نفت در اهواز استخراج می شود ، عوارضش را شهرداری تهران می گیرد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری خوزتاب ،ایزدی عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه حدود ۲۲۰ حلقه چاه در اهواز وجود دارد و عوارض این چاه ها به شهرداری اهواز پرداخت نمی شود ، گفت: قراردادهای فروش نفت در تهران منعقد می‌شود و عوارض آن در خزانه شهرداری تهران واریز می‌شود. نفت در اینجا استخراج

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری خوزتاب ،ایزدی عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه حدود ۲۲۰ حلقه چاه در اهواز وجود دارد و عوارض این چاه ها به شهرداری اهواز پرداخت نمی شود ، گفت: قراردادهای فروش نفت در تهران منعقد می‌شود و عوارض آن در خزانه شهرداری تهران واریز می‌شود. نفت در اینجا استخراج می‌شود و عوارضش آنجا گرفته می‌شود .
محمدرضا ایزدی در جلسه شورای شهر اهواز با دستورکار غیررسمی وضعیت آبگرفتگی شهر اهواز و مشکلات منطقه منبع آب که امروز( ۵ آذرماه) برگزار شد، با اشاره به مشکلات مردم در خصوص آبگرفتگی و منازل پرخطر منبع آب، اظهار کرد: دغدغه و مشکلاتی که سالها گریبان گیر مردم است در این جلسه عنوان شد؛ همه این مشکلات به نبود اعتبارات و نقدینگی برمی‌گردد. این اعتبارات می‌توانند بسیار از مشکلات شهر را حل کنند.
وی تصریح کرد: باید اصحاب رسانه به کمک اعضای شورای شهر و شهرداری بیایند و حرف آنها را منتقل کنند؛ اگر اصحاب رسانه در این زمینه کمک کردند و نمایندگان مجلس خبرگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحت تاثیر قرار گرفتند، می‌توانیم به مطالبات شهرداری از دستگاههای دولتی و شرکتهای مستقر دسترسی پیدا کنیم.
عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: مطالبات شهرداری می‌توانند مشکلات شهر را حل کنند تا دیگر با چنین مشکلاتی در سطح شهر روبرو نشویم.
▪️ایزدی افزود: شرکت نفت، صنایع فولاد، شرکت کربن، شرکت توسعه نیشکر و شرکت فولاد اکسین باید حق آلایندگی که سالانه مبلغی حدود ۶۵۰ میلیارد تومان است و برای مردم هزینه می شود را به شهرداری اهواز پرداخت کنند.
ایزدی بیان کرد: اگر شهرداری بتواند حق آلایندگی را از دستگاهها و شرکتهای مستقل بگیرد، شهر تغییر و تحول اساسی پیدا خواهد کرد. چرا باید در اهواز شاهد آبگرفتگی باشیم؟ چرا باید مشکلات منبع آب را داشته باشیم؟ این مشکلات لکه ننگی بر پیشانی من که عضو شورا هستم و مدیران شهر است.
عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: چرا باید شاهد چنین مشکلاتی باشیم در حالی که منابع مالی شهرداری اهواز می تواند آنقدر سرشار باشد که اهواز را دگرگون کند؟
وی عنوان کرد: حدود ۲۲۰ حلقه چاه در اهواز وجود دارد که عوارض این چاه ها به شهرداری پرداخت نمی شود. همچنین قراردادهای فروش نفت در تهران منعقد می شوند و عوارض آن در خزانه شهرداری تهران واریز می‌شود. نفت در اینجا استخراج می شود و عوارضش آنجا گرفته می شود.
ایزدی بیان کرد: اگر حق آلایندگی و عوارض را به شهرداری پرداخت کنند، شاهد این مشکلات نخواهیم بود. با شرایط کنونی کشور، شهرداری از محل ساخت و ساز درآمدی ندارد و حتی بودجه جاری شهر و حقوق کارکنان را نمی تواند پرداخت کند./ایسنا13709 251 300x203 نفت در اهواز استخراج می شود ، عوارضش را شهرداری تهران می گیرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.