کد خبر : 5075
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 فروردین 1398 - 0:22

وضعیت سدهای خوزستان تحت کنترل است و جای هیچگونه نگرانی نیست

وضعیت سدهای خوزستان تحت کنترل است و جای هیچگونه نگرانی نیست. ? به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، ساعتی پیش وزیر نیرو در خصوص وضعیت سیلاب در استان خوزستان با اشاره به شرایط نسبتا حساس ساعات اولیه امروز اظهار داشت : به‌دلیل رواناب ناشی از تحولات استان لرستان و بارش‌های شدید، سیلاب‌ شگفت‌انگیزی به بزرگی بیش

وضعیت سدهای خوزستان تحت کنترل است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

? به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، ساعتی پیش وزیر نیرو در خصوص وضعیت سیلاب در استان خوزستان با اشاره به شرایط نسبتا حساس ساعات اولیه امروز اظهار داشت : به‌دلیل رواناب ناشی از تحولات استان لرستان و بارش‌های شدید، سیلاب‌ شگفت‌انگیزی به بزرگی بیش از ۸۰۰۰ متر مکعب در ثانیه وارد کرخه شد که خوشبختانه در حال حاضر رو به کاهش است.

? وی افزود: طبق اطلاعات ارائه شده، از ساعت ۱۸ امروز، ورودی کرخه حدود ۳۵۰۰ مترمکعب در ثانیه و ورودی دز نیز به ۳۰۰۰ مترمکعب در ثانیه رسیده و خروجی از این دو سد به‌گونه‌ای محاسبه می‌شود که میزان ذخیره هیچکدام از سدها از حد مجاز خارج نشود.

? وزیر نیرو در پاسخ به این سئوال که سرریز امروز سد کرخه خارج از کنترل بوده است یا خیر، گفت: بهره‌بردار از سد، طبق دستورالعمل‌های دریافتی بخشی از آب ذخیره شده را از طریق سرریز سد رها می‌کند که در سد کرخه وضعیت این گونه بوده؛ وضعیت کاملا تحت کنترل است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

? اردکانیان یکی از راه‌های کاهش خسارات سیل را تخلیه منازل در معرض خطر عنوان کرد و افزود: هنگامی که مردم به هشدارها توجه کرده و از مستحدثات کرانه رودخانه‌ها فاصله می‌گیرند، شاهد حوادث جانی نخواهیم بود و انشاءالله پس از چند روز پس از بهبود شرایط به خانه و کاشانه خود باز خواهند گشت.

? #اطلاع_رسانی_کنید

?خوزتاب متفاوت ترین پایگاه  خبری رسمی خوزستان ? #فوری ?

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.