد ولی از نیروهای خرید خدمات آموزشی استفاده نکنیم که آموزش فرزندان این مرز و بوم در دست پیمانکاران خصوصی قرار بگیرد.

وی با درخواست جذب نیروهای پیش دبستانی گفت: یکی از بهترین راه حل های افزایش کیفیت آموزشی در استان توجه به به روزرسانی معلمان خوزستانی و برگزاری دوره های آموزشی مستمر برای آنها است.  رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تأکید کرد: استان های معین خوزستان در بُعد تجهیزاتی و ساخت و ساز باید به کمک استان بیایند و گرنه معلمان مهمان که به عنوان سرمایه این استان محسوب نمی شوند.

ساعدی با اشاره به لزوم تعیین لایحه ای از سوی دولت (با پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش) برای مناطق مرزی و کم برخودار به منظور جلوگیری از مهاجرت معلمان و قشر فرهیخته ادامه داد: در شهرستان های اندیکا، ایذه، صیدون، باغملک، رامهرمز، دشت آزادگان، هویزه و بندرامام یا حتی اهواز روستاهای محرومی داریم که نه سیل زده هستند و نه زلزله زده و کسی به آنها توجهی نمی کند.

وی با اشاره به اینکه برخی مدارس عشایری سال های متمادی در خانه های استیجاری کلاس درس دارند، عنوان کرد: این در حالی است که ساخت و ساز برخی مدارس روی زمین مانده و باید با حسرت به اسلکه پروژه های نیمه تمام این حوزه نگاه کرد؛ از وزارت آموزش و پرورش درخواست داریم که همه پروژه های نیمه کاره مدرسه سازی در استان خوزستان را با یک نگاه ویژه تکمیل کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در پایان گفت: در قرن بیست و یکم خیلی ناپسند است که مناطق روستایی اهواز فاقد مدارس راهنمایی دخترانه هستند، در حالی که دختران ایران به عنوان مادران آینده این کشور باید لازم التوجه باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.