کد خبر : 18717
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1400 - 15:37

پایانه های شهر اهواز در آینده نزدیک متحول خواهند شد

اخبار اهواز و شهرهای استان را در پایگاه خبری خوزتاب KHUZTAB بخوانید

طی چند ماهه گذشته اقدامات وسیعی در حوزه های عمرانی و مدیریت پایانه ها صورت گرفته که نسبت به ادوار گذشته از رشد و سرعت قابل توجهی برخوردار بوده است

 

 

IMG 20210912 145808 079 پایانه های شهر اهواز در آینده نزدیک متحول خواهند شد

 

   به گزارش خوزتاب؛ مدیر عامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری اهواز در گفتگو با این رسانه با اشاره به تحولات کم سابقه و چشمگیر این سازمان اظهار کرد: با توجه به اینکه سایت اداری سازمان در ساختمان حوزه حمل و نقل و ترافیک دارای فضای اداری نامناسبی بود در کمترین زمان ممکن احداث سایت اداری جدید با فضایی بسیار بزرگتر در سالن انتظار پایانه خلیج فارس صورت گرفت.

 

وی افزود: به دلیل حساسیت های پایانه سیاحت و لزوم برقراری امنیت، پاسگاه جدیدی با ابنیه مناسب ساخته شد و هم اکنون کارکنان خدوم نیروی انتظامی در مکانی مشرف بر محوطه مستقر شده اند. گفتنی است پیش از این پاسگاه در یک دستگاه کانتکس فرسوده قرار داشت.

 

کیانی خاطر نشان کرد: از سویی برای افزایش ضریب امنیت برای مسافران در پایانه ها عملیات تقویت و تعمیر پایه های روشنایی در محوطه های تردد خودرو و مسافران انجام شد.

 

وی گفت: برای برقراری امنیت و پایش پایانه شرق ۱۸ دوربین مداربسته نصب و به همراه آن ساختمان جدید مانیتوریک حراست ورودی ساخته شد که هم اکنون به صورت فعال و شبانه روزی مشغول انجام وظیفه می باشد.

 

مدیر عامل سازمان پایانه های مسافربری ادامه داد: به دلیل حجم ترددهای بالای پایانه سیاحت، بخشی از محوطه این پایانه به صورت کامل اسفالت شد که این اقدام علاوه بر سهولت رفت و آمد خودروها از جمع شدن آب های سطحی در فصول بارش جلوگیری خواهد کرد.

 

کیانی قلعه سردی تصریح کرد: سقف سالن خرید بلیت پایانه سیاحت از سالهای گذشته دچار فرسودگی شده بود و خطر ریزش داشت که نوسازی آن بلافاصله پس از انتصاب اینجانب در دستور کار قرار گرفت و در کمتر از یکماه به صورت کامل کار بازسازی آن صورت گرفت.

 

وی گفت: همزمان با شروع عملیات عمرانی تعویض سقف کاذب سالن انتظار پایانه سیاحت پروژه نصب چراغ های روشنایی برای بهبود وضعیت روشنایی این سالن آغاز شد که جلوه ای زیبای به سالن بخشید.

 

مدیر عامل سازمان پایانه های مسافربری با بیان اینکه سقف پایانه شرق هم به مانند پایانه سیاحت به دلیل فرسودگی های ساختاری و ظاهری و لزوم اصلاحات اساسی در دستور کار ویژه قرار گرفت؛ عنوان کرد: در کمتر از ۱۵ روز سقف سالن انتظار این پایانه به صورت کامل تعویض و همزمان عملیات عمرانی بهبود روشنایی اش صورت گرفت.

 

کیانی قلعه سردی افزود: انبارهای پایانه شرق به صورت اشتباه جانمایی و باعث به وجود آمدن بی نظمی و انسداد در تردد خودروها شده بودند از اینرو تصمیم گرفتیم انبارها در محلی به دور از ترافیک احداث شوند که تعداد ۴ باب انبار به زودی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

 

وی ادامه داد: با توجه به احداث انبارهای جدید در ظلع غربی پایانه سیاحت، محل قدیم این انبارها به جهت تعریض محل سوار شدن مسافر و سکوی اتوبوس های مسافربری تخریب شد که کمک شایانی به بهبود ساختار ترافیکی پایانه کرد.

 

مدیر عامل سازمان پایانه های مسافربری با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا و تعطیلی های چند هفته ای و همچنین محدودیت های ابلاغ شده از سوی ستاد مدیریت کرونا منابع درآمدی سازمان را به شکل عمده ای کاهش داد؛ اظهار کرد: علیرغم کاهش منابع درآمدی سازمان، در بحث کنترل بیماری و جلوگیری از شیوع آن تلاش های مستمری خوبی صورت گرفت.

 

کیانی قلعه سردی گفت: تعامل و همکاری با مراکز بهداشت شرق و غرب و ایجاد دو پایگاه تست سریع کرونا در پایانه شرق و سیاحت، خرید بیش از هزارلیترالکل و ۱۵هزار ماسک و توزیع بین پرسنل ومسافرین، خرید ۷ دستگاه الکل پاش پدالی جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بخش هایی از تلاش سازمان برای کنترل این بیماری بوده است.

 

وی افزود: سازمان از ابتدا شروع این پاندمی اقدام به ضدعفونی و شستشوی مستمر پایانه ها اعم از سالن های انتظار، محوطه های پایانه ها و محل های فروش بلیت به صورت روزانه و در پیک شیوع کرونا روزانه در دونوبت نموده است.

 

مدیر عامل سازمان پایانه های مسافربری تاکید کرد: به منظور حذف دلالان و یکسان سازی قیمت بلیت های اتوبوس در پایانه های سیاحت و شرق، سازمان با همکاری انجمن شرکت های مسافربری برای اولین بار در ایران جهت خرید آنلاین بلیت اقدام به نصب وب کیوسک نمود. اکنون مسافران می توانند با استفاده از خدمات آنلاین بدون واسطه و دلالان خرید های خود را انجام دهند.

 

کیانی پراکنده بودن پایانه ها و ضعف زیرساختها به دلیل فرسوده بودن را از بزرگترین معضلات شهر اهواز دانست و اظهار کرد: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی به دنبال مکانی مناسب برای احداث پایانه مرکزی شهر اهواز هستیم تا بتوانیم با متمرکز کردن پایانه ها و ایجاد فضای مناسب در آینده و بهبود خدمات به مسافران پیشتاز باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.