والیبال لهستان ۳ – والیبال ایران صفر/ مات قدرت میزبان!

تیم‌ملی والیبال ایران مقابل لهستان شکست خورد و از صعود به فینال این رقابت‌ها باز ماند. در دور دوم هفته سوم رقابت های لیگ جهانی والیبال، تیم های ملی لهستان و ایران در خاک لهستان به مصاف هم رفتند. این دیدار برای شاگردان کولاکویچ بسیار اهمیت داشت زیرا آخرین بخت ایران برای صعود به دور

تیم‌ملی والیبال ایران مقابل لهستان شکست خورد و از صعود به فینال این رقابت‌ها باز ماند.

17 6 5 9748 والیبال لهستان 3   والیبال ایران صفر/ مات قدرت میزبان!

در دور دوم هفته سوم رقابت های لیگ جهانی والیبال، تیم های ملی لهستان و ایران در خاک لهستان به مصاف هم رفتند. این دیدار برای شاگردان کولاکویچ بسیار اهمیت داشت زیرا آخرین بخت ایران برای صعود به دور نهایی رقابت های لیگ جهانی به حساب می آمد. دیداری که در نهایت با برتری ۳-۰ تیم لهستان به پایان رسید.

ست اول: لهستان ۲۵-۱۷ ایران

ایران مسابقه را با ترکیب  سعید معروف، امیر غفور، محمد موسوی، مهدی مرندی، میلاد عبادی پور و فرهاد قائمی آغاز کرد. دو تیم مسابقه را پایاپای شروع کردند و تا امتیاز ۵ به صورت مساوی پیش رفتند. اما درخشش ستاره های لهستان با محوریت کوبیاک، روند بازی را به سود تیم میزبان تغییر داد. آن ها وقت استراحت فنی اول را ۸-۵ بردند و در ادامه توانستند با اتکا به سرویس های پرقدرت و دقیق بوژک و البته سرعت در خط حمله، فاصله قابل توجهی را با ایران ایجاد کنند. به گونه ای که وقت استراحت فنی دوم را نیز با نتیجه ۱۶-۱۰ مال خود کردند. در آن سو سرویس های پرشی ها راه به جایی نمی برد و حملات ایران با دفاع لهستانی ها مواجه می شد تا عملا ایران با بن بستی تاکتیکی در ست اول مواجه شود. در لحظات پایانی ست، برخی تغییرات مثل ورود رضا قرا و مسعود غلامی کمی شرایط مسابقه را تعدیل کرد اما در نهایت ست نخست این دیدار با برتری ۲۵-۱۷ لهستان پایان یافت.

ست دوم: لهستان ۲۵-۱۸ ایران

در آغاز این ست امیر غفور به جای خود در خط حمله برگشت و همین عامل به ایران کمک کرد تا بتواند اختلاف ایجاد شده در وقت استراحت فنی اول را کاهش دهد. ایران در حالی که ۸-۵ از میزبان عقب بود، توانست در امتیاز ۱۲ به فاصله یک امتیازی لهستان برسد و این تیم را تحت فشار قرار دهد. اما دریافت های ضعیف در عقب زمین ایران و توپ هایی که به معروف نرسیدند، باز هم میزبان را پیش انداخت. سرویس های جهشی موجی دریزگا بلای جای دریافت کنندگان ایران بود. وقت استراحت فنی دوم هم با برتری ۱۶-۱۲ میزبان به پایان رسید. تیم کم انگیزه ایران نه در حمله نه در دفاع شب خوبی را پشت سر نمی گذاشت و امتیازات را یکی پس از دیگری به تیم آماده لهستان واگذار می کرد. تنوع در خط حمله لهستان باعث می شد مدافعین ایران در دفاع روی تور کاملا جا بمانند و حتی جا به جایی قرا با موسوی هم کمکی به ایران نکرد. در اواخر ست دیوید کونارسکی برای میزبان و سامان فائزی برای ایران راهی میدان شدند. آبشار های پر قدرت و دقیق بینیک در میان غوغای هواداران پر شور لهستان در سالن عرصه را بر بازیکنان تیم ملی تنگ کرده بود و ضریب اشتباه تیم ملی را افزایش داده بود. این ست در نهایت با برتری ۲۵-۱۸  لهستان به پایان رسید.

 

ست سوم: لهستان ۲۵-۲۲ ایران
ایران ست سوم را بهتر از دو ست قبل آغاز کرد و توانست وقت استراحت فنی اول را ۸-۶ مال خود کند. ورود سامان فائزی به زمین شرایط را به نفع ایران تغییر داد اما بعد از وقت استراحت، لهستان با استفاده از وقفه ایجاد شده توانست بازی را برگرداند و با بهره گیری از اشتباهات بازیکنان ایران، در امتیاز ۱۱ بازی را به تساوی کشید. حضور لمانسکی بلند بالا در خط حمله لهستان، قدرت هجومی تیم میزبان را افزایش داده بود اما از طرفی دریافت های خوب قائمی و مرندی و به تبع آن پاس های دقیق سعید معروف در زمین ایران، مهاجمین ما را در فرصت امتیاز گیری قرار می داد تا بازی متعادل پیش برود. ایران وقت استراحت فنی دوم را هم ۱۶-۱۵ برد.اما بازهم تیم با تجربه لهستان توانست از وقفه وقت استراحت استفاده کند و بازی را کاملا به سود خود تغییر دهد. آن ها توانستند به امتیاز ۲۰ برسند اما در این میان اجازه ندادند که ایران حتی یک امتیاز کسب کند تا شاگردان کولاکویچ همچنان در عدد ۱۶ باقی بمانند. ورود فرهاد نظری افشار و علی شفیعی اختلاف را کاهش داد اما هرگز نتوانست از شکست ایران مقابل تیم قدرتمند لهستان جلوگیری کند تا تیم ملی یک شکست سه بر صفر دیگر را نیز در خاک لهستان تجربه کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.