کد خبر : 3784
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 آذر 1397 - 4:14

پایان نامه های پژوهشی دانشجویان در کتابخانه دانشگاه ها باقی میماند

مجتبی بهزادی : به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب ، علی‌حسین حسین حسین زاده معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در جلسه ۲۷آذر ۹۷ شورای اداری استان خوزستان، گفت: متاسفانه علاوه بر حوزه اجرا در دانشگاه‌ها ، اکثر کارهای پژوهشی دانشجویان نیز  در قالب پایان نامه و تِز  به انجام می رسد و متاسفانه در همان

مجتبی بهزادی : به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب ، علی‌حسین حسین حسین زاده معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در جلسه ۲۷آذر ۹۷ شورای اداری استان خوزستان، گفت:

متاسفانه علاوه بر حوزه اجرا در دانشگاه‌ها ، اکثر کارهای پژوهشی دانشجویان نیز  در قالب پایان نامه و تِز  به انجام می رسد و متاسفانه در همان کتابخانه دانشگاه باقی میماند و این موضوع نشان می دهد که جایگاه تحقیق و پژوهش کاربردی هنوز نتوانسته مسیر خودش را برای رفع مشکلات و موانع کشور پیدا کند.

وی ادامه داد: اگرچه در حوزه تحقیقات بنیادی ( در بحث موشکی ، سلولهای بنیادی و هوافضا ) که معمولاً به صورت تیمی و با حمایت‌ دولت ها انجام میگیرد ، توانستیم پروژه های مهمی را به سرانجام برسانیم.

حسین زاده گفت : همه کشورها با مشکلاتی در حوزه برنامه و اجرا روبرو هستند اما آن را با نگاه کارشناسی حل می‌کنند و نگاه کارشناسی هم از حوزه تحقیق و پژوهش در آن‌ موضوع نشات خواهد گرفت.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه برخی مشکلات اجرایی سابقه ۱ یا ۲ دهه دارند و این یک معضل اساسی است ، گفت :

پس همین موضوع نشان می دهد ما در مقابل مشکلات فردی پیشنهاد می کنیم و فله ای عمل می کنیم زیرا در حوزه پژوهش که رویکرد و توانمندی کارشناسانه به ما میدهد ارتباط پیدا نشده است. و در کشور های که پیشرفت کردند اکثر تحقیقات، به صورت کاربردی هستند تا بتوانند از علم آن در زندگی روزمره خود استفاده کنند.

معاون استانداری خوزستان با انتقاد از دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه ها گفت : در حوزه دانشگاه ها دفتری با عنوان ارتباط با صنعت اما به صرف تشکیل اداره و مجموعه اداری وجود دارد ولی در آنها امکانی برای رفع موانع وجود ندارد که این یکی هم یکی از مشکلاتی است که وجود دارد و امیدواریم اقداماتی در در جهت رفع این مشکلات صورت گیرد.

حسین زاده در پایان با اشاره به اهمیت دیدگاه کارشناسی برای حل مشکلات ، گفت : با توجه به استعداد ها و افراد دارای تحصیلات تکمیلی که در کشور وجود دارد می توانیم با نگاهی پژوهشی و کارشناسی این مشکلات را رفع کنیم.

۲۰۱۸۱۲۱۹ ۱۶۱۷۲۴ 300x225 پایان نامه های پژوهشی دانشجویان در کتابخانه دانشگاه ها باقی میماند۲۰۱۸۱۲۱۹ ۱۷۰۱۴۶ 300x225 پایان نامه های پژوهشی دانشجویان در کتابخانه دانشگاه ها باقی میماند

۲۰۱۸۱۲۱۹ ۱۷۰۲۱۱ 300x225 پایان نامه های پژوهشی دانشجویان در کتابخانه دانشگاه ها باقی میماند

مجتبی بهزادی / خوزتاب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.