کد خبر : 16820
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آبان 1399 - 22:51

برای اولین بار در کشور صورت گرفت:

پرداخت غیر حضوری خسارت ثالث بیمه ایران در خوزستان/پرداخت خسارت تا سقف ۳۰‌میلیون ریال به صورت غیر حضوری

اخبار مهم خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب بخوانید

مدیرکل بیمه ایران خوزستان از آغاز پرداخت غیر حضوری و آنلاین خسارت ثالث خودرو بیمه ایران تا سقف ۳۰ میلیون ریال خبرداد و گفت: خوزستان به عنوان اولین استان اجرا کننده این طرح در کشور است.

IMG 20201108 230109 717 پرداخت غیر حضوری خسارت ثالث بیمه ایران در خوزستان/پرداخت خسارت تا سقف ۳۰‌میلیون ریال به صورت غیر حضوری

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب اخبار خوزستان، ارشاد فایضی زاده امروز یکشنبه ۱۸ آبان ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ۸۵ سالگرد تاسیس بیمه ایران اظهار کرد: هرساله به مناسبت سالگرد تاسیس بیمه ایران طرح و برنامه هایی برای متقاضیان در نظر گرفته می شود. شرکت بیمه ایران، تنها شرکت دولتی در صنعت بیمه است که طرح‌ها و برنامه هایش می‌تواند برای کل صنعت بیمه در کشور باشد.

وی افزود: از ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر طرح شگفتانه به نام ۸۵ تا ۸۵ اجرا می شود که طبق آن انواع بیمه نامه‌های صادر شده در بیمه ایران با تخفیفات ویژه برای افراد، ارگان‌ها، سازمان‌ها و تجار ارائه می شود.

 

وی با بیان اینکه تخفیف همه رشته‌های بیمه ای را شامل می‌شود، تشریح کرد: بیمه‌های خودرویی از ۱۰ تا ۲۰ درصد، بیمه مسئولیت از ۳۰ تا ۴۰ درصد، بیمه عمر ۱۰ درصد، بیمه حوادث ۴۰ درصد ، بیمه درمان ۲۰ درصد، حمل و نقل ۳۰ درصد، کشتی و هواپیما ۳۰درصد، بیمه‌های آتش سوزی ۳۵ تا ۵۰ درصد و بیمه مهندسی و تمام خطر دارای ۳۵ درصد تخفیف و همچنین قابلیت اقساطی شدن را هم دارند.

 

مدیرکل بیمه ایران خوزستان اضافه کرد: این طرح، فرصت مناسبی برای توسعه فرهنگ بیمه و اطلاع رسانی به مردم است تا سرمایه های آن‌ها دارای یک امنیت و برداشت مالی جدید شود.

 

وی افزود: در پایان این طرح به ۸۵ نفر به قید قرعه جوایز نفیسی تعلق می‌گیرد و همچنین به ۸۵ نفر از کسانی که بیمه عمر انفرادی را خریداری کرده اند به قید قرعه جوایزی در نوروز ۱۴۰۰ اهدا می‌شود.

 

وی بیان داشت: کرونا خسارت های مالی و فشار اقتصادی به افراد وارد کرده، به این منظور از سه ماه گذشته کسانی که تحت پوشش درمانی بیمه ایران بودند از خدمات تشخیصی بیماری کرونا به صورت ۱۰۰ درصد رایگان که هزینه بالایی دارد در کنار هزینه های درمانی آن برخوردار شدند.

 

مدیرکل بیمه ایران در خوزستان با اشاره به بیمه عدم النفع سد نیروگاه کارون ۳ که توسط بیمه ایران صادر شده، گفت: این سد با سرمایه ۲ هزار میلیارد ریالی تا سقف ۸۵۰ میلیارد ریال توسط بیمه ایران تعهدات مالی و سرمایه ای شده و در صورت از کار افتادن تولید برق سد خسارت و در آمدهای آن تا سقف ۸۵۰ میلیارد ریال تامین می شود.

 

وی ادامه داد: خوزستان از ۱۵ آبان ماه به عنوان اولین استان در کشور اجرا کننده پرداخت غیرحضوری و آنلاین خسارت ثالث بیمه ایران تا سقف ۳۰ میلیون ریال است و افراد دیگر نیاز به حضور در پایانه خسارت را ندارند.

فایضی زاده گفت: در بحث حضوری برای تشخیص میزان خسارت و پرداخت آن شخص بعد از حضور در پایانه خسارت تشکیل پرونده داده، ماشین بررسی و خسارت پرداخت می شود ولی در پرداخت غیرحضوری بیمه شدگان می توانند با رجوع به سایت بیمه ایران قسمت ایران من نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند و مدارک را به صورت عکس ارسال و کد رهگیری دریافت و بعد از آن خسارت خود را دریافت کنند.

 

وی با بیان اینکه ادارات و پایانه های خسارت شلوغ ترین اداره هر بیمه هستند و این موضوع در شرایط کرونایی به معضلی تبدیل شده، گفت: تشکیل تمام پرونده های خسارت مالی بیمه ثالث به صورت آنلاین است. در حال حاضر تا سقف ۳۰ میلیون ریال خسارت به صورت غیر حضوری و از روی عکس انجام می شود که سعی بر این است در آینده این مبلغ را افزایش داده و بیمه بدنه نیز به آن اضافه شود.

 

مدیرکل بیمه ایران خوزستان اضافه کرد: در  بعضی شهرهای استان بیمه ایران شعبه پایانه خسارت ندارد که افراد را مجبورند می کند به مرکز استان مراجعه کنند که تردد را زیاد می کند، با طرح جدیدی که در دستور کار قرار گرفته شهرهای بدون شعبه برای خسارت های بالای ۳۰ میلیون ریال نیاز به مراجعه ندارند و کارشناسان بیمه بعد از درخواست متقاضی به شهر مربوطه برای بررسی رجوع می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: تنها در ۵ شهر اهواز، دزفول، مسجدسلیمان، بهبهان و بندر امام پایانه خسارتی وجود دارد که با این طرح تمام استان پوشش داده می شود.

 

فایضی زاده با اشاره به اثر تحریم ها بر صنعت بیمه اذعان داشت: ضریب نفوذ بیمه در کشور ۶۷ صدم درصد است که بیمه ایران نیز در همین حدود است که دلیل آن بالا بودن درآمدهای نفتی بوده و دومین استان بعد از تهران است. بیمه ایران خوزستان چهارمین استان کشور از نظر درآمدی در بحث بیمه و سومین استان از نظر رتبه بندی است.

 

مدیرکل بیمه ایران در خوزستان تشریح کرد: حدود ۵۶ درصد بیمه های خودرویی استان در بیمه ایران انجام می شود و حدود ۳۵۰ هزار اتومبیل در سال بیمه می شوند.

 

وی در پایان گفت: دریافتی حق بیمه ایران خوزستان در هفت ماهه نخست سال ۶ هزار میلیارد ریال بوده و میزان خسارت های پرداختی آن حدود ۴ هزار میلیارد ریال است.

 

 

خبر از سروش یوسفی

عکس از سید موسی موسوی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 955 در انتظار بررسی : 954 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

access یکشنبه , 12 بهمن 1399 - 14:11

Neque turpis vitae eros praesent varius. Egestas pellentesque urna blandit, sed ac leo ut mi, nam wisi, laborum donec erat amet. Carey Chaim Merola