کد خبر : 7134
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 خرداد 1398 - 22:02

آزادی ۵۸ زندانی غیر عمد در ماه مبارک رمضان / وجود ۲۴۶ زندانی جرایم غیر عمد در زندان های استان

مدیرعامل ستاد دیه خوزستان گفت: با حمایت خیرین سخاوتمند، توانستیم اسباب آزادی ۵۸ زندانی جرایم غیرعمد را در ماه مبارک رمضان فراهم کرده و لبخندی بر صورت خانواده این افراد بنشانیم. حجت الاسلام قدرت‌اله هاشم نیا در گفتگو با خبرنگار خوزتاب با اشاره به وجود ۲۴۶ زندانی جرایم غیر عمد دیگر در زندان های خوزستان

مدیرعامل ستاد دیه خوزستان گفت: با حمایت خیرین سخاوتمند، توانستیم اسباب آزادی ۵۸ زندانی جرایم غیرعمد را در ماه مبارک رمضان فراهم کرده و لبخندی بر صورت خانواده این افراد بنشانیم.

n82921750 72351359 300x186 آزادی ۵۸ زندانی غیر عمد در ماه مبارک رمضان / وجود ۲۴۶ زندانی جرایم غیر عمد در زندان های استان

حجت الاسلام قدرت‌اله هاشم نیا در گفتگو با خبرنگار خوزتاب با اشاره به وجود ۲۴۶ زندانی جرایم غیر عمد دیگر در زندان های خوزستان اظهار کرد: برای آزادی این زندانیان حدود ۲۵ میلیارد تومان نیاز هست که خانواده این افراد پناهی جز دستان پُرمحبت شما خیرین عزیز ندارند.

مدیرعامل ستاد دیه خوزستان گفت: ستاد دیه خوزستان به صورت مردمی و هییت امنایی اداره می‌شود که رئیس کل دادگستری رئیس هیئت امنا، مدیرکل زندان‌ها و مدیرکل کمیته امداد خوزستان و چند خَیر به عنوان اعضای ستاد دیه فعالیت میکنند.

وی بیان کرد: حدود ۲هزار خَیر ستاد دیه استان خوزستان را حمایت می‌کنند،اظهار کرد: به برکت وجود این خیرین توانستیم از سال  ۹۴ تاکنون شرایط آزادی بیش از ۲هزار زندانی که بطور ناخواسته و با جرایم غیر عمد به زندان افتادند را آزاد کردیم.

وی با تاکید به اینکه تحت هیچ عنوان حتی ۱ریال از کمک خیرین برای آزادی زندانیان شرور و قاچاقچی هزینه نخواهد شد، افزود: تمام زندانيان جرايم غيرعمد بدون ارتکاب گناهي و تنها به خاطر حوادث ناخواسته اي كه ممكن است براي اغلب ما پيش بيايد در بندهاي زندان گرفتار شده اند و عموم این افراد انسان هاي آبرومندي هستند كه به دليل تصادف، حوادث كارگاهی و غيرقابل پيش بيني و به علت عدم توانايي در پرداخت ديه و خسارات وارده ، مطابق قوانين كشور گرفتار شدند.

به گزارش خوزتاب، حجت الاسلام هاشم نیا  با بیان اینکه فقط ۲ زندانی زن غیرعمد وجود دارد که بدهی آنها سنگین است، تاکید کرد: یکی از اولویت‌‌های ستاد دیه خوزستان آزادی زندانیان زن غیر عمد ، افراد زیر ۱۸ سال و خانواده ایثارگر است که به محض ورود اینچنین افرادی به زندان، گروه تحقیقات ستاد دیه تحقیق خود را شروع کرده و در صورتی که اموالی به نام این افراد نباشد و مطمئن شویم توانایی پرداخت دیه خود را ندارند شرایط را برای آزادی این افراد آغاز میکنیم.

مدیرعامل ستاد دیه خوزستان گفت؛ اساس فتاواي عموم مراجع معظم تقليد ، پرداخت زكات فطريه براي كمك به آزادي زندانيان جرايم غيرعمد اشكالي ندارد و از شما خیر اندیشان تقاضا داریم با کمک های خود در این میدان خیر و پر برکت یار و یاور ما باشید تا بتوانیم گره ای از مشکلات هم‌نوعان بگشاییم و لبخندی بر لبان این افراد و خانواده شان بنشانیم.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین این امکان فراهم شده تا خیرین و حامیان سخاوتمند با حضور در ستاد دیه خوزستان(جنب زندان سپیدار اهواز) پرونده مورد نظر خود را برای حمایت انتخاب کنند و یا به صورت غیرحضوری ،توسط موبایل یا بصورت بانکی از طریق شماره های زیر زندانیان جرایم غیر عمد را مورد حمایت خود قرار دهید و این اطمینان داشته باشید آثار و برکات این خیرات را در این دنیا و آخرت که همه ما نیازمند هستیم، خواهید دید. راه های کمک به ستاد دیه?

ستاره ۷۸۰ ستاره ۷۷۷۷۰۶۱ مربع

۶۲۷۳۸۱۱۰۴۳۸۲۲۵۶۵

۰۱۰۶۲۳۰۶۵۴۰۰۶

 

مجتبی بهزادی/خوزتاب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.