کد خبر : 8903
تاریخ انتشار : جمعه 4 مرداد 1398 - 15:27

نماینده مسجدسلیمان در مجلس :۶۱ درصد از مدارس این شهرستان غیر قابل استفاده است

نماینده مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۱ درصد از مدارس این شهرستان به دلیل فرسودگی یا غیر قابل استفاده هستند و یا باید به سرعت بهسازی و اصلاح شوند. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، علی عسگر ظاهری عصر پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش مسجدسلیمان اظهار داشت : شاخص هایی در زمینه

نماینده مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۱ درصد از مدارس این شهرستان به دلیل فرسودگی یا غیر قابل استفاده هستند و یا باید به سرعت بهسازی و اصلاح شوند.

PhotoGrid 1564142024272 300x300 نماینده مسجدسلیمان در مجلس :۶۱ درصد از مدارس این شهرستان غیر قابل استفاده است

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، علی عسگر ظاهری عصر پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش مسجدسلیمان اظهار داشت : شاخص هایی در زمینه ساخت و سازها در کشور وجود دارد که در خوزستان بسیار متفاوت است.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از مدارس این شهرستان نیازمند بازسازی هستند که تا پیش از مهر ماه باید به آنها توجه ویژه داشت .   نماینده مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته نیز این مشکلات به استانداری و نوسازی مدارس منتقل شده بود و اکنون ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی، بهسازی و نوسازی مدارس مسجدسلیمان اختصاص داده شد که امروز کلنگ شروع فعالیت ها با این اعتبارات در مسجد سلیمان به زمین زده شد.

وی تصریح کرد : معدل عمر مدارس شهرستان مسجدسلیمان بالای ۶۰ سال است و در زلزله اخیر متاسفانه ۱۶ مدرسه در این شهرستان به صورت کامل از دور  خارج شده و باید به سرعت تخریب شوند.

وی ادامه داد : همچنین پنج مدرسه در این شهرستان باید اصلاح شوند و نیاز به بازسازی اساسی دارند تا مجددا از آنها استفاده شود و همچنین ۴۱ مدرسه دیگر به نسبت‌های مختلف از زلزله متاثر شدند.

ظاهری گفت:  از وزیر آموزش و پرورش خواستاریم تا از سازمان نوسازی مدارس در استان‌های دیگر دعوت کند تا با انجام یک کار تیمی مشکلات مسجدسلیمان حل و دانش آموزان این شهرستان در مهرماه سال جدید بدون کلاس درس نمانند.

همچنین حجت الاسلام محمدصادق امینی امام جمعه مسجد سلیمان گفت: استاندار خوزستان در این روزها مانند مردم این شهرستان سختی فراوانی کشیده اند و هر یک از مسئولان در کنار مردم بوده اند.

وی افزود: اگرچه تمامی دولت‌ها خواسته اند که به این وزارتخانه برسند و تلاش‌هایی کرده‌اند اما همه ما بر این باوریم که به وزارتخانه آموزش و پرورش آنگونه که انتظار می‌رفت رسیدگی نشده است.  امام جمعه مسجد سلیمان گفت: مسجد سلیمان امروز محصول اقتصاد ضد مقاومتی و تک محصولی است؛ اقتصادی که هم صنعت عمران را به باد می‌دهد و هم متاسفانه آسیب‌های فرهنگی جدی وارد می‌کند.

وی بیان کرد : در ۱۲ سال گذشته  در این شهرستان بیش از آنکه به فکر حوزه‌های علمیه و مساجد باشم به فکر آموزش و پرورش بوده ایم اما باوجود این که تصمیمات اساسی برای این شهر گرفته شده اما عملی نشدند.  حجت الاسلام امینی گفت: یکی از این تصمیمات معقول جابجایی شهر بود که مصوب شد اما رئیس یکی از دولت ها در مسجد سلیمان گفت که این پروژه یک تصمیم انقلابی می خواهد.

وی افزود: این شهرستان از عدالت اجتماعی بی بهره ماند در حالی که در سایر نقاط کشور پیشرفت های خوبی را شاهد بوده ایم.  وی گفت: در حال حاضر به یک بی قانونی و هرج و مرجی مبتلا هستیم که بعید می‌دانم در شهر دیگری با چنین مشکلاتی مواجه باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.