کد خبر : 2723
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1396 - 9:33

پارلمان کردستان امروز برای بررسی تعلیق اختیارات بارزانی تشکیل جلسه می‌دهد

رئیس کمیسیون پارلمانی در امور مالی و اقتصادی در اقلیم کردستان اعلام کرد که این پارلمان امروز (پنجشنبه) برای بررسی تعلیق دوره مسعود بارزانی تشکیل جلسه می‌دهد. عزت صابر، رئیس کمیسیون پارلمانی در امور مالی و اقتصادی در اقلیم کردستان در مصاحبه با خبرگزاری‌های نووستی و اسپوتنیک در پاسخ به اخباری مطرح شده مبنی بر

رئیس کمیسیون پارلمانی در امور مالی و اقتصادی در اقلیم کردستان اعلام کرد که این پارلمان امروز (پنجشنبه) برای بررسی تعلیق دوره مسعود بارزانی تشکیل جلسه می‌دهد.

755790 873 300x168 پارلمان کردستان امروز برای بررسی تعلیق اختیارات بارزانی تشکیل جلسه می‌دهد

عزت صابر، رئیس کمیسیون پارلمانی در امور مالی و اقتصادی در اقلیم کردستان در مصاحبه با خبرگزاری‌های نووستی و اسپوتنیک در پاسخ به اخباری مطرح شده مبنی بر انتقال قدرت مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به پارلمان کردستان گفت: این مساله درست است. پیش از آنکه ما به یک خلأ سیاسی و قانونی برسیم این اختیارات میان پارلمان و کابینه توزیع می‌شود.

وی افزود: منصب رئیس اقلیم کردستان و معاونش به حالت تعلیق در می‌آید و انتخابات تنها بعد از گذشته هشت ماه برگزار می‌شود.

پارلمان اقلیم کردستان روز سه‌شنبه از موکول کردن انتخابات پارلمانی و ریاست اقلیم به هشت ماه دیگر خبر داد.

همزمان، هندرین محمد، رئیس کمیسیون انتخاباتی در اقلیم کردستان نیز گفت که این اقدام به این دلیل اتخاذ شد که احزاب سیاسی نامزد خود را معرفی نکردند.

در همین حال، شوان رابر، از رهبران گروه اسلامی کردستان اعلام کرد: طبق اطلاعات موجود، پیش بینی می‌شود که مسعود بارزانی از پست خود به دلیل بحران کنونی در کردستان استعفا دهد.

وی افزود: چه بسا کشورهای بزرگ بارزانی را در پی برگزاری همه‌پرسی وادار به استعفا کنند. کشورها تعاملشان با بارزانی دیگر مثل گذشته نیست و علت این امر این است که بارزانی نصیحت‌ها و میانجی‌گری‌های آنها را نپذیرفت و بحران میان بغداد و کردستان رو به وخامت نهاد.

وی افزود: بارزانی پس از همه‌پرسی در شرایط دشواری قرار دارد و بغداد و کشورهای همسایه نیازمند یک شخص جدید یا دولت جدیدی هستند تا با آن در مرحله آتی تعامل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.