کد خبر : 17939
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 - 22:39

پایان جشنواره هنری ساخت فانوس رمضان در خوزستان

اخبار خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

قاسم منصور آل کثیر، دبیر جشنواره فانوس رمضان اظهار کرد: سومین جشنواره فانوس رمضان با حمایت «شهرداری منطقه ۱ اهواز» در راستای برنامه‌های ویژه ماه رمضان در حال برگزاری است.

2475523 پایان جشنواره هنری ساخت فانوس رمضان در خوزستان

به گزارش خوزتاب khuztab ؛ آل کثیر افزود: پیش از این سال ۹۶ اولین جشنواره و سال ۹۷ دومین جشنواره ساخت فانوس برگزار شد و اکنون این جشنواره برای سومین بار فعال شده است.

آل کثیر توضیح داد: کودکان و نوجوانان علاقه‌مند تا پایان ماه رمضان امسال فرصت داشتند سازه‌های فانوس خود را بسازند و تصاویر آنها را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز از همراهانِ این جشنواره است.

دبیر سومین جشنواره ساخت فانوس رمضانی افزود: شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌توانستند فانوس‌های مورد نظرشان را طبق خلاقیتی که دارند و با هر نوع مواد، بسازند.

وی توضیح داد: در جهان اسلام «فانوس» یک نماد مشترک برای ماه رمضان است و در گذشته که سیستم برق شهری و روستایی وجود نداشت، مردم با فانوس به پیشواز ماه رمضان می‌رفتند به طوری که عده‌ای از افراد در حالی که فانوس به دست داشتند، مردم را برای سحر از خواب بیدار می‌کردند و در این خصوص برگزاری جشنواره فانوس باهدف معرفی این نماد برگزار می‌شود.

آل کثیر گفت: همه مشارکت‌کنندگان در این دوره از جشنواره به عنوان برنده جشنواره معرفی و همه جایزه دریافت می‌کنند و برای تحویلِ فانوس‌ها با دبیرخانه جشنواره تماس بگیرید.

وی افزود: آدرس دبیرخانه این جشنواره نیز واقع در «اهواز، ۳۰ متری، خیابان وکیلی، نبش خیابان مسلم، پلاک ۱۱۵، کانون تبلیغاتی هدف» است و شماره‌های تماس ۰۹۱۶۹۱۴۵۹۴۴ برای هماهنگی این جشنواره اعلام شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.