کد خبر : 9909
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مرداد 1398 - 19:12

نمایشگاه گروهی عکاسان خوزستانی در اهواز برپا شد

نمایشگاه گروهی عکاسان خوزستانی در اهواز با حضور جمعی از هنرمندان ، عکاسان و علاقه‌مندان به این هنر در اهواز شامگاه شنبه گشایش یافت. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، مدیرانجمن سینمای جوانان خوزستان سه شنبه شب اظهار داشت :هدف از برپایی این نمایشگاه جمع خوانی عکس ،تبادل اطلاعات و گرامیداشت روز جهانی عکاسی،  ایجاد همدلی

نمایشگاه گروهی عکاسان خوزستانی در اهواز با حضور جمعی از هنرمندان ، عکاسان و علاقه‌مندان به این هنر در اهواز شامگاه شنبه گشایش یافت.

IMG 20190820 233908 300x215 نمایشگاه گروهی عکاسان خوزستانی در اهواز برپا شد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، مدیرانجمن سینمای جوانان خوزستان سه شنبه شب اظهار داشت :هدف از برپایی این نمایشگاه جمع خوانی عکس ،تبادل اطلاعات و گرامیداشت روز جهانی عکاسی،  ایجاد همدلی و وحدت رویه و زنده نگه داشتن این هنر بین دوستداران و هنرمندان عکاس انجمن سینمای جوان استان است .

حمید آل حمودی  ادامه داد : مجموعه عکس‌های این نمایشگاه با موضوعات سیل خوزستان و تاثیرات آن بر زندگی مردم ، طبیعت ،اجتماعی و آزاد به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود : پس از اعلام فراخوان نمایشگاه ، عکس ها در دبیرخانه انجمن سینمای جوان استان جمع آوری شده و پس از کارشناسی تعداد ۲۲ اثر در سالن نمایش این انجمن  به نمایش گذاشته شد .

وی گفت:  نمایشگاه گروهی عکس عکاسان خوزستان برای اولین بار به مناسبت روز جهانی عکاسی در طبقه زیرین موزه هنرهای معاصر اهواز از ۲۹ مرداد ماه به مدت یک هفته برپا می باشد ، علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه همه روزه ازساعت ۱۹ تا ۲۲ می توانند به محل انجمن سینمای جوان استان خوزستان واقع در جاده ساحلی غربی جنب فروشگاه رفاه اهواز مراجعه کنند .

آل حمودی ان اظهار داشت : عکاسی یک هنر صرفا رسانه ای نیست ،بلکه یک هنر خلاقانه است که می تواند در جامعه اثر بخش و جریان ساز باشد و هنرمندان این حوزه باید بیشتر از این مورد توجه نهادها و مسئولین قرار بگیرند.

مدیر انجمن سینمای جوانان خوزستان از آموزش فیلم کوتاه و عکاسی در انجمن سینمای جوان اهواز گفت و بیان کرد : متولی آموزش فیلم کوتاه و عکاسی، انجمن سینمای جوان است که به دلیل مشکلات متعدد شاهد کمرنگ شدن فعالیت آن بودیم وامیدواریم با حمایت دوستداران این هنر، زمینه تقویت و توسعه فعالیتها در این حوزه باشیم.

ساختمان انجمن سینمای جوان اهواز فاقد امکانات اولیه  آل حمودی با بیان اینکه ساختمان انجمن سینمای جوان اهواز فاقد امکانات اولیه است ادامه داد : پس از تعطیلی موزه هنرهای معاصر اهواز ، ساختمان انجمن  حدود هفت ماه به دلیل بی برقی تعطیل شد و پس از بازگشایی تاکنون فاقد آب است که با صحبت های انجام شده با مسئولین به نتیجه ای نرسیده ایم .

مدیر انجمن سینمای جوانان خوزستان از برنامه های انجمن سینمای جوان گفت و ادامه داد : دوشنبه ها پاتوق فیلم کوتاه ، سه شنبه ها  برنامه جمع خوانی عکس با موضوع تحلیل و بررسی عکس های عکاسان ایران و جهان ، چهارشنبه ها سینما وادبیات و پنج شنبه ها نقد و بررسی فیلم بلند در محل انجمن برگزار می شود.

پیشنهاد نامگذاری ۱۹ آگوست (۲۸ مرداد ) زمان نخستین رونمایی عکاسی برای عموم  به عنوان «روز جهانی عکاسی» ، نخستین بار توسط انجمن‌های عکاسی در آمریکا اعلام شد ولی شورای عکاسی بین‌المللی هند در سال ۱۹۹۱ نخستین نهادی بود که این روز را به صورت رسمی  به عنوان «روز جهانی عکاسی» جشن گرفت و از آن هنگام تا امروز هر سال کشورهای بیشتری این تاریخ را  به عنوان «روز جهانی عکاسی» در تقویم‌ خود ‌گنجانده‌اند./ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.