کد خبر : 19847
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آبان 1400 - 17:12

پلیس فتا خوزستان؛

دو هشدار جدی پلیس فتا؛ قابل توجه دارندگان صفحات اینستاگرام و کسانی که شماره‌های ناشناس خارجی با آنها تماس میگیرند

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به هک برخی صفحات اینستاگرام، گفت: اخیرا شاهد مراجعه شهروندان با عنوان هک صفحات اینستاگرام و درخواست وجه از فالور های آنها هستیم که عامل اصلی آن انتخاب رمز عبور ساده، همچون شماره تلفن همراه َو نصب برنامه‌های مخرب است که برای مصون ماندن از این آسیب‌ها، همواره باید از رمز عبور پیچیده که حاوی حروف کوچک و بزرگ، اعداد و علائم است استفاده نموده و همچنین از نصب برنامه‌های مخرب که بیشتر تحت عناوینی مانند افزایش فالور، به اطلاعات کاربران به صورت غیرمجاز دسترسی پیدا می‌کنند، خودداری کنند.

 

 

PicsArt 10 25 04.49.51 دو هشدار جدی پلیس فتا؛ قابل توجه دارندگان صفحات اینستاگرام و کسانی که شماره‌های ناشناس خارجی با آنها تماس میگیرند

 

به گزارش پايگاه خبری خوزتاب؛ سرهنگ کارآگاه علی حسینی افزود: هکرها پس از دسترسی به اکانت شهروندان اقدام به ارسال پیام هایی مبنی بر درخواست کمک مالی با ذکر مبلغ و شماره حساب برای دنبال کنندگان صفحه هک شده می کنند که مخاطبین پس از دریافت پیام با این تفکر که از سوی دوستشان یا بستگانشان ارسال شده اقدام به واریز وجه درخواستی به شماره حساب اعلامی می کنند.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در صورت دریافت چنین پیامک هایی بهتر است که پیش از واریز وجه با مخاطب به صورت تلفنی تماس برقرار کرده و یا به صورت حضوری صحت موضوع را جویا شوند و پس از اطمینان، وجه درخواستی را واریز کنند.

 

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به تماس‌های ناشناس خارجی به شهروندان توصیه کرد : برای مراقبت از امنیت خود در برابر فعالیت مجرمان سایبری ، پس از دریافت تماس از دست رفته از شماره‌های ناشناس خارجی ، آنها را مسدود کنید تا در مقابل مجرمان ایمن بمانید .

 

 

 

هشدار پلیس فتا خوزستان در خصوص برقراری تماس مجدد با شماره‌های ناشناس خارجی

news 15018552189565711501859990noticianormal 0 دو هشدار جدی پلیس فتا؛ قابل توجه دارندگان صفحات اینستاگرام و کسانی که شماره‌های ناشناس خارجی با آنها تماس میگیرند

 

به گزارش خوزتاب؛ رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به تماس‌های ناشناس خارجی، به شهروندان توصیه کرد: برای مراقبت از امنیت خود در برابر فعالیت مجرمان سایبری، پس از دریافت تماس از دست رفته از شماره‌های ناشناس خارجی، آن‌ها را مسدود کنید تا در مقابل مجرمان ایمن بمانید.

 

این روش و شیوه‌های مشابه آن با هماهنگی برخی اپراتورهای خارجی و با هدف کسب درآمد غیرقانونی از مشترکین اپراتورهای سایر کشورها با استفاده از سرویس‌های مخابراتی صورت می‌گیرد.

 

در این روش مجرمان با استفاده از تماس گیرنده‌های خودکار و به صورت نرم افزاری با تعداد زیادی از شماره‌ها، یک یا ۲ تماس کوتاه برقرار ‌کرده تا تماس از دست رفته روی گوشی طرف مقابل ثبت شود.

 

افراد نیز پس از دیدن تماس‌های از دست رفته، به گمان اینکه تماس مهمی را از دست داده‌اند و یا از روی حس کنجکاوی و بدون دقت به داخلی یا خارجی بودن شماره، اقدام به تماس مجدد با این شماره‌ها می‌کنند و به این شکل لحظاتی پس از برقراری تماس هزینه‌های سنگین تماس بین المللی به آنها تحمیل می‌شود.

 

بدین صورت که‌ پس از برقراری تماس با شماره مورد نظر، اپراتور پاسخ داده و سعی می‌کند با صحبت در مورد موضوعات مختلف مانند پذیرفته شدن در لاتاری و برنده شدن جایزه‌های متنوع، مکالمه را طولانی کند تا درآمد بیشتری نصیبشان شده و از طرفی حساب شما را خالی کنند.

 

بسیاری از آنها دارای اپراتور نرم افزاری هستند و در صورت تماس با آنها پیام ضبط شده برای شما پخش می‌شود ، این پیام‌ها اغلب به زبان انگلیسی و در بعضی مواقع به صورت فارسی و عربی نیز پخش می‌شود.

 

توصیه ما به شهروندان این است که در صورتی که مکالمات بین المللی ندارند به این تماس‌ها اعتنا نکرده و آنها را نادیده بگیرند و نیز اگر منتظر تماس آشنایان و نزدیکان خود که سفر کرده اند را به یاد داشته باشند.

 

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت های سایبری گزارش کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.