کد خبر : 24991
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 دی 1401 - 20:21

مهدیس، کودک سر راهی خوزستان

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

مهدیس یکی از مناطق کلانشهر اهواز بود که با ابلاغ استاندار خوزستان یک شبه به شهر کوت عبدالله در شهرستان کارون انتقال یافت.

8987628 176 مهدیس، کودک سر راهی خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی درخصوص عقب ماندگی‌ها و محرومیت‌های منطقه مهدیس در حوزه‌های مختلف گفت: مهدیس از جمله مناطقی است که مردم در سال‌ها قبل اقدام به خرید زمین دولتی کرده اند.

مجتبی یوسفی بخشی از محرومیت‌های این منطقه را مربوط به کوتاهی‌ها و بی توجهی‌های تعاونی‌ها در بیش از ۲۰ سال اخیر دانست و افزود: تعاونی‌ها تشکیل شدند، ولی زیرساختی وجود نداشت و با واگذاری آن‌ها به متقاضیان و سکونت مردم، مشکلات حل نشدند.

وی با بیان اینکه حق و حقوق دولت با خرید این اراضی از سوی متقاضیان پرداخت شده است، ادامه داد: این افراد متصرف نیستند و مردم در فرایندی قانونی زمین را خریداری کرده اند.

یوسفی می‌گوید: در سایر شهر‌ها و استان‌ها زمین‌ها قبل از آماده سازی به متقاضیان تحویل داده نمی‌شوند و ابتدا زیرسازی ها، شبکه گذاری‌ها انجام می‌شود و دستگاه‌های خدمت رسان خدمات خود را اجرایی می‌کنند، سپس زمین را به مردم تحویل می‌دهند و ساکن می‌شوند.

وی با بیان اینکه در خوزستان و اهواز چنین قانونی وجود ندارد، اضافه کرد: مناطقی از جمله؛ مهدیس، پردیس، کیانشهر و … با مشکلات گوناگونی مواجه هستند و یکی از دلایل عقب ماندگی اهواز در کنار سکونتگاه‌های غیررسمی، عملکرد تعاونی‌ها و نبود زیرساخت‌ها در مناطق جدید است.

این مقام مسئول از دیگر دلایل ایجاد مشکل برای مردم را تصمیم‌های خلق الساعه پشت در‌های بسته و بدون مشورت و نخبگان دانست و گفت: حدود ۱۰ سال قبل و پس از جدایی کوت عبدالله و کارون از اهواز، مناطقی از جمله؛ مهدیس، مشعلی و اسلام آباد با حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار در کش و قوس‌های این دو شهر ماندند.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی به انتقال مهدیس به شهر کوت عبدالله اشاره کرد و افزود: کوت عبدالله شهری است که با مشکلات زیرساختی، آب و فاضلاب و… دست و پنجه نرم می‌کرد و در ۲ سال اخیر کار‌هایی انجام شد و درحال حاضر به مرز حداقلی رسیده اند و همچنان باید کار شود.

تصمیم یک شبه و انتقال مهدیس به کوت عبدالله با ابلاغ استاندار

مجتبی یوسفی ادامه داد: به دلیل محدودیت منابع مالی شهرداری کوت عبدالله، در سال ۱۳۹۵ یا ۱۳۹۶ مهدیس با مشکلات بیشتر و توسعه نیافتگی مجدد به اهواز منتقل شد، اما مهدیس، مشعلی و اسلام آباد با جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر بدون مشورت با کارشناسان و نمایندگان مردم اهواز در مجلس، یک شبه با ابلاغ استاندار خوزستان دوباره به شهر کوت عبدالله ملحق شد.

وی می‌گوید: برای رفع مشکلات مردم ساکن در این مناطق باید بخشی از درآمد‌های شهرک خودرو یا صنایع فولاد به شهرداری کوت عبدالله اختصاص داده شود تا خدمت رسانی به مردم و مناطق افزایش پیدا کند.

یوسفی گفت: مسئولان استانداری خوزستان و فرمانداری کارون باید پاسخگوی مردم برای تصمیم گیری یک شبه انتقال مهدیس، اسلام آباد و مشعلی به شهر کوت عبدالله بدون منابع زیرساختی باشند که زمین و مسکن که در اهواز براساس طرح تفصیلی شهری خریداری کرده اند، به شهری دیگری انتقال پیدا کرده است.

وی افزود: با پیگیری‌های مستمر، قیر رایگان در نظر گرفته شد و شهرداری درحال انتخاب پیمانکار بود، ولی با انتقال یک شبه این منطقه به کوت عبدالله که از نظر وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور کاری غیرقانونی اعلام شد، سبب شد مشکلات این منطقه حل نشوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای رسیدن مردم به حق و حقوق خود از ابزار‌های قانونی همانند طرح سوال از وزرا استفاده می‌کنیم، ادامه داد: همه مشکلات حوزه انتخابی در مجلس مطرح و تا حصول نتیجه پیگیری می‌شوند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.