کد خبر : 781
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1395 - 9:56

هفت بازی از لیگ شانزدهم باقی مانده و رقابت در بالای جدول به شدت حساس

هفته بیست‌وسوم بازی‌های لیگ برتر کشور دیروز با برگزاری دو بازی به پایان رسید و جدول بعد از اتمام این دو بازی دوباره شاهد تحولات مهمی بود. از پرسپولیس شروع می‌کنیم. تیم برانکو در هفته‌های آتی باید به مصاف استقلال خوزستان (پنجم)، نفت آبادان (سیزدهم)، پیکان ( ششم)، ماشین سازی (شانزدهم)، پدیده (یازدهم)، ذوب آهن

هفته بیست‌وسوم بازی‌های لیگ برتر کشور دیروز با برگزاری دو بازی به پایان رسید و جدول بعد از اتمام این دو بازی دوباره شاهد تحولات مهمی بود.

17 2 12 1647481 هفت بازی از لیگ شانزدهم باقی مانده و رقابت در بالای جدول به شدت حساس

بعد از اینکه تراکتور و استقلال در روزهای جمعه و شنبه مقابل حریفان متوقف شدند، پرسپولیس از این فرصت نهایت استفاده را برد و دوباره اختلاف خودش با این دو تیم را بیشتر کرد. تعقیب و گریز پرسپولیس و تراکتورسازی در بالای جدول از ابتدای فصل دنبال می‌شد، اما اینکه استقلال بعد از نیم فصل اولی نه چندان قدرتمند حالا به چهار امتیازی تیم دوم جدول رسیده، یکی از اصلی‌ترین نکات این چند هفته اخیر لیگ برتر است. سه تیم بالای جدول حاشیه امنیت خوبی را با رقیبان ایجا کرده‌اند. به طوری که پرسپولیس و استقلال حتی اگر در دو بازی هم شکست بخورند، باز هم رتبه‌های اول و سوم خود را حفظ خواهند کرد. ذوب‌آهن هم که روندی خوب را در پیش گرفته بود، با افت محسوسی روبرو شده و به نظر کار سختی برای کسب سهمیه فصل بعد آسیا دارد. در مقابل سرخابی‌های تهران و تراکتور، حداقل از بابت سهمیه خیال خودشان را تا حدودی راحت کردند و از هفته آینده به بعد نگاه‌ها کاملا معطوف به قهرمانی خواهد بود. با این وجود بد نیست نگاهی داشته باشیم به بازی‌های آینده سه تیم بالای جدول و بررسی اینکه شرایط تا پایان همینطور باقی خواهد ماند؟

17 3 5 222233IMG20061803 300x183 هفت بازی از لیگ شانزدهم باقی مانده و رقابت در بالای جدول به شدت حساس

از پرسپولیس شروع می‌کنیم. تیم برانکو در هفته‌های آتی باید به مصاف استقلال خوزستان (پنجم)، نفت آبادان (سیزدهم)، پیکان ( ششم)، ماشین سازی (شانزدهم)، پدیده (یازدهم)، ذوب آهن (چهارم) و سیاه جامگان (پانزدهم) برود. از هفت بازی باقی مانده پرسپولیس، آنها در چهار بازی میزبان هستند و باید سه بازی خود را خارج از خانه برگزار کنند. از جمله بازی هفته آخر که در مشهد برگزار خواهد شد. در مسیر پرسپولیس برای ادامه فصل، ذوب آهن می‌تواند یکی از مهم‌ترین رقیبان این تیم باشد و شاید از این نظر که در دور رفت تنها باخت پرسپولیس را رقم زد، حریف سختی برای قرمزها باشد. البته آنها با دو تیم ته جدولی که برای فرار از سقوط می‌جنگند، نیز تقابل خواهند داشت. هرچند برانکو ایوانکوویچ بعد از پیروزی برابر نفت تهران از این گفت که فعلا برای قهرمانی هیچ چیز تمام نیست، اما حداقل پرسپولیس روی کاغذ شانس قهرمانی زودتر از موعد را هم دارد. آنها فرصت دارند فقط دو بازی از هفت بازی آینده خود را ببازند و همچنان صدرنشین باشند. اتفاقی که بدون شک اصلا به آن فکر نمی‌کنتد. چون تجربه تلخ روز آخر فصل پیش را هنوز فراموش نکردند و امسال به دنبال حفظ این ثبات فوق‌العاده هستند.

17 3 5 222345phpThumb generated thumbnailjpg 300x182 هفت بازی از لیگ شانزدهم باقی مانده و رقابت در بالای جدول به شدت حساس

تراکتورسازی با توجه به جدول دومین شانس قهرمانی است. تیم قلعه‌نویی که با چهار امتیاز اختلاف نسبت به استقلال در رده دوم قرار دارد، در هفته‌های باقی‌مانده لیگ باید در مقابل فولاد (دهم)، گسترش فولاد (نهم)، صبا (چهاردهم)، پدیده (یازدهم)، استقلال (سوم)، سپاهان (هشتم) و نفت تهران (هفتم) قرار بگیرد. پدیده تنها حریف مشترک آنها با پرسپولیس است و تراکتور نیز همانند صدرنشین لیگ باید مقابل یکی از قعرنشینانی که برای بقا می‌جنگد قرار بگیرد. حساس‌ترین بازی آنها بدون شک دیدار مقابل استقلال در تبریز است. تیم قلعه‌نویی این روزها فراز و نشیب زیادی دارد. در مواقع حساس امتیازات مهمی را از دست داده و اسیر محرومیتی از سوی فیفا هم شده است. همه این‌ها به وجود آورنده هشت امتیاز اختلاف با پرسپولیس شده است. در مقابل اما آنها هنوز به اندازه یک باخت از استقلال جلو هستند و همین امیدشان را برای رقابت با پرسپولیس زنده نگه می‌دارد. تراکتور دو فصل پیش تجربه از دست دادن قهرمانی در هفته آخر را داشت. درست مثل پرسپولیس فصل گذشته. امسال ولی با وجود این تیم قدرتمند تبریزی‌ها اصلا دوست ندارند حتی در همان روز آخر جام را از دست بدهند. حتی اگر بهترین پرسپولیس یکی دو دهه اخیر را بالای سر داشته باشند.

17 3 5 222433 دربی 84 e1486976759664 300x178 هفت بازی از لیگ شانزدهم باقی مانده و رقابت در بالای جدول به شدت حساس

استقلال و منصوریان حالا امید را در رگ‌های طرفداران‌شان تزریق کرده‌اند. سایپا (دوازدهم)، فولاد (دهم)، گسترش فولاد (نهم)، صبا (چهاردهم)، تراکتورسازی (دوم)، پدیده (یازدهم) و سپاهان (هشتم) حریفان بعدی استقلال هستند. رقیبان استقلال به جز در یک بازی (سایپا)، همگی همان حریفان تراکتورسازی هستند و این یکی از نکات قابل توجه ادامه بازی‌های لیگ است. علاوه بر اینکه تقابل آنها با تراکتورسازی را فراموش نکنیم. همه چیز بین دو تیم یکسان است و سختی بازی‌های آنها نیز تا حد زیادی برابر است. استقلال برای جبران این چهار امتیاز عقب مانده از تراکتور اولین کاری که باید بکند این است که در هیچ یک از بازی‌های آینده‌اش شکست نخورد. البته این دید برای زمانی است که هدف تیم منصوریان گرفتن تراکتور باشد. حالا اگر آنها نگاهی به قهرمانی داشته باشند که مطمئنا با توجه به صحبت‌های سرمربی‌شان دارند، باید در همه بازی‌های خود به عنوان پیروز از زمین بیرون بیایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.