کد خبر : 21731
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 بهمن 1400 - 11:31

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان:

میزان استفاده از ماسک در شادگان به زیر ۴۰ درصد رسید

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: میانگین استفاده از ماسک در شهرستان‌ شادگان به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

169181610 1 میزان استفاده از ماسک در شادگان به زیر ۴۰ درصد رسید

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، نوراله طاهری روز پنجشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: براساس بررسی‌های انجام شده کمتر از ۴۰ درصد از شهروندان شادگانی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که این میزان بسیار کم و نگران کننده است.

وی افزود: افراد در ادارات نیز فقط ۶۰ درصد و در بازار کمتر از ۳۰ درصد از ماسک استفاده می‌کنند که با توجه به این آمار و عادی انگاری، پیک خطرناکی برای شهرستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شادگان پایین است و در صورت ادامه این روند این شهرستان به وضعیت انفجار کرونایی خواهد رسید.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد ابتلا به بیماری برای تست به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی مراجعه نمی‌کنند و حتی در جامعه نیز تردد می‌کنند که باعث انتقال این بیماری در شهرستان شده‌اند.

طاهری بیان کرد: بیمار مبتلا به کرونا باید از اعضای خانواده، دوستان و جامعه فاصله بگیرد زیرا سویه اُمیکرون به سرعت قابل انتقال است ضمن اینکه بیمار قبل از مراجعه به مراکز بهداشتی باید خود قرنطینگی را رعایت کند.

وی افزود: هرگونه بی‌توجهی، سهل انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور در تجمع‌ها و مراکز پرتردد، زمینه ساز شدت چرخش و انتقال کرونا در شهرستان به شمار می آید ولی متاسفانه مردم شهرستان بدون توجه به هشدارها در تجمعات و مراسم عزاداری شرکت می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان اظهارداشت: واکسن به اندازه کافی در شادگان وجود دارد و مردم این شهرستان با توجه به گروه‌های سنی اعلام شده برای تزریق اقدام کنند، زیرا تزریق واکسن برای جلوگیری از ابتلا به کرونا بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه ۶۴ درصد جمعیت روستایی در شادگان و ۶۰ درصد جامعه هدف جمعیت شهری دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، افزود: ۴۲ درصد جمعیت روستایی و ۳۸ درصد جامعه هدف جمعیت شهری شادگان نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که با این آمار باید نگران فراگیری سویه جدید اُمیکرون در این شهرستان بود.

طاهری بیان کرد: موج ششم کرونا خطرناک‌تر و دارای قدرت سرایت بیشتری است و مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

شهرستان شادگان با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارد/ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.