کد خبر : 6445
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 - 20:11

هرطور که می خواهید استاندار را بنوازید اما…

هرطور که می خواهید استاندار را بنوازید اما… پس از مصاحبه اخیر استاندار خوزستان با شبکه خبر، متاسفانه بازهم برخی پیج های زرد مجازی دست بکار شدند تا بدون اشاره دقیق به سخنان شریعتی، فضایی کاذب را ایجاد کنند تا بزعم خود هجمه ای علیه وی سامان دهند. استاندار خوزستان در بخشی از سخنان خود

هرطور که می خواهید استاندار را بنوازید اما…

پس از مصاحبه اخیر استاندار خوزستان با شبکه خبر، متاسفانه بازهم برخی پیج های زرد مجازی دست بکار شدند تا بدون اشاره دقیق به سخنان شریعتی، فضایی کاذب را ایجاد کنند تا بزعم خود هجمه ای علیه وی سامان دهند.
استاندار خوزستان در بخشی از سخنان خود به وضعیت”اردوگاههای اسکان اضطراری” اشاره کرده و با ذکر نقل قولی از زبان نمایندگان صلیب سرخ به بیان گزارشی در این زمینه پرداخته است.
اما چرا واکنش های پیج های زرد و برخی افراد که شتابزده و بدون رجوع به اصل مصاحبه اظهارنظر کرده اند، دقیق و منطقی نبوده است؟

۱- بخش مورد اشاره از سخنان استاندار خوزستان صرفا در ارتباط با اردوگاههای رسمی اسکان اضطراری است(استاندار سه بار این موضوع را متذکر شد) که بر اساس مقررات بین المللی، قواعد و معیارهای خاصی دارد و ارزیابان صلیب سرخ بر همین اساس اظهارنظر کرده و استاندار آن را رسانه ای کرد.
این اردوگاهها پیشتر نیز مورد بازدید مسئولان کشوری و حضور سرزده برخی نمایندکان مجلس و همینطور چهره های مستقل سیاسی و هنری و اجتماعی سرشناش قرار گرفت و هیچیک اظهارنظر منفی از وضعیت پیش گفته ارائه نکرده اند.
البته همه اینها نافی رنجهای مردم و دال بر عدم وجود مشکلات نیست و تردیدی نیست و چه بسا بی خانمانی مردم و از دست رفتن دسترنج و مال و منال آنها تا روزی که جبران شود دردی التیام نیافته تلقی می شود.

۲-استاندار در ادامه سخنان خود گفته است: “ولی ما این را نپذیرفتیم و خدمات مان به مردم عزیز را در نهایتی که نظام و دولت در نظر داشت و توان مان بود را در حد توان مان فراهم کردیم و…”
اما تعمدا به این بخش سخنان وی نمی پردازند تا امکان بهره برداری سیاسی را برای خود حفظ کنند.

۳- استاندار در بخش های دیگر سخنان خود به خدمات ارائه شده و وضعیت سایر سیل زدگان نیز اشاره و درباره آن سخن گفت و اساسا در این مصاحبه صحبتی از اینکه مردم مشکلی ندارند یا همه چیز عادی است به میان نیامده است.
سخنان وی بخش های مختلفی داشت و وی در بخش اردوگاههای رسمی سخنان ارزیابان صلیب سرخ را نقل قول کرد.

۴- سرپرست ارزیابان صلیب سرخ در مصاحبه ای نقل قول مطرح شده را تایید و بر مطالب استاندار خوزستان صحه گذاشته و خدمات ارائه شده را عالی ارزیابی کرده است.

حال جای این سوال از برخی منتقدان که سعی می کنند بطور هماهنگ و سازماندهی شده و تمسک به پیج های مجازی زرد و در موارد اندکی معتبر، رویکرد و گارد مخالفت آمیز خود نسبت به استاندار را از مسائل سیاسی و شخصی و قومی و… به موضوع سیلاب اخیر سرایت بدهند، وجود دارد که براستی این همه جنجال برای چیست؟

اگر با شریعتی مخالفید آیا رواست زحمات طیف وسیعی از کارمندان و کارگران و مدیران و سازمانهای خیریه و مردم نهاد و اعضای هلال احمر و بهداشت و درمان و…که همگی جزوی از همین مردمند را بخاطر این مخالفت با یک مقام سیاسی اجتماعی، زیرسوال ببرید و از هر فرصتی برای حاشیه سازی دریغ نکنید؟

آیا اخلاق و انصاف چنین حکم می کند که تلاش های گسترده ای که برای کاهش آلام مردم صورت گرفت و همه مردم و مسئولان همپای یکدیگر هم شریک و هم شاهد آن بودند بخاطر مخالفت تعدادی از افراد با استاندار نادیده گرفته شود؟

سطح متفاوت و بهتر و غیرقابل انکار خدمات در خوزستان به سیل زدگان (لااقل نسبت به استانهای دیگر) محصول اراده و تلاش جمعی بود و لااقل به حرمت تک تک انسان هایی که از روز اول تعطیلات تا امروز در کنار خانواده هایشان نبودند از اورژانس و هلال احمر گرفته تا بسیج و نیروهای نظامی، از مدیر کل راه و شهرسازی که شب را بر تپه های سیل بند استراحت می کرد تا مدیرکل بستری شده بحران، از کارگران و نیروهای خدماتی و رفتگران شهرداری و استانداری تا پزشکان و سازمان های غیردولتی و خیریه ها و بسیار افراد گمنام تا “استاندار”ی که حتی در حین وقایع سیل نتوانست دخترش را به اتاق عمل بیمارستان بدرقه کند، کمی رعایت کنید. همه این تلاش ها سزاوار این بازی های کودکانه سیاسی نیست. اگر با استاندارمشکلی دارید لطفا شخص او را هر گونه که می خواهید بنوازید اما لطفا زحمات یک جمع گسترده را در این بازی لگدمال نکنید.

? یادداشتی از حامد نوروزی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.